Wizualizacja i dziennikarstwo danych w mediach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

15,9619,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

We współczesnych mediach oprócz szybkości przekazu liczy się sposób, w jaki treści trafiają do odbiorcy oraz używane platformy czy atrakcyjność i kondensacja informacji. Dominacja urządzeń mobilnych, nie tylko jako środków komunikacji, ale również jako środków konsumpcji materiałów dziennikarskich, powodują, że nad tekstem często przeważają treści wizualne i multimedialne. Pomaga to w efektywnym odwołaniu się do wyobraźni odbiorcy, ale też maksymalizuje skuteczność przekazu. Na procesie wizualizacji danych autor koncentruje się w pierwszej części publikacji, podkreślając, że mimo obecności niemal w każdej dziedzinie piktogramów, map, infografik, operowania obrazem w różnych mediach i na różnych poziomach, odbiorca dla prawidłowego odczytania takich komunikatów musi posiadać odpowiednie kompetencje. W drugiej części z kolei prezentuje stosunkowo nową, rozwijającą się gałąź dziennikarstwa – opartego na danych, przedstawiając możliwości, jakie niosą one ze sobą w połączeniu z umiejętnością dostrzegania w nich historii i opowiedzenia jej w formie cyfrowej informacji.


Liczba stron114
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-490-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  ROZDZIAŁ    1
  1.1. Definicja danych    11
  1.1.1. Dane jako nowe możliwości dla dziennikarza    12
  1.1.2. Dane jako część nowych mediów    14
  1.2. Wizualizacja danych     15
  1.3. Grafika statyczna    17
  1.4. Grafika interaktywna    19
  1.5. Problemy percepcji danych    20
  1.6. Wizualizacja a manipulacja    25
  1.6.1. Manipulacja wizualizacją danych – studium przypadku    29
  1.6.2. Wybrane sposoby przekłamań na wykresach i grafikach informacyjnych    39
  1.7. Zasady poprawnego konstruowania wykresów i prezentacji danych    53
  1.8. Funkcja koloru w wizualizacji danych    54
  
  ROZDZIAŁ    2
  2.1. Liczby    59
  2.2. Bazy danych    62
  2.3. Dziennikarstwo danych – definicja pojęcia     66
  2.4. Dziennikarstwo danych w Polsce    69
  2.5. Dziennikarstwo danych jako część nowych mediów    70
  2.6. Computer-Assisted Reporting    75
  2.6.1. Computer-Assisted Reporting a dziennikarstwo precyzyjne    75
  2.6.2. Związki między dziennikarstwem danych i CAR     76
  2.6.3. Przyszłość Computer-Assisted Reporting     77
  2.7. Algorytmizacja danych i big data     79
  2.8. Źródła informacji w dziennikarstwie danych    81
  2.8.1. Systematyka źródeł informacji w dziennikarstwie danych     86
  2.8.2. Biały wywiad i źródła open source    87
  2.8.3. Otwarte źródła informacji    88
  2.8.4. Analiza wybranych portali danych jako przykładów źródeł informacji     90
  2.9. Data blog i data blogging    95
  2.9.1. Definicja blogu jako tło teoretyczne    95
  2.9.2. Data blog – definicja pojęcia    100
  2.10. Dane jako źródło rozrywki     102
  2.10.1. Infotainment jako punkt wyjścia    102
  2.10.2. Datatainment    103
  
  Zakończenie    107
  
  Bibliografia    109
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia