Coaching i mentoring

Podręcznik dla trenerów i mentorów

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

84,60  94,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 94,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 47,00 zł  


84,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika dla coachów i mentorów, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie od 15 lat.
Publikacja adresowana jest do wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie coachingu i mentoringu na poziomie indywidualnym, zespołowym lub organizacyjnym.
Autorzy prezentują sprawdzone narzędzia, konkretne przykłady i najlepsze praktyki. Zaprezentowane w książce strategie można od razu zastosować w różnych sytuacjach, niezależnie od tego, czy mówimy o life coachingu, coachingu biznesowym, czy programach mentoringu w lokalnych społecznościach.
Nowe wydanie zostało poprawione i uzupełnione tak, aby zawierało wszystkie najnowsze trendy i rozwiązania stosowane w tej dziedzinie – znalazła się w nim między innymi dokładna analiza superwizji coachingowej.
To podręcznik, który powinien znaleźć się w bibliotece każdego, kto jest zaangażowany w jakikolwiek aspekt coachingu i mentoringu.


Rok wydania2018
Liczba stron336
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieJan Halbersztat
ISBN-13978-83-01-19996-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa do wydania polskiego    11
  Kilka słów od Eda Parsloe’a, dyrektora generalnego OCM    14
  Przedmowa    15
  CZĘŚĆ PIERWSZA: Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu    19
  1. W głównym nurcie?    21
    Źródło: zarządzanie i badania naukowe    22
    Źródło: trening sportowy    23
    Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi    25
    Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia    26
    Źródło: organizacje zawodowe    26
    Gdzie zatem jesteśmy?    27
    Literatura    35
  2. Modele coachingu i mentoringu    37
    W kierunku modelu idealnego    37
    Ogólny kształt procesu coach-mentoringu    39
    Lista korzyści płynących z coachingu    44
    Mentoring    49
    Model procesu związany z „kontraktem”    54
    Menedżer lub przełożony jako coach-mentor    56
    Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach    58
    Podsumowanie    58
    Literatura    60
  3. Mentorzy społecznościowi, life coaching    61
    Czym jest life coaching?    61
    Mentoring społecznościowy    67
    Mentor ds. edukacyjnych    73
    Narodziny coach-mentora    80
    Literatura    83
  4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć    85
    Czym jest organizacja ucząca się?    86
    Uczenie się transformacyjne    89
    W kierunku modelu organizacji uczącej się    91
    Wybór najlepszej metody uczenia się    93
    Uczenie się czy rozwój?    101
    Zarządzanie własnym procesem uczenia się    103
    Zasady uczenia się osób dorosłych    113
    Literatura     114
  5. Świadomość różnic indywidualnych    117
    Przekonania i wartości    118
    Kultura i różnorodność    118
    Płeć    119
    Filozofia życiowa    120
    Wpływy psychologii    125
    Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych?    133
    Literatura     136
  6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu    139
    Obserwowanie wyników    141
    Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej    142
    Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie    145
    Obserwowanie zespołu    147
    Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej    150
    Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań    152
    Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości     153
    Wychowywanie zwycięzców    154
    Literatura    155
  7. Uważne słuchanie    157
    Obserwowanie nie jest proste    158
    Znaczenie obserwacji mowy ciała    160
    Świadomość przestrzeni osobistej    161
    Zaufanie lub jego brak    162
    Mity i uprzedzenia    163
    Aktywne słuchanie    164
    Coaching telefoniczny    167
    Literatura    168
  8. Stawianie pytań    169
    Zrozumienie podstawowych typów pytań    169
    Różnorodne, przydatne typy pytań    170
    Rodzaje pytań, których należy unikać    173
    Techniki zadawania pytań    173
    Literatura    194
  9. Superwizja sytuacyjna?    195
    Superwizja sytuacyjna    195
    Czym jest superwizja coachingowa?    197
    Formalnie czy nieformalnie?    198
    Jaka jest wartość dodana superwizji?    203
    Literatura    206
  10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód?    207
    Co składa się na „zawód”?    207
    A zatem – zawód czy tylko usługa dostępna na rynku?    216
  
  CZĘŚĆ DRUGA: Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji?    219
  11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można w ten sposób zaspokoić? Ed Parsloe    221
    Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie?    221
    Na czym skupia się program coachingu i mentoringu?
    Na co może mieć największy wpływ?    224
    Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie?    228
    Co chcemy oceniać i jak to mierzyć?    231
    Literatura    232
  12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjachCharlotte Bruce-Foulds, Graham Clark, Katherine Ray    233
    Czym jest coaching i mentoring?    233
    Narodziny coach-mentora    235
    W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring?    236
    W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu?    241
    Kultura coachingowa – czym jest i jak ją tworzyć?    243
    Literatura    249
  13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu Graham Clark    251
    Punkt wyjścia    251
    Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony    253
    Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji    254
    Projektowanie/tworzenie    254
    Stworzenie zespołu do realizacji projektu    256
    Skuteczne procesy    257
    Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się    265
    Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić?    268
    Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu    270
    Literatura    270
  14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu Katherine Ray    271
    Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach?    272
    Wnioski    284
    Literatura    284
  15. Superwizja w praktyce Angela Hill285
    Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach    286
    Podstawy wprowadzania superwizji    289
    Efekty „zintegrowanego” podejścia do superwizji    296
    Podsumowanie    296
    Lista kontrolna    296
    Literatura    299
  16. Coaching zespołowy Jackie Elliott 301
    Wprowadzenie do coachingu zespołowego    301
    Dlaczego coaching zespołowy?    302
    Co rozumiemy przez pojęcie „coaching zespołowy”?    303
    Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami, które potrafią analizować własne działania    306
    Rola lidera w coachingu zespołowym    307
    Rola i relacje coach-mentora zespołowego    309
    Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego    311
    Cel coachingu zespołowego    312
    Podsumowanie    313
    Literatura    314
  17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury Angela Keane     315
    Praca i życie w systemach    316
    Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas – i one wpływają na nas    316
    Jednostka jako system kulturowy    317
    Organizacja jako system kulturowy    320
    Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska    321
    Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej    321
    Podsumowanie    322
    Literatura    323
  18. Co dalej? Diane Newell    325
    Ludzie się zmieniają    326
    Technologia się zmienia    328
    Organizacja się zmienia    329
    Literatura    331
  ANEKS: Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coaching™ i ELECTRIC Mentoring™    333
RozwińZwiń