Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii po 1991 roku

-33%

Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii po 1991 roku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,73  39,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 39,90 zł (-33%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,73 zł  


26,73

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Rosja i Stany Zjednoczone to państwa od początku lat dziewięćdziesiątych znajdujące się w centrum ścisłego zainteresowania polskich tygodników opinii. Jego przedmiotem były najważniejsze wydarzenia na scenie politycznej i przemiany społeczno-ekonomiczne, które znalazły swoje odzwierciedlenie w różnych gatunkach informacyjnych i publicystycznych. Za pomocą takiego analityczno-syntetycznego ujęcia rosyjskiej i amerykańskiej rzeczywistości tygodniki opinii kształtowały wizerunek obu krajów zarówno wśród stałych czytelników tego segmentu prasy, jak i szerszej opinii publicznej. Książka jest próbą odtworzenia wizerunku Rosji i USA w trzech magazynach społeczno-politycznych: „Polityce", „Wprost" i „Newsweeku", wyjaśnia czynniki wpływające na kształtowanie prasowego obrazu państwa oraz rolę tygodników opiniotwórczych.


Rok wydania2013
Liczba stron308
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-8817-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I. Wprowadzenie metodologiczne do badanej problematyki     7
  1. Wybór problematyki, cel badań, hipotezy badawcze     7
  2. Metodologia badań prasoznawczych. Analizy treści a analiza zawartości prasy     13
  3. Kategoryzacja materiału prasowego, zasięg czasowy badania     17
  II. Zagadnienie wizerunku prasowego kraju. Czynniki wpływające na wizerunek państwa w świecie     19
  1. Defi nicja wizerunku prasowego państwa     19
  2. Informowanie o wydarzeniach ze świata w serwisach zagranicznych     21
  3. Selekcja informacji, koncepcja „uramowienia” i agenda setting w strukturze informacji zagranicznej     25
  4. Stereotypy dotyczące Rosji i USA i ich wpływ na obraz kraju w prasie     28
  5. Znaczenie obiektywizmu dziennikarskiego i wpływ języka artykułów prasowych na kształtowanie obrazu państw     32
  6. Działania dyplomacji tradycyjnej w kształtowaniu wizerunku Rosji na świecie     37
  7. Rola public relations i dyplomacji publicznej w kształtowaniu wizerunku USA na świecie     40
  III. Wpływ transformacji systemowej w Polsce w 1989 roku na zmiany własnościowe w tygodnikach opinii     45
  1. „Wprost”     50
  2. „Polityka”     54
  3. „Newsweek Polska”     58
  IV. Analiza jakościowa publikacji dotyczących Rosji i USA     65
  1. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1992 rok     65
  2. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1992 rok     80
  3. Wizerunek USA w „Polityce” – 1992 rok     95
  4. Wizerunek USA we „Wprost” – 1992 rok     105
  5. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1993 rok     111
  6. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1993 rok     132
  7. Wizerunek USA w „Polityce” – 1993 rok     145
  8. Wizerunek USA we „Wprost” – 1993 rok     151
  9. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1994 rok     163
  10. Wizerunek USA w „Polityce” – 1994 rok     174
  11. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1994 rok     181
  12. Wizerunek USA we „Wprost” – 1994 rok     191
  13. Wizerunek Rosji w „Polityce” – 1995 rok     196
  14. Wizerunek USA w „Polityce” – 1995 rok     207
  15. Wizerunek Rosji we „Wprost” – 1995 rok     211
  16. Wizerunek USA we „Wprost” – 1995 rok     225
  17. Podsumowanie cząstkowe publikacji dotyczących Rosji i USA z lat 1992–1995     229
  18. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2001 rok     235
  19. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2002 rok     239
  20. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2003 rok     242
  21. Wizerunek Rosji w „Newsweeku” – 2004 rok     245
  22. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2001 rok     249
  23. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2002 rok     260
  24. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2003 rok     271
  25. Wizerunek USA w „Newsweeku” – 2004 rok     281
  26. Podsumowanie cząstkowe publikacji dotyczących Rosji i USA z lat 2001–2004     286
  27. Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii (weryfikacja hipotez badawczych i synteza obrazu)     287
  Zakończenie     293
  Bibiliografia     295
  Summary     303
RozwińZwiń