Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych

-20%

Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,00  26,25

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 26,25 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,90 zł  


21,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka "Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych" powstała z potrzeby omówienia problematyki badania gier i wykazania ważnych tez. Autor porusza kluczowe, istotne dla tego zjawiska aspekty: czy gra komputerowa to przejaw sztuki?, jak plasuje się gra w kontekście kultury powszechnej i masowej?, czym jest gra i czynność grania dla gracza?, jakie kryteria spełniać muszą przedmiot (lub wytwór cyfrowy) i czynność używania go, aby nazwać je odpowiednio grą i graniem?
Autora interesują nie tylko gry jako artefakty "nowych mediów", ale także obcowanie z nimi, granie w nie. Podejście dwojakie - do przedmiotu i do czynności - otwiera przed Autorem i czytelnikiem nowe obszary badawcze (Z recenzji dr hab. inż. Piotra Szczuki, prof. Politechniki Gdańskiej)


Rok wydania2021
Liczba stron134
KategoriaSocjologia kultury
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-366-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  INTRO zamiast wstępu    7
  
  SZKIC I Kulturotwórcze znaczenie gier komputerowych a perspektywa pedagogiczna    13
  Na straży światów z pikseli    14
  Kultura cyfrowa a kultura szkolna    18
  Rytualna produktywność vs (bez)produktywny rytuał    24
  4xR    28
  Gra jako PREtekst    34
  Gra jako KONtekst    36
  Gra jako PARAtekst    38
  
  SZKIC II Proceduralne dzieła sztuki (nie)masowej    41
  Mierny, bierny, ale wierny    43
  Sztuka Kant…owania    47
  (Nie)wartościująca koncepcja sztuki    51
  Względnie niewyrobiony użytkownik    54
  
  SZKIC III Gry, zabawy i… koniki polne Możliwe defi nicje i znaczenia    63
  Esencjalizm vs antyesencjalizm    67
  „Świat jest wszystkim, co jest…” grą    81
  Granie, odgrywanie, igranie…przegrywanie    86
  (Nie)dozwolone środki użycia    97
  Grać w grę    105
  Konik Polny vs Crash Bandicoot    111
  
  OUTRO zamiast zakończenia    121
  
  Bibliografia    125
RozwińZwiń