Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego. Studium prawnoporównawcze

Naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego. Studium prawnoporównawcze

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

111,00

Format: pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 92,13 zł  


111,00

w tym VAT

Publikacja szczegółowo omawia zagadnienia związane z naruszeniem prawa do znaku towarowego renomowanego w trzech systemach prawnych, tj. w prawie polskim, Unii Europejskiej i federalnym prawie amerykańskim.
Przedmiotem analizy są przede wszystkim:


różnice w definiowaniu znaku renomowanego,
przesłanki naruszenia prawa do niego,
okoliczności pozwalające na wyłączenie naruszenia,
stosowanie przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji dla ochrony znaku towarowego renomowanego.


Książka zawiera aktualne tezy z orzecznictwa polskiego, unijnego i amerykańskiego, ze szczególnym uwzględnieniem wyroków prejudycjalnych Trybunału Sprawiedliwości UE.
Adresaci:Opracowanie jest przeznaczone dla prawników zajmujących się rozwiązywaniem sporów pomiędzy przedsiębiorcami: sędziów, adwokatów, radców prawnych.


Rok wydania2019
Liczba stron560
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8160-471-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
   Rozdz. I
   Znak towarowy renomowany jako kategoria normatywna – istota i geneza
   1. Ratio legis ochrony znaków towarowych renomowanych
   2. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w federalnym prawie amerykańskim
   3. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie Unii Europejskiej
   4. Ewolucja pojęcia i ochrony znaku towarowego renomowanego w prawie polskim
   5. Znak renomowany a inne kategorie znaków towarowych
   Rozdz. II
   Pojęcie renomy znaku towarowego i dowody jej istnienia
   1. Renoma jako kryterium wyodrębnienia osobnej kategorii znaków towarowych
   2. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie przedmiotowym i podmiotowym
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   3. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie terytorialnym
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   4. Pojęcie renomy znaku towarowego w aspekcie czasowym
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   5. Dowody na istnienie renomy znaku
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   6. Wnioski
   Rozdz. III
   Ustawowe znamiona używania kolizyjnego oznaczenia jako działania naruszającego prawo do znaku towarowego renomowanego
   1. Używanie kolizyjnego oznaczenia w obrocie gospodarczym (handlowym)
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   2. Używanie kolizyjnego oznaczenia w odniesieniu do towarów lub usług
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   3. Używanie kolizyjnego oznaczenia jako znaku towarowego – cel i formy
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   4. Wpływ używania kolizyjnego oznaczenia na funkcje pełnione przez znak towarowy renomowany – teoria funkcji w prawie unijnym i polskim
   5. Bezprawność używania kolizyjnego oznaczenia w prawie polskim, brak zgody uprawnionego na używanie kolizyjnego oznaczenia w prawie UE, a zasada słuszności w prawie USA
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   6. Używanie kolizyjnego oznaczenia na terytorium objętym prawem wyłączymy do znaku towarowego renomowanego (kwestia użycia oznaczenia w internecie)
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   7. Formy używania kolizyjnego oznaczenia
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   8. Wnioski
   Rozdz. IV
   Przesłanki naruszenia uwarunkowane relacjami zachodzącymi pomiędzy oznaczeniami i towarami
   1. Znaczenie i zakres badania relacji zachodzących pomiędzy oznaczeniami i towarami
   2. Tożsamość lub podobieństwo oznaczeń
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   3. Brak wymogu podobieństwa towarów
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   4. Skojarzenie/związek zachodzący pomiędzy znakiem renomowanym a kolizyjnym oznaczeniem
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   5. Wnioski
   Rozdz. V
   Skutki używania oznaczenia jako przesłanka naruszenia prawa do znaku towarowego renomowanego
   1. Czerpanie nienależnych korzyści z renomy lub odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego (pasożytnictwo)
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   2. Szkodliwość dla odróżniającego charakteru znaku towarowego renomowanego (rozmycie)
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   3. Szkodliwość dla renomy znaku towarowego renomowanego (przyćmienie)
   A. Federalne prawo amerykańskie
   B. Prawo Unii Europejskiej i prawo polskie
   4. Wnioski
   Rozdz. VI
   Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku towarowego renomowanego
   1. Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku renomowanego w federalnym prawie amerykańskim (§ 43 (c) (3) Lanham Act)
   A. Uczciwe użycie oznaczenia
   B. Opisowe użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej
   C. Nominatywne użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej
   D. Użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej w reklamie porównawczej
   E. Użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej w ramach parodii, krytyki lub komentarza
   F. Użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej w związku z relacjonowaniem i komentowaniem wiadomości
   G. Niehandlowe użycie znaku towarowego renomowanego osoby trzeciej
   H. Wyczerpanie prawa
   I. „Porzucenie” znaku towarowego renomowanego
   Okoliczności wyłączające naruszenie prawa do znaku renomowanego w prawie Unii Europejskiej i w prawie polskim
   A. Uzasadnione przyczyny używania kolizyjnego oznaczenia („due cause”)
   B. Prawo używacza uprzedniego
   C. Wyczerpanie prawa do znaku renomowanego
   D. Tolerowanie używania kolizyjnego znaku towarowego przez osobę trzecią
   E. Brak rzeczywistego używania znaku towarowego renomowanego
   F. Użycie znaku towarowego w reklamie porównawczej
   G. Dozwolone używanie oznaczeń (art. 156 p.w.p. i art. 14 ust. 1 rozporządzenia 2017/1001)
   3. Wnioski
   Rozdz. VII
   Ochrona zarejestrowanego znaku towarowego renomowanego w świetle przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
   1. Delikt nieuczciwej konkurencji jako forma naruszenia prawa do znaku renomowanego w federalnym prawie amerykańskim, prawie Unii Europejskiej i prawie polskim
   2. Znaczenie klauzuli generalnej dla ochrony znaku renomowanego
   3. Pierwszeństwo i zakres używania oznaczenia w obrocie gospodarczym
   4. Zdolność odróżniająca znaku towarowego
   5. Renoma znaku towarowego
   6. Relacja przepisów p.w.p. do u.z.n.k.
   7. Wnioski
   Wnioski
RozwińZwiń