POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Młodzież będąc w okresie przejścia między dzieciństwem a dorosłością doświadcza szeregu wyzwań rozwojowych immanentnych dla okresu dorastania jak i społeczno-kulturowych wynikających z procesów charakteryzujących współczesność. Książka Młodzież między ochroną a ryzykiem. Wspieranie rozwoju oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla adolescentów i adolescentek ma na celu przedstawienie wybranych aspektów funkcjonowania młodych ludzi, obszarów ochrony i ryzyka, ale przede wszystkim możliwości zastosowania profesjonalnych interwencji psychologiczno-pedagogicznych, zarówno by potęgować zasoby, jak i pomagać, gdy młodzi ludzie doświadczają problemów osobistych. Praca ma charakter interdyscyplinarny, a poszczególne rozdziały tworzą wielopłaszczyznową narrację dotyczącą: szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (od interwencji potęgujących zasoby, poprzez profilaktykę, po psychoterapię), a także socjalizacji i, edukacji i wychowania. Praca składa się z trzech części: pierwsza zawiera rozważania o charakterze teoretycznym, druga charakterystykę interwencji psychologiczno-pedagogicznych ukierunkowanych na wspieranie rozwoju i potęgowanie zasobów, trzecia charakterystykę interwencji psychologiczno-pedagogicznych ukierunkowanych na profilaktykę i pomoc.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 456 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3231-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Barbara Jankowiak, Agata Matysiak-Błaszczyk | 7 |
Młodzież między ochroną a ryzykiem – od teorii i badań do interwencji psychologiczno-pedagogicznych. Wprowadzenie | 7 |
Część I. Młodzież między ochroną a ryzykiem | 17 |
Zbyszko Melosik | 19 |
Rekonstrukcje tożsamości życia młodzieży współczesnej. Próba diagnozy i pedagogicznej propozycji | 19 |
Agnieszka Cybal-Michalska | 49 |
Proaktywność w karierze jako wymiar inwestycji w kapitał kariery młodzieży akademickiej | 49 |
Bogusław Śliwerski | 67 |
Krytycznie o teoriach i modelach samowychowania | 67 |
Jerzy Modrzewski | 91 |
Młodzież w przestrzeni życia społecznego | 91 |
Katarzyna Segiet | 103 |
Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w pracy wychowawczej z młodzieżą | 103 |
Barbara Jankowiak, Karolina Kuryś-Szyncel | 121 |
Potencjał rozwojowy okresu adolescencji | 121 |
Maciej Wilk | 143 |
Zaburzenia zachowania adolescentów w ujęciu psychodynamicznym | 143 |
Część II. Wspieranie rozwoju młodzieży – jak potęgować zasoby? | 167 |
Magdalena Piorunek | 169 |
Rola poradnictwa kariery we wspieraniu rozwoju zawodowego adolescentów | 169 |
Joanna Rajewska de Mezer | 185 |
Rola poradnictwa specjalistycznego we wsparciu rodziny w funkcji wychowawczej | 185 |
Ewa Kasperek-Golimowska | 201 |
Edukacja zdrowotna jako forma ochrony i promocji zdrowia młodzieży | 201 |
Sylwia Jaskulska | 223 |
Spotkanie dramowe zamiast szkolnej akademii. Nowe wymiary kreowania doświadczeń rytualnych w szkole a wspieranie rozwoju adolescentów | 223 |
Adam Zemełka | 235 |
Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach i możliwości jego zastosowania we wsparciu psychospołecznym adolescentów w obszarze edukacji | 235 |
Joanna Kozielska | 249 |
Czy coaching w szkole jest możliwy? Coaching jako narzędzie pracy grona pedagogicznego i nauczycieli akademickich – między modą a profesjonalizmem | 249 |
Małgorzata Rosalska | 265 |
Mentoring i tutoring jako metody wspierania rozwoju młodzieży | 265 |
Kamila Słupska | 277 |
Działania animacyjne jako antidotum na stagnację młodzieży | 277 |
Część III. Od profilaktyki do terapii młodzieży – jak pomagać? | 293 |
Agata Matysiak-Błaszczyk, Barbara Jankowiak | 295 |
Profilaktyka skierowana do młodzieży | 295 |
Barbara Toroń-Fórmanek, Anna Rubczewska | 315 |
Trening Zastępowania Agresji (Aggression Replacement Training) jako profilaktyka agresji przeznaczona dla młodzieży | 315 |
Jolanta Jarczyńska | 333 |
Profilaktyka uzależnień młodzieży od nowych mediów – siecioholizm, socjomania internetowa, fonoholizm | 333 |
Barbara Jankowiak, Emilia Soroko | 355 |
Socjoterapia młodzieży: od teorii do techniki pracy z grupą | 355 |
Katarzyna Waszyńska | 371 |
Wybrane obszary pomocy psychologicznej dla młodzieży w obszarze seksualności | 371 |
Monika Zielona-Jenek, Agnieszka Izdebska | 385 |
Specyfika pracy terapeutycznej z nastolatkami doświadczonymi przemocą seksualną | 385 |
Marcin Makulski | 407 |
Terapeutyczne aspekty pracy z zaburzeniami zachowania u adolescentów. Podejście psychodynamiczne | 407 |
Anna Gulczyńska | 433 |
Wybrane metody podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach w pracy terapeutycznej z adolescentami | 433 |
Noty o autorach | 449 |