Co można zrobić z dziełem sztuki?

Aspekty prawne kultury i sztuki

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,09  24,20

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 24,20 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,52 zł  


20,09

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja pokonferencyjna przygotowana z okazji 10-lecia działalności Koła Naukowego Law&Art stanowi próbę wskazania aktualnych problemów i współczesnych wyzwań będących domeną niemal wszystkich gałęzi prawa w odniesieniu do kultury i sztuki. Zebrane w tomie artykuły dotyczą między innymi ochrony dziedzictwa, rynku sztuki, działalności kulturalnej, zmian zachodzących w obszarze kultury, zagadnień dotyczących prawa własności intelektualnej, rozwoju nowych technologii, wyzwań związanych z konfliktami zbrojnymi, terroryzmem oraz innym formami przestępczości.


******


What Can Be Done with a Work of Art? The Legal Aspects of Art Culture and Art


This post-conference publication, prepared to mark the 10th anniversary of Law & Art Scientific Circle, attempts to show current problems and contemporary challenges which are the domain of almost all branches of law in relation to culture and art. The articles collected in the volume cover the heritage protection, art market, cultural activities, changes taking place in culture, intellectual property rights issues, the development of new technologies, and challenges related to armed conflicts, terrorism and other forms of crime.


Rok wydania2023
Liczba stron268
KategoriaHistoria sztuki
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-5926-9
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Katarzyna Zalasińska, Słowo wstępne    7
  
  Karolina Miłkowska, Maja Czyż, Wstęp od Koła Naukowego    9
  
  CZĘŚĆ I. NABYĆ, ZBYĆ
   Justyna Balisz-Schmelz Kłopotliwy spadek. Czego nie
   można zrobić z odziedziczonymi dziełami sztuki w
   Polsce? Zarysowanie problemu i przykłady jego
   rozwiązań w Niemczech    13
   Laura Pomianowska Kolekcja korporacyjna jako forma
   art brandingu – ochrona sztuki, promocja sztuki i
   promowanie przez sztukę    25
   Zofia Sznajder Pokonywanie barier rynku sztuki, czyli
   tokenizacja dzieł sztuki    35
  
  CZĘŚĆ II. ZNISZCZYĆ
   Magdalena Łągiewska Czy można zniszczyć dzieło
   sztuki? Wola artysty i prawo właściciela a dobro
   wspólne    45
   Olga Grodecka Problematyka prawnoautorska oraz
   własnościowa tworzenia i usuwania sztuki ulicznej z
   przestrzeni publicznej    55
   Julia Sochacka Nielegalny obrót dziełami sztuki jako
   sposób finansowania działalności terrorystycznej tzw.
   Państwa Islamskiego    65
  
  CZĘŚĆ III. UKRAŚĆ, SFAŁSZOWAĆ
   Julia Filbier „What was stolen should be returned”.
   Wyzwania zwrotu dzieł sztuki z byłych państw
   kolonialnych do państw ich pochodzenia    83
   Anna Sendejewicz Kradzież z przymrużeniem oka    97
   Emilia Barbara Zakrzewska Restytucja strat wojennych
   przez krajową administrację publiczną    107
   Karolina Miłkowska Cultural appropriation, czyli jak
   (nie) kraść kultury    119
   Karolina Wojciechowska Fałszerstwo zdemaskowane a
   potem uszlachcone. Rzecz o Hanie van Meegerenie    137
  
  CZĘŚĆ IV. STWORZYĆ, ZAREJESTROWAĆ, OCHRONIĆ
   Aleksandra Bar Czy można podyktować obraz? Pomiędzy
   ustaleniem a utrwaleniem utworu plastycznego    149
   Karolina Pajączek Czy dzieło sztuki może zostać
   zarejestrowane jako znak towarowy?    161
   Antonina Dębska Ingerencja w proces twórczy – między
   dobrami osobistymi a autorskim prawem osobistym    173
   Krzysztof Ślaski Ochrona dzieła sztuki jako ochrona
   dóbr osobistych jego twórcy    185
  
  CZĘŚĆ V. ZAPOZNAĆ SIĘ
   Mateusz Wojcieszak Dostęp do informacji publicznej a
   konstytucyjne prawo dostępu do dóbr kultury    197
   Martyna Pustoszkin Kryteria dyferencjacji bohaterów
   fikcyjnych w świetle amerykańskich standardów
   ochrony prawnoautorskiej    209
   Martyna Pustoszkin Spór o Sherlocka Holmesa w
   kontekście tożsamości postaci ewoluujących w czasie
       219
   Julia Wróblewska Pewne prawa zastrzeżone. Licencje
   Creative Commons a polskie prawo autorskie    231
   Łukasz Dubiński Inwestycje w zakresie budowy Muzeum
   Westerplatte i Wojny 1939 – Oddziału Muzeum II Wojny
   Światowej w Gdańsku (zagadnienia wybrane)    251
RozwińZwiń