POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Celem monografii jest przybliżenie czytelnikowi istoty, znaczenia i uwarunkowań procesu cyfryzacji zachowań konsumentów i implikacji tego procesu dla szeroko rozumianego biznesu. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza stanowi teoretyczno-metodyczne ujęcie badania konsumenta w gospodarce cyfrowej, druga to ujęcie empiryczne konsekwencji cyfryzacji gospodarki w jej wybranych obszarach. Wśród poruszanych zagadnień wyróżnić można: definicję i charakterystykę gospodarki cyfrowej oraz konsumenta cyfrowego, systematykę źródeł danych generowanych, przechowywanych i udostępnianych uczestnikom gospodarki cyfrowej, problem cyfryzacji i platformizacji usług edukacyjnych, wykorzystanie możliwości technologii cyfrowych w sektorze bankowym czy w branży sportowej, problematykę bezpieczeństwa korzystania z usług finansowych przez internet, powiązania rosnącej konsumpcji cyfrowej z emisją gazów cieplarnianych i generowaniem śladu węglowego, efekty współpracy wybranych przedsiębiorstw produkcyjnych z inluencerami, złożoność procesów technologicznych w przemyśle 4.0. Publikacja jest skierowana zarówno do szerokiego grona badaczy z różnych dyscyplin, jak i do praktyków marketingu. Może być również uzupełnieniem wiedzy jako dodatkowa lektura dla studentów gospodarki cyfrowej, informatyki, zarządzania i ekonomii.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 138 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-837-2 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
Część I. Ujęcie teoretyczno-metodyczne | |
1. Konsument i jego ślad w gospodarce cyfrowej (Robert Wolny) | 11 |
2. Konsument 4.0 w piśmiennictwie (Agata Stolecka-Makowska) | 22 |
3. Źródła informacji o cyfrowym konsumencie (Magdalena Jaciow) | 33 |
Część II. Ujęcie empiryczne | |
4. Konsumpcja cyfrowych treści edukacyjnych na przykładzie wybranych platform subskrypcyjnych (Kinga Hoffmann-Burdzińska) | 51 |
5. Skuteczność cyfrowych kanałów migracyjnych klientów na rynku usług bankowych (Sebastian Manek, Michał Marciniak) | 63 |
6. (Nie)bezpieczeństwo finansowe klientów instytucji pożyczkowych w sieci (Dawid Słomian) | 75 |
7. Ślad węglowy konsumenta w gospodarce cyfrowej (Katarzyna Palka) | 89 |
8. Wykorzystanie technologii blockchain w marketingu sportu – wybrane zagadnienia (Monika Płaczkowska) | 102 |
9. Współpraca influencerów z przedsiębiorstwami produkcyjnymi w przestrzeni cyfrowej (Martyna Kaziród, Piotr Antończyk) | 116 |
10. Zastosowanie modelu współpracy zdalnego eksperta w przemyśle 4.0 z wykorzystaniem urządzeń head mounted display (Piotr Antończyk) | 127 |