Cyfrowy ślad konsumenta

Cyfrowy ślad konsumenta

1 opinia

Format:

ibuk

Celem monografii jest przybliżenie czytelnikowi istoty, znaczenia i uwarunkowań procesu cyfryzacji zachowań konsumentów i implikacji tego procesu dla szeroko rozumianego biznesu. Książkę podzielono na dwie części. Pierwsza stanowi teoretyczno-metodyczne ujęcie badania konsumenta w gospodarce cyfrowej, druga to ujęcie empiryczne konsekwencji cyfryzacji gospodarki w jej wybranych obszarach. Wśród poruszanych zagadnień wyróżnić można: definicję i charakterystykę gospodarki cyfrowej oraz konsumenta cyfrowego, systematykę źródeł danych generowanych, przechowywanych i udostępnianych uczestnikom gospodarki cyfrowej, problem cyfryzacji i platformizacji usług edukacyjnych, wykorzystanie możliwości technologii cyfrowych w sektorze bankowym czy w branży sportowej, problematykę bezpieczeństwa korzystania z usług finansowych przez internet, powiązania rosnącej konsumpcji cyfrowej z emisją gazów cieplarnianych i generowaniem śladu węglowego, efekty współpracy wybranych przedsiębiorstw produkcyjnych z inluencerami, złożoność procesów technologicznych w przemyśle 4.0. Publikacja jest skierowana zarówno do szerokiego grona badaczy z różnych dyscyplin, jak i do praktyków marketingu. Może być również uzupełnieniem wiedzy jako dodatkowa lektura dla studentów gospodarki cyfrowej, informatyki, zarządzania i ekonomii.


Rok wydania2023
Liczba stron138
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-837-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    5
  
  Część I. Ujęcie teoretyczno-metodyczne
  
  1. Konsument i jego ślad w gospodarce cyfrowej (Robert Wolny)    11
  2. Konsument 4.0 w piśmiennictwie (Agata Stolecka-Makowska)    22
  3. Źródła informacji o cyfrowym konsumencie (Magdalena Jaciow)    33
  
  Część II. Ujęcie empiryczne
  
  4. Konsumpcja cyfrowych treści edukacyjnych na przykładzie wybranych platform subskrypcyjnych (Kinga Hoffmann-Burdzińska)    51
  5. Skuteczność cyfrowych kanałów migracyjnych klientów na rynku usług bankowych (Sebastian Manek, Michał Marciniak)    63
  6. (Nie)bezpieczeństwo finansowe klientów instytucji pożyczkowych w sieci (Dawid Słomian)    75
  7. Ślad węglowy konsumenta w gospodarce cyfrowej (Katarzyna Palka)    89
  8. Wykorzystanie technologii blockchain w marketingu sportu – wybrane zagadnienia (Monika Płaczkowska)    102
  9. Współpraca influencerów z przedsiębiorstwami produkcyjnymi w przestrzeni cyfrowej (Martyna Kaziród, Piotr Antończyk)    116
  10. Zastosowanie modelu współpracy zdalnego eksperta w przemyśle 4.0 z wykorzystaniem urządzeń head mounted display (Piotr Antończyk)    127
RozwińZwiń