POLECAMY
-35%
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Prezentowana publikacja stanowi zbiór prac autorów z różnych środowisk akademickich. Książka ma charakter publikacji teoretyczno-empirycznej i dotyczy wybranych problemów społecznych. W prezentowanej publikacji zostały przedstawione kwestie społeczne skoncentrowane wokół organizacji przestrzeni społecznej, jej wymiaru wartościującego, a także tematy związane z rodziną, ze zdrowiem, z rehabilitacją osób chorych i niepełnosprawnych, z jakością życia, a także problemy związane z bezdomnością i rolą dzielnicowego w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa. Celem książki jest ukazanie tylko niektórych problemów, jakie nurtują współczesne społeczeństwo, aby zwrócić uwagę na powagę i możliwości rozwiązań.
Prezentowana publikacja zawiera podrozdziały również w języku rosyjskim oraz angielskim. Niektóre artykuły obcojęzyczne nie zawierają abstraktów w języku polskim.
W niniejszej książce zostały przedstawione kwestie społeczne skoncentrowane wokół organizacji przestrzeni społecznej, jej wymiaru wartościującego i codzienności, która opisuje rzeczywistość.
Kolejne zagadnienia to: rodzina i jej funkcje, zwłaszcza rola w kształtowaniu systemu wartości, praca socjalna z rodziną oraz przemoc wobec dzieci w rodzinie.
Następnie poruszono tematy związane ze zdrowiem, radością życia, czyli optymistycznym nastawieniem, zdrowym stylem życia oraz podejściem nauczycieli do edukacji zdrowotnej. Ze zdrowiem wiążą się problemy osób starszych i ich roli oraz sensu życia. Dobre zdrowie to również pewne cechy osobowości, które wpływają na powodzenie w życiu, pomagają osiągnąć sukces zawodowy. W kolejnych artykułach są rozważane: zagadnienie jakości życia ludzi żyjących w stresie i tych, których życie jest w znacznym stopniu wolne od tego czynnika, problem samooceny, rozumienia sukcesu w życiu przez ofiary przemocy.
Dalej są podejmowane kwestie rehabilitacji osób chorych i niepełnosprawnych. Omówiono kolejno: komputer, bajkoterapię i hipoterapię, ich funkcje, rodzaje, klasyfikacje i rolę w leczeniu osób pełno- i niepełnosprawnych.
Ostatni temat w prezentowanej publikacji dotyczy bezpieczeństwa osób bezdomnych i zagrożeń kryminalnych oraz roli dzielnicowego w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa.
Wymienione zagadnienia są tylko małą cząstką problemów, jakie nurtują współczesne społeczeństwo polskie. Każdy z nich można rozwiązać, wymaga to jednak dobrej woli ze strony społeczeństwa i władz państwowych.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 242 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-261-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp ................................................................................................................... | 9 |
Irina Surina | |
Wartościujący wymiar przestrzeni społecznej ........................................ | 11 |
Kazbiek Gajsanow | |
Podstawowe podejścia metodyczne | |
stosowane w badaniach wartości etnicznych .......................................... | 27 |
Bożena Kołakowska | |
The student in a multicultural environment | |
Uczeń w środowisku wielokulturowym .................................................. | 37 |
Monika Lipner | |
Codzienność jako kategoria opisu rzeczywistości .................................. | 45 |
Małgorzata Jarecka-Żyluk | |
Po co komu rodzina Miniprzyczynek do maxidyskusji ...................... | 57 |
Małgorzata Słowik | |
Nowe wymiary pracy socjalnej z rodziną ................................................ | 69 |
Dorota Kiełb-Grabarczyk | |
Wpływ rodziny na system (anty)wartości | |
współczesnej młodzieży ............................................................................. | 81 |
Grażyna Durka | |
Przemoc wobec dziecka w rodzinie .......................................................... | 95 |
Agnieszka Zalewska-Meler | |
W poszukiwaniu nowych kategorii pedagogicznych – | |
mariaż zdrowia i radości życia ................................................................ | 105 |
Ewa Kasperek-Golimowska | |
Anna Gulczyńska | |
Współczesna edukacja zdrowotna. Kontrowersje i wyzwania .......... | 113 |
Anna Rożnowska | |
Podmiotowe obszary jakości życia ludzi znajdujących się | |
w różnej sytuacji życiowej ........................................................................ | 127 |
Lucja Lassota | |
Senior i jego wsparcie we współczesnej kon guracji | |
międzypokoleniowej ................................................................................. | 139 |
Maria Aleksandrovich | |
Future Ballet Dancers: Personality Traits and their Correlation | |
To Professional Success | |
Przyszli tancerze baletowi. Cechy osobowości i ich korelacja | |
z sukcesem zawodowym .......................................................................... | 151 |
Joanna Żeromska-Charlińska | |
Rozumienie realnie przeżytych doświadczeń | |
przez o ary przemocy .............................................................................. | 165 |
Otakar Fleischmann | |
Aggress and self-esteem | |
Wybuchy agresji oraz samoocena ........................................................... | 177 |
Marta Gliniecka | |
Rola komputera w życiu, edukacji i rehabilitacji | |
osób z niepełnosprawnością na przykładzie przewlekle chorych ..... | 183 |
Agnieszka Dul | |
Wpływ rehabilitacji ruchowej, a w szczególności hipoterapii | |
(i terapeutycznej jazdy konnej) na człowieka niepełnosprawnego | |
fizycznie i umysłowo ......................................................................................... | 189 |
Jolanta Karbowniczek | |
Mariusz Grabowski | |
Bajkoterapia jako metoda wspomagająca rozwój dzieci | |
niepełnosprawnych i pełnosprawnych .................................................. | 207 |
Anetta Jaworska | |
Zagrożenia kryminalne w percepcji osób bezdomnych ...................... | 219 |
Marek Stefański | |
Wizja dzielnicowego w perspektywie kształtowania | |
poczucia bezpieczeństwa w społeczności lokalnej ............................... | 231 |