POLECAMY
-20%
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Książka "Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych" powstała z potrzeby omówienia problematyki badania gier i wykazania ważnych tez. Autor porusza kluczowe, istotne dla tego zjawiska aspekty: czy gra komputerowa to przejaw sztuki?, jak plasuje się gra w kontekście kultury powszechnej i masowej?, czym jest gra i czynność grania dla gracza?, jakie kryteria spełniać muszą przedmiot (lub wytwór cyfrowy) i czynność używania go, aby nazwać je odpowiednio grą i graniem?
Autora interesują nie tylko gry jako artefakty "nowych mediów", ale także obcowanie z nimi, granie w nie. Podejście dwojakie - do przedmiotu i do czynności - otwiera przed Autorem i czytelnikiem nowe obszary badawcze (Z recenzji dr hab. inż. Piotra Szczuki, prof. Politechniki Gdańskiej)
Rok wydania | 2021 |
---|---|
Liczba stron | 134 |
Kategoria | Socjologia kultury |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku |
ISBN-13 | 978-83-7467-366-2 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
INTRO zamiast wstępu | 7 |
SZKIC I Kulturotwórcze znaczenie gier komputerowych a perspektywa pedagogiczna | 13 |
Na straży światów z pikseli | 14 |
Kultura cyfrowa a kultura szkolna | 18 |
Rytualna produktywność vs (bez)produktywny rytuał | 24 |
4xR | 28 |
Gra jako PREtekst | 34 |
Gra jako KONtekst | 36 |
Gra jako PARAtekst | 38 |
SZKIC II Proceduralne dzieła sztuki (nie)masowej | 41 |
Mierny, bierny, ale wierny | 43 |
Sztuka Kant…owania | 47 |
(Nie)wartościująca koncepcja sztuki | 51 |
Względnie niewyrobiony użytkownik | 54 |
SZKIC III Gry, zabawy i… koniki polne Możliwe defi nicje i znaczenia | 63 |
Esencjalizm vs antyesencjalizm | 67 |
„Świat jest wszystkim, co jest…” grą | 81 |
Granie, odgrywanie, igranie…przegrywanie | 86 |
(Nie)dozwolone środki użycia | 97 |
Grać w grę | 105 |
Konik Polny vs Crash Bandicoot | 111 |
OUTRO zamiast zakończenia | 121 |
Bibliografia | 125 |