Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej

Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

67,00

Format: pdf

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 55,61 zł  


67,00

w tym VAT

Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców. Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.


Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat.


W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power:


k-­pop i k-­drama
hongkońskie filmy akcji
japońską mangę, anime i cosplay
tajwańskie półprzewodniki.


Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.


Rok wydania2024
Liczba stron340
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8358-479-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  Wstęp     9
  Rozdział I  Bruce Lee i hongkońskie filmy akcji     13
  1.  Wprowadzenie     15
  2.  Hongkońskie kino lat 70.     21
  3.  Ochrona prawna sztuk walki     23
  4.  Własność intelektualna i sztuki walki     28
  5.  Wizerunek Bruce’a Lee     32
  Rozdział II  Cool Japan – manga, anime, cosplay     41
  1.  Wprowadzenie     43
  2.  Kultura otaku     47
  3.  Manga     49
  4.  Anime     60
  5.  Cosplay     67
  Rozdział III  Japońska sztuka współczesna     69
  1.  Wprowadzenie     71
  2.  Ruch superfl at     73
  3.  Yayoi Kusama – najdroższa artystka świata     77
  4.  Sztuka konceptualna     82
  5.   Yoshitomo Nara – prawdopodobnie najsłynniejszy żyjący japoński artysta współczesny     86
  6.  Droit de suite     90
  7.  Żywe skarby narodowe     94
  Rozdział IV  Bollywood – kraina inspiracji czy indyjska specyfika?     99
  1.  Wprowadzenie     101
  2.  Masala fi lm     104
  3.  Wpływ fi lmów Bollywood na modę     106
  4.  Bollywoodzkie inspiracje     115
  5.  „Indianizacja” fi lmów     120
  Rozdział V  Gry hazardowe w Makau     127
  1.  Wprowadzenie     129
  2.  Hazard w Makau     138
  3.  Reklama gier hazardowych     140
  4.  Gry hazardowe a prawo własności intelektualnej     142
  5.  Znaki towarowe     149
  6.  Miasto – scenografi a     151
  Rozdział VI  Tajwan – demokracja i półprzewodniki     155
  1.  Wprowadzenie     157
  2.  Demokracja     160
  3.  Półprzewodniki     167
  4.  Piractwo chipowe     172
  5.  Klimat a produkcja półprzewodników     178
  Rozdział VII  Mała czerwona kropka – Singapur     181
  1.  Wprowadzenie     183
  2.  Edukacja     188
  3.  Atrakcyjny model biznesowy     191
  4.  Znaczenie własności intelektualnej     195
  5.  Finansowanie zabezpieczone własnością intelektualną     199
  6.  Zakazy     202
  Rozdział VIII  TikTok – soft power po chińsku?     205
  1.  Wprowadzenie     207
  2.  TikTok     213
  3.  TikTok i spory sądowe     220
  4.  Krótkie fi lmiki wideo     226
  Rozdział IX  Koreańska fala     231
  1.  Wprowadzenie     233
  2.  K-drama: seriale, fi lmy, k-zombies     239
  3.  K-video games     246
  4.  K-food i kimchi     253
  Rozdział X  K-pop i BTS     261
  1.  Wprowadzenie     263
  2.  Regulacje prawne k-popu     269
  3.  Niewolnicze umowy     275
  4.  BTS     277
  Zakończenie     289
  Bibliografia     291
RozwińZwiń