PLEJ_2 czyli psycholingwistyczne eksploracje językowe

1 opinia

Redakcja:

Olga Majchrzak

Format:

ibuk

W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów.


Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.


Rok wydania2013
Liczba stron247
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-036-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Podziękowania    9
  Acknowledgements    11
  Olga Majchrzak - Wstęp     13
  Olga Majchrzak - Introduction    17
  
  CZĘŚĆ 1 – Procesy uczenia się oraz nauczania języków obcych / PART 1 – Perspectives on foreign language learning and teaching    21
  
  Melinda Reichelt - English-language writing instruction in Poland: Adapting to the local EFL context    23
  Hanna Kołodziejczyk - Stacje uczenia się jako metoda wspierania autonomii oraz aktywizowania uczących się / Learning stations as a method of supporting autonomy and activating learners    43
  Elżbieta Dałek - O szkolnych próbach inicjowania literackiej ekspresji podczas wymiany młodzieży polsko-litewskiej. Z doświadczeń praktyka / On school attempts to initiate literary expression during Polish-Lithuanian youth exchange — an experience of a practitioner    59
  Olga Trendak - Trening strategiczny w klasie obcojęzycznej / Applying strategy-based instruction in a foreign language classroom    77
  Nina Barłożek - Teachers’ emotional intelligence — a vital component in the learning process    95
  
  CZĘŚĆ 2 – Badania nad procesami uczenia się oraz nauczania języków obcych / PART 2 – Researching foreign language learning and teaching     113
  
  Łukasz Walterowicz - A comparative analysis of the effects of teaching writing in a foreign language with the application of the deductive and the inductive approach    115
  Olga Majchrzak - Wpływ wybranych technik nauczania na przyswajanie znaczenia słów – fałszywe kognaty / The influence of the teaching techniques on the acquisition of the words’ meanings in the case of false cognates    129
  Joanna Duda - Pseudoanglicyzmy w języku francuskim / Pseudo-anglicisms in French     153
  
  CZĘŚĆ 3 – Praktyczne aspekty związane z uczeniem się oraz nauczaniem języków obcych / Part 3 – Practical aspects of language learning and teaching    163
  
  Sylwia Stachurska - Exploiting storytelling in a young learners’ classroom     165
  Marek Molenda, Zuzanna Kiermasz - Dictionary skills in advanced learners’ coursebooks – Materials survey     183
  Dorota Gonigroszek - Rola metafor w nauczaniu języków obcych / The role of metaphors in foreign language teaching     203
  Angelika Kałuska - The role of non-verbal communication in second language learner and native speaker discourse     217
  Mateusz Gaze - Związki między słowotwórstwem a grafią w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Connections between word formation and spelling in teaching Polish as a foreign language    231
RozwińZwiń