INNE EBOOKI AUTORA
Obcy jest wśród nas.
Sztuczna inteligencja stała się modną rozrywką. Niby korzystamy z niej od lat, ale dziś możemy z udoskonalanym coraz szybciej systemem rozmawiać, zadawać mu pytania z każdej dziedziny. Sztuczna inteligencja to narzędzie wytrenowane przez człowieka, maszyna, która się uczy, potrafi wykrywać prawidłowości w dostarczanych jej danych. Nie myśli samodzielnie, bo tak została zaprogramowana. Nadal jest niedoskonała, ale rozwija się błyskawicznie i wciąż przyspiesza. Nie od rzeczy jest więc pytanie, czy może być świadoma, a tym samym niezależna. Eksperci przewidują, że w 2042 roku sztuczna inteligencja osiągnie stan osobliwości – przekroczy ludzkie możliwości, przestaniemy ją rozumieć i wiedzieć, co się z nią dzieje, jakimi kategoriami myśli. Będzie potęgą…
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 84 |
Kategoria | Historia kultury |
Wydawca | Łódzki Dom Kultury |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
10 Rekord Oświatówki. Bogumił Makowski pisze o filmach produkowanych przez Wytwórnię Filmów Oświatowych | |
13 ASP – co tu się robi? Najlepsze dyplomy Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi przedstawia Aleksandra Talaga-Nowacka | |
16 Po cóż to tak wiedzieć? Wierszowany felieton Andrzeja Poniedzielskiego | |
17 Galeria Kalejdoskopu – przedstawiamy prace Jerzego Nowosielskiego | |
22 Blisko ikony i pejzażu Łodzi. Jak Jerzy Nowosielski odkrył malarskie walory Łodzi, pisze Gustaw Romanowski | |
26 Lalki o obliczach z ikon – projekty scenograficzne Jerzego Nowosielskiego do „Krzesiwa” w Teatrze Pinokio w Łodzi w 1958 roku | |
30 Jedyne wyjście – dogadać się. O sztucznej inteligencji z Jackiem Nagłowskim rozmawia Bogdan Sobieszek | |
37 Powidoki pandemii. Felieton Łukasza Barysa | |
38 Etnograf zmierzchu. Felieton Łukasza Maciejewskiego | |
40 Kanon rządzi. Rozmowa Magdaleny Sasin z Rafałem Janiakiem, nowym dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi | |
42 Zrób lepszy musical, jeśli potrafisz. Magdaleny Sasin recenzja spektaklu „Złap mnie, jeśli potrafisz” w Teatrze Muzycznym w Łodzi | |
44 Jeden, dwa, cztery… Piotr Grobliński recenzuje spektakl „Dziady” w Teatrze im. Jaracza w Łodzi | |
46 Róbmy boom, róbmy szum. Paulina Ilska recenzuje spektakl „1989” Teatru im. Słowackiego w Krakowie pokazany na Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Teatrze Powszechnym w Łodzi | |
48 Szpieg w spódnicy. Rozmowa Agaty Gwizdały z Mikołajem Szczęsnym, autorem komiksu o Halinie Szwarc-Kłąb | |
50 Chrupiate miejsca Łodzi. O książce artystycznej Magdaleny Skrzypczak, inspirowanej wędrówkami po nieoczywistych miejscach Bałut, pisze Paulina Ilska | |
52 Skrzyżowanie światów. Nową książkę Łukasza Barysa „Jeśli przecięto cię na pół” recenzuje Piotr Grobliński | |
54 Cyfry. Felieton Macieja Cholewińskiego | |
55 Góry klasy lux. Felieton Mieczysława Kuźmickiego | |
56 Stolica designu na Księżym Młynie | |
58 Złota myśl. Aleksandra Talaga-Nowacka pisze o wystawie malarstwa Marka Saka w Galerii Willa | |
60 Czy live znaczy life? Audycja muzyczna Dariusza Bilskiego | |
62 Miłość niezmiennie na listach przebojów. O nowej płycie zespołu Kisu Min pisze Rafał Gawin | |
64 Na co umarł Stalin? – Na szczęście! Andrzej de Lazari przypomina reakcje polskiego społeczeństwa oraz mieszkańców Łodzi na śmierć Stalina | |
67 Komiksowi potentaci. Piotr Kasiński ujawnia, kto najwięcej zarabia na komiksach | |
68 Piwo uczłowiecza! Felieton Macieja Roberta | |
69 Kalendarium | |