POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Seria Manga guides łączy formę ciekawych i zabawnych japońskich komiksów z praktyczną wiedzą z zakresu tak popularnych ostatnio dziedzin jak: fizyka, informatyka, czy biochemia. To kompilacja graficznych prac najważniejszych japońskich artystów zajmujących się mangą i wiedzy specjalistów z najbardziej prestiżowych uczelni.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 248 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-011-9656-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie xi | |
1 | 1 |
Co robi procesor? | 1 |
Komputery mogą przetwarzać dowolny typ informacji | 11 |
Procesor jest sercem każdego komputera | 14 |
Pięć elementów współczesnego komputera | 16 |
Jednostka arytmetyczno-logiczna, ALU: serce procesora | 22 |
Procesor przetwarza informacje i podejmuje decyzje | 25 |
Czym w zasadzie jest informacja? | 30 |
Różnica między informacją analogową i cyfrową | 31 |
235 | |
Działania na cyfrach | 35 |
Świat komputerów jest binarny | 36 |
Przeciwne stany 1 i 0 | 37 |
Systemy dziesiętny i binarny (dwójkowy) | 38 |
Wyrażanie liczb w postaci binarnej | 40 |
Liczby stałoprzecinkowe i zmiennoprzecinkowe | 42 |
Binarne dodawanie i odejmowanie | 44 |
Obwody scalone zawierają bramki logiczne | 48 |
Czym są działania logiczne? | 48 |
Podstawowe bramki logiczne: AND (i), OR (lub) oraz NOT (nie) | 51 |
Tablice i diagramy Venna | 53 |
Podsumowanie bramek AND, OR i NOT | 55 |
Inne podstawowe bramki: NAND, NOR i XOR | 57 |
Zestawienie bramek NAND, NOR i XOR | 58 |
Prawa de Morgana | 60 |
Układy, które wykonują działania arytmetyczne | 62 |
Układ dodawania | 62 |
Sumator jednobitowy | 64 |
Sumator i sumator kaskadowy | 66 |
Sumator równoległy | 68 |
Układy, które pamiętają | 70 |
Układy z pamięcią są niezbędne | 70 |
Przerzutnik: podstawa układów pamięci | 74 |
Przerzutnik typu RS | 76 |
Przerzutnik typu D i zegar | 78 |
Przerzutniki T i liczniki | 81 |
Nowoczesne projekty układów: CAD i FPGA | 85 |
387 | |
Architektura procesora | 87 |
Wszystko o pamięci i procesorze | 88 |
Pamięć ma przypisany adres | 89 |
Dane przechodzą po szynie | 92 |
Szerokość szyny i bity | 94 |
Sygnały R/W (odczytu i zapisu) oraz we/wy | 98 |
Instrukcje składają się argumentów i kodów operacji | 101 |
W działaniach używane są akumulatory i inne rejestry | 103 |
Przetwarzanie instrukcji przez procesor | 106 |
Klasyczna architektura procesora | 106 |
Cykl instrukcji | 107 |
Przetwarzane instrukcje zmieniają się zgodnie z licznikiem instrukcji | 112 |
Wszystkie rodzaje urządzeń pamięci | 115 |
Porównanie między HDD a pamięcią | 116 |
Obszar RAM, ROM i we/wy | 119 |
Czym są przerwania? | 122 |
Przerwania są użyteczne | 122 |
Stos i wskaźnik stosu | 126 |
Priorytet przerwań | 128 |
Klasyfikacja pamięci | 132 |
Porty we/wy i GPU | 132 |
Częstotliwość zegara oraz stopień dokładności | 133 |
Generatory zegara | 134 |
Przerwania licznika czasu | 135 |
Sygnały reset | 136 |
Wydajność procesora mierzona jest w jednostkach FLOPS | 137 |
4139 | |
Działania | 139 |
Typy działań | 140 |
Istnieje wiele rodzajów instrukcji | 142 |
Instrukcje działań arytmetycznych i logicznych | 144 |
Co to jest przesunięcie bitowe? | 145 |
Bit znaku pozwala nam zapisywać ujemne liczby binarne | 147 |
Przesunięcia logiczne i arytmetyczne | 149 |
Przesunięcia cykliczne (rotacja bitowa) | 152 |
Przesyłanie danych | 153 |
Instrukcje wejścia/wyjścia | 154 |
Instrukcje rozgałęzień | 155 |
Wyznaczanie wartości warunków i flagi stanu | 158 |
Powiązanie odgałęzień i wyznaczania wartości warunków | 161 |
Typy argumentów | 162 |
Ile mamy rodzajów argumentów? | 162 |
Argumenty przyjmują wiele postaci | 165 |
Natychmiastowe (bezpośrednie) przetwarzanie wartości | 166 |
Odwołania do adresów | 167 |
Czym są tryby adresowania? | 168 |
Przegląd trybów adresowania | 172 |
Struktura działań w jednostce artymetyczno-logicznej (ALU) | 176 |
ALU od środka | 176 |
Podstawowa architektura układu 74S181 | 178 |
Transmisja szeregowa i transmisja równoległa | 185 |
Przegląd podstawowych rejestrów | 186 |
Przegląd podstawowych flag stanu | 187 |
Instrukcja SLEEP | 188 |
5189 | |
Programy | 189 |
Asemblery i języki wyższego poziomu | 190 |
Czym są asemblery? | 192 |
Cechy języków asemblera i języków wyższego poziomu | 194 |
Różnica między programem a kodem źródłowym | 199 |
Podstawy programów | 200 |
Co można zrobić przy użyciu warunków i skoków? | 200 |
Do czego możemy wykorzystywać komputer? | 204 |
Gdzie są przechowywane programy? | 208 |
Co dzieje się przed wykonaniem programu? | 208 |
6211 | |
Mikrokontrolery | 211 |
Czym są mikrokontrolery? | 212 |
Mikrokontrolery są we wszystkich typach produktów | 213 |
Funkcja mikrokontrolera | 214 |
Architektura mikrokontrolera | 219 |
Czym są układy DSP? | 222 |
DSP i działania mnożenia i akumulacji (multiply-accumulate) | 224 |
Mikrokontrolery w maszynach przemysłowych | 224 |
Epilog | 227 |
Posłowie | 239 |
IndEKS | 241 |