Zmiany w wizerunku męskości w Japonii w latach 1950-2021

Zmiany w wizerunku męskości w Japonii w latach 1950-2021

1 opinia

Wydawca:

Kirin

Format:

epub, mobi

RODZAJ DOSTĘPU

25,90

Format: epub, mobi

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 25,90 zł  


25,90

w tym VAT

Na przestrzeni wieków Japonia wykształciła szereg wzorców męskości, które odzwierciedlały bieżące realia społeczne, sytuację polityczną, panującą modę, a także etap rozwoju kultury. W połowie XX stulecia siłę kraju, który podniósł się z powojennej ruiny i sięgał po tytuł globalnego mocarstwa, stanowili salarymani: schludni pracownicy umysłowi, gotowi poświęcić czas wolny i rodzinę w imię firmy. Jednak w przeciągu pół wieku ów ideał był wielokrotnie kontestowany, co zaowocowało wykształceniem się innych, niekiedy skrajnych koncepcji męskości, opartych na takich wartościach, jak opiekuńczość, dbałość o urodę, a nawet aseksualność. Książka przedstawia najważniejsze koncepcje męskości w Japonii wykształcone w latach 1950–2021, przyczyny ich sformułowania, a także ich obecność w przestrzeni publicznej, w postaci reklam telewizyjnych i magazynów modowych.


Rok wydania2022
Liczba stron122
KategoriaLiteratura faktu
WydawcaKirin
ISBN-13978-83-66627-25-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

WSTĘP

  

ROzdzIał 1: MĘSKOść I POjĘCIe MĘSKOśCI
1.1. Pojęcie męskości
1.2. Badania nad męskością
1.3. Męskość w wymiarze estetycznym na przestrzeni lat
ROzdzIał 2: eWOluCja WIzeRuNKużCzyzN W jaPONII
2.1. Wzorce przedwojenne
2.2. Czasy salarymana – lata 1950–1960
2.3. Era ikemena – lata 1980–1990
2.4. Nowe wzorce męskości – wiek XXI do dzisiaj

  

ROzdzIał 3: uWaRuNKOWaNIa WIzeRuNKu żCzyzN W jaPONII
3.1. Uwarunkowania społeczno-polityczne
3.2. Uwarunkowania medialne
3.2.1. Wizerunek mężczyzn w magazynach i czasopismach
3.2.2. Zmiany wizerunku w reklamach telewizyjnych na przełomie lat – analiza
zaKOńCzeNIe
BIBlIOGRafIa
WyKaz WyBRaNyCh TeRMINóW I NazWISK W jĘzyKu jaPOńSKIM

  

 

RozwińZwiń