POLECAMY
-17%
Wydawca:
Format:
Książka nazywana jest potocznie „biblią coachingu”. Od 1998 roku, gdy ukazało się jej pierwsze wydanie, koncepcja coachingu koaktywnego cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a jej autorzy – jednocześnie pionierzy tej metody – dostosowują treść kolejnych edycji do stale zmieniających się realiów.
W procesie coachingu koaktywnego coach skupia się na wspieraniu klienta w odkrywaniu jego potencjału i kreatywności, a nie bezpośrednio na problemach czy celach klienta (coachee). Autorzy wyjaśniają, na czym polega proces prowadzący do głębokiej zmiany i opisują, jak można go uruchomić poprzez budowanie relacji partnerskich. W ich wizji umiejętności coachingowe powinni wykorzystywać nie tylko profesjonalni trenerzy, lecz także menedżerowie i nauczyciele, pomagając swoim współpracownikom i podopiecznym w pełni realizować swój potencjał w ramach organizacji. W najnowszym wydaniu Autorzy przedstawiają:
najnowszą terminologię coachingową,
przykłady prowadzonych w różnych kontekstach dialogów pomiędzy coachem i klientem,
możliwe zastosowania elementów coachingu koaktywnego przez liderów (m.in. przykłady rozmów pomiędzy menedżerem a pracownikiem)
praktyczne ćwiczenia umożliwiające doskonalenie kompetencji.
Obszerny zestaw narzędzi coacha, zawierający ćwiczenia, kwestionariusze, listy kontrolne oraz formularze przydatne podczas sesji coachingowych, jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie www.coaching-koaktywny.wolterskluwer.pl po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 236 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8187-203-4 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp do trzeciego polskiego wydania | str. | 13 |
Wstęp do czwartego wydania | str. | 17 |
Podziękowania| str. | 21 |
Wprowadzenie | str. | 23 |
CZĘŚĆ I | |
PODSTAWY COACHINGU KOAKTYWNEGO| str. | 29 |
Rozdział 1. Model coachingu koaktywnego | str. | 31 |
Cztery filary | str. | 31 |
Agenda coachee jako rdzeń modelu | str. | 37 |
Zawieranie sojuszu wzmacniającego coaching | str. | 40 |
Pięć kontekstów | str. | 41 |
Rola coacha w coachingu koaktywnym | str. | 44 |
Podejście koaktywne: szersze zastosowanie Modelu | str. | 44 |
Rozdział 2. Relacja w coachingu koaktywnym | str. | 45 |
Środowisko coachingu | str. | 47 |
Zakres i formy coachingu | str. | 53 |
Rozpoczynanie | str. | 54 |
Homeostaza | str. | 58 |
Neuronauka a coaching | str. | 58 |
To, co najistotniejsze | str. | 59 |
CZĘŚĆ II | |
KONTEKSTY KOAKTYWNOŚCI | str. | 63 |
Rozdział 3. Słuchanie | str. | 65 |
Świadomość słuchania i wywierania wpływu | str. | 67 |
Umiejętności coachingowe | str. | 77 |
Ćwiczenia | str. | 82 |
Rozdział 4. Intuicja | str. | 86 |
Inne słowo oznaczające intuicję | str. | 87 |
Wszechświat znany a wszechświat nieznany | str. | 89 |
Czy to jest słuszne? | str. | 90 |
Inteligencja intuicyjna | str. | 92 |
Obserwacja i interpretacja | str. | 92 |
Odnajdywanie własnego miejsca dostępu do intuicji | str. | 94 |
Umiejętności coachingowe | str. | 96 |
Klienci i ich intuicja | str. | 99 |
Ćwiczenia | str. | 100 |
Rozdział 5. Ciekawość | str. | 102 |
Szczególny sposób zadawania pytań | str. | 102 |
Umiejętności coachingowe | str. | 110 |
Siła pozostawania w stanie ciekawości | str. | 116 |
Ćwiczenia | str. | 117 |
Rozdział 6. Pobudzanie i pogłębianie | str. | 119 |
Autentyczność | str. | 120 |
Tworzenie więzi | str. | 121 |
Żywość | str. | 122 |
Odwaga | str. | 122 |
Przejmowanie prowadzenia | str. | 123 |
Odpowiedzialność | str. | 124 |
Świętowanie porażek | str. | 125 |
Odwoływanie się do wewnętrznej siły | str. | 127 |
Umiejętności coachingowe | str. | 128 |
Stosowanie struktur | str. | 135 |
Ćwiczenia | str. | 136 |
Rozdział 7. Zarządzanie sobą | str. | 138 |
Wytrącony z kursu | str. | 139 |
Zakazane terytoria | str. | 142 |
Osądzanie siebie a dobre oszacowanie| str. | 143 |
Użyteczne praktyki | str. | 144 |
Opinie i rady | str. | 145 |
Umiejętności coachingowe | str. | 148 |
Ćwiczenia | str. | 157 |
CZĘŚĆ III | |
ZASADY KOAKTYWNOŚCI | str. | 159 |
Rozdział 8. Spełnienie | str. | 161 |
Głód spełnienia | str. | 162 |
Spełnienie a wartości | str. | 165 |
Coaching spełnienia | str. | 168 |
Spełnienie a rola coacha | str. | 173 |
Rozdział 9. Balans | str. | 175 |
Z dnia na dzień | str. | 176 |
Okoliczności a możliwości | str. | 177 |
Formuła coachingu balansu | str. | 178 |
Znajdowanie równowagi | str. | 187 |
Rozdział 10. Proces | str. | 188 |
Jak wygląda proces | str. | 189 |
Coach i proces | str. | 189 |
Coaching procesu | str. | 190 |
Wspinanie się | str. | 195 |
Uczucia jako informacje, a nie symptomy | str. | 195 |
Proces i odpowiedzialność | str. | 199 |
Być z coachee | str. | 200 |
Nie mogę tam pójść | str. | 200 |
Kiedy się zatrzymujesz? | str. | 201 |
CZĘŚĆ IV | |
INTEGRACJA I WIZJA | str. | 203 |
Rozdział 11. Wszystko razem | str. | 205 |
Integrowanie zasad | str. | 205 |
Coach w wielu rolach | str. | 209 |
Zaangażowanie coacha | str. | 213 |
Integracja | str. | 216 |
Rozdział 12. Poszerzanie się świata coachingu | str. | 217 |
Różnorodne relacje z coachee | str. | 218 |
Umiejętności coachingowe dla osób spoza profesji | str. | 220 |
Wyobraź sobie świat... | str. | 221 |
Glosariusz | str. | 223 |
O autorach | str. | 231 |
Indeks | str. | 233 |