INNE EBOOKI AUTORA
OBLICZA FOTOGRAFII
Fotografia w stopniu dotąd niespotykanym stała się powszechnym nośnikiem informacji i środkiem wyrazu. Dramatyczne obrazy wojny nigdy nie były tak dosadne i wszechobecne w przestrzeni publicznej jak te docierające do nas z Ukrainy, rejestrowane przez sprawców, ofiary, uczestników i świadków, czasem przez zawodowych fotoreporterów. Fotografowanie to – jak mówi Grzegorz Przyborek – „pewien sposób patrzenia na rzeczywistość”, kryje się w nim myśl, refleksja. Każdy musi ją odczytać po swojemu. Szczególną formą tej postawy wydaje się wizualny aktywizm i fotografia zaangażowana.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 84 |
Kategoria | Historia kultury |
Wydawca | Łódzki Dom Kultury |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
11 O miejskich legendach. Felieton Macieja Cholewińskiego | |
12 Co roku warto. Magdalena Sasin pisze o Festiwalu Piosenki Aktorskiej im. Jonasza Kofty w Teatrze Muzycznym w Łodzi | |
16 Mania mienia? Wierszowany felieton Andrzeja Poniedzielskiego | |
18 Cisza i magia. O prawdzie fotografii inscenizowanej Aleksandra Talaga-Nowacka rozmawia z Grzegorzem Przyborkiem | |
22 Fotografia zaangażowana. Aleksandra Talaga-Nowacka przedstawia 22. Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi | |
26 Fotofestiwal. Wystawy towarzyszące - rekomedacje | |
28 Pończocha kurtyzany. Bogumił Makowski: Jest muzeum w Krośniewicach | |
32 Marzenia vs rzeczywistość. Perspektywy młodych aktorów sprawdziła Agata Gwizdała | |
35 Wejście z ławki. Piotr Grobliński pisze o 41. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi | |
38 Fenomen żydowskiego skrzypka. Powrót przedstawienia po 40 latach od premiery w Teatrze Muzycznym w Łodzi relacjonuje Magdalena Sasin | |
40 Cudze chwalicie… Małgorzata Wróblewska-Markiewicz pisze o polskich kilimach z prywatnej kolekcji | |
43 Jak powstała kolekcja. Dominik Antoszczyk: kolekcjoner o swoich zbiorach | |
45 Galeria Kalejdoskopu – przedstawiamy prace Grzegorza Przyborka | |
50 Post-quam, czyli to, co zostało. Gustaw Romanowski recenzuje wystawę Andrzeja M. Bartczaka | |
52 Na los szczęścia. Felieton Łukasza Maciejewskiego | |
54 Księga rozmaitości. Kamili Żyto recenzja książki „Kadry Kawalerowicza” | |
57 Literatura i oryginalność. Felieton Łukasza Barysa | |
58 Tu się wszystko zaczęło. O filmie Krystyny Piasecznej „Przed sklepem w Osjakowie” poświęconym korzeniom Tadeusza Różewicza pisze Klaudia Stępień-Kowalik | |
60 Czynienie muzyki. Piotr Dahlig recenzuje płytę „Chłopi. Wesele Boryny” Kapeli Kożuch i Kapeli Napięcie | |
62 Otyła Euterpe wśród odpadów. Audycja muzyczna Dariusza Bilskiego | |
64 Nadzieja na więcej. O nowj płycie „Oryginał” Mony Polaski pisze Rafał Gawin | |
66 Anatomia komiksu. Piotr Kasiński zapowiada otwarcie Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej | |
68 Cytując Mickiewicza. Felieton Mieczysława Kuźmickiego | |
69 Kalendarium | |