Geografia wyborcza Polski

Geografia wyborcza Polski

Interpretacje postaw i zachowań obywateli

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W dorobku piśmienniczym polskiej politologii jest niewiele prac podejmujących problematykę geografii wyborczej Polski. Temat monografii nie należy do łatwych w badaniach politologicznych z uwagi chociażby na ich interdyscyplinarność. Propozycję wydawniczą rzeszowskich politologów należy więc przyjąć z uznaniem, tym bardziej że sposób konceptualizacji poszczególnych zagadnień związanych z szeroko rozumianą geografią polityczną jest interesujący i oparty na właściwie przyjętych założeniach metodologicznych. (…)
Recenzowana książka stanowi opracowanie ważnego problemu naukowego, dzięki czemu rozszerza stan badań dotyczący geografii politycznej w Polsce, interpretacji postaw i zachowań wyborczych. Dla politologów, socjologów, historyków jest to pozycja cenna i wieloaspektowo użyteczna. W szczególny sposób należałoby ją polecić osobom czynnym w polityce, gdyż zawiera w wielu kwestiach wiedzę podstawową.


Z recenzji prof. dr. hab. Wojciecha Sokoła


Rok wydania2018
Liczba stron339
KategoriaGeografia polityczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-520-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Część 1     13
  PRAWNE UWARUNKOWANIA WYBORÓW 15
  Mariusz Śladkowski Status prawny komisarza wyborczego     15
  Joanna Uliasz Regulacje krajowego prawa wyborczego a wzmacnianie zjawiska celebrytyzacji i tabloidyzacji kampanii wyborczych     27
  Aldona Ziobro Wolność prasy a ochrona prywatności polityków w kampanii wyborczej     38
  Jakub Grzegorz Firlus, Natalie Fox Teoretyczna korelacja statusu mniejszości językowych a prawo do reprezentacji na szczeblu lokalnym i regionalnym – uwagi wokół województwa śląskiego     50
  
  Część 2 61
  POSTAWY I ZACHOWANIA WYBORCZE 63
  Jarosław Flis, Dariusz Stolicki Przechyły terytorialne – zróżnicowania wyborczej bazy samorządowych włodarzy     63
  Radosław Marzęcki Zróżnicowanie światopoglądowe a zachowania wyborcze młodych Polaków w 2015 r.     76
  Agnieszka Ignasiak Zachowania wyborcze elektoratu wybranych miast średniej wielkości w Polsce w latach 2001–2015     97
  Magdalena Skorupska Nieważne głosy w wyborach parlamentarnych w Polsce w latach 2001–2015 z perspektywy badań geograficzno-politycznych     113
  Tomasz Koziełło Województwa o najwyższym poparciu społecznym Ligi Polskich Rodzin w wyborach parlamentarnych, europejskich i samorządowych (2001–2007)     131
  Maciej Drzonek Pochwała bezpartyjności? Paradoksy zachowań elektoratów partyjnych w wyborach prezydenta Szczecina     154
  Dominik Szczepański Agitacja wyborcza na terenach kościelnych a postawy respondentów w elekcjach wyborczych w Polsce w 2015 r.     169
  Katarzyna Zawadzka Działacze środowiska LGBT na polskiej scenie politycznej     180
  
  Część 3 193
  REGIONALNE ZRÓŻNICOWANIE 195
  Rafał Chwedoruk Regionalne zróżnicowanie poparcia w wyborach parlamentarnych po 2004 r. dla socjaldemokracji w Polsce na tle innych państw Europy Środkowej i Wschodniej     195
  Dominik Sieklucki Pozycja partii postpezetpeerowskiej lewicy na polskiej scenie politycznej w perspektywie wyborów prezydenckich i parlamentarnych 2015 r.     221
  Łukasz Tomczak Partie i ugrupowania polityczne w wyborach do Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego     236
  Tomasz Madras Geografia wyborcza województwa podlaskiego     249
  Paweł Hayn Wybory samorządowe do Rady Miasta Dębica w 2010 i 2014 r. – analiza porównawcza     265
  Wojciech Marek Kasprzyk Obraz powyborczy (w wybranych miastach) w województwie dolnośląskim i podkarpackim po wprowadzeniu systemu jednomandatowych okręgów wyborczych     277
  
  Część 4     293
  MEDIA W KAMPANIACH WYBORCZYCH 295
  Wojciech Furman Sprawozdawcy czy doradcy? Działania dziennikarzy gazet regionalnych „Nowiny” i „Głos Szczeciński” w parlamentarnej kampanii wyborczej w 2015 r.     295
  Beata Stępień-Załucka Rola środków nowoczesnej komunikacji w wyborach     314
  Noty o autorach     330
  Indeks nazwisk     333
RozwińZwiń