Upierdliwi współpracownicy

Jak się dogadać z szefem idiotą, pesymistycznym podwładnym czy wszechwiedzącym kolegą

1 opinia

Autor:

Amy Gallo

Wydawca:

MT Biznes

Format:

epub, mobi

RODZAJ DOSTĘPU

54,90

Format: epub, mobi

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 43,92 zł  


54,90

w tym VAT

Oparty na badaniach praktyczny poradnik pokazujący, jak radzić sobie z trudnymi ludźmi w pracy


Amy Gallo identyfikuje osiem znanych typów trudnych współpracowników. Przedstawia strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób poradzisz sobie z niepewnym szefem, pasywno-agresywnym współpracownikiem, wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą. Wymienia również zasady, dzięki którym będziesz mógł w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy – bez względu na to, z kim jesteś skonfliktowany. Postępowanie w zgodzie z zasadami nie zawsze jest łatwe, ale Gallo pozwoli ci docenić znaczenie kluczowych elementów dobrych relacji, takich jak zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwasz w swoim postanowieniu – na własnych warunkach.


Relacje między ludźmi w pracy bywają niełatwe. Stres, jaki wywołują codzienne kontakty z trudnymi osobami, osłabia twoją kreatywność i wydajność, pogarsza zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji oraz sprawia, że przestajesz się angażować. Może także doprowadzić do tego, że zamiast spać, będziesz się zamartwiać, staniesz się wycofany lub zaczniesz reagować w sposób, którego później będziesz żałować.


W książce znajdziesz mnóstwo chwilami żenujących przykładów zachowań zaczerpniętych z biurowej rzeczywistości, a także wyniki najnowszych badań behawioralnych oraz praktyczne wskazówki do wykorzystania od razu. Z tym poradnikiem nauczysz się, jak radzić sobie z najtrudniejszymi relacjami w pracy i jednocześnie budować odporność w interakcjach międzyludzkich.


„Ta książka udowadnia, że dobra współpraca jest możliwa – nawet z tym palantem, którego najchętniej widzielibyśmy w innej firmie”.
—DANIEL GOLEMAN, autor bestsellerów Inteligencja emocjonalna i Inteligencja społeczna


„Wszyscy trafiamy do pracy z bagażem doświadczeń, który wpływa na nasz obraz samych siebie, na nasze zaufanie, komunikację i zarządzanie konfliktami. Książka Amy Gallo to zestaw konkretnych porad, jak poruszać się po mętnych wodach relacji międzyludzkich w życiu zawodowym”.
—ESTHER PEREL, psychoterapeutka, autorka bestsellerów „New York Timesa”; prowadzi podcasty pt. „Where Should We Begin?” oraz „How’s Work?”


„Przystępna, praktyczna książka o tym, jak radzić sobie z najtrudniejszymi współpracownikami oraz jak zmienić relacje z nimi w jedne z najcenniejszych w firmie”.
—ADAM GRANT, autor bestselleru „New York Timesa” pt. Leniwy umysł; prowadzi podcast TED „WorkLife”


W tej mądrej i opartej na gruntownych badaniach książce Amy Gallo prezentuje skuteczny i praktyczny model radzenia sobie z trudnymi współpracownikami. Bez względu na to, jaka jest twoja sytuacja, ta książka pomoże ci poprawić relacje w zespole”.
—DANIEL H. PINK, autor bestsellerów „New York Timesa” pt. Żałować czy nie żałować?, Kiedy i Drive


AMY GALLO jest redaktorką współpracującą z renomowanym czasopismem „Harvard Business Review” oraz autorką książki pt. HBR Guide to Dealing with Conflict i współprowadzącą podcast HBR o nazwie „Women at Work”. Jej artykuły ukazały się w dziesiątkach książek poświęconych inteligencji emocjonalnej, przekazywaniu i otrzymywaniu feedbacku, zarządzaniu czasem i przywództwu. Gallo, jako popularna prelegentka i facylitatorka, pomogła tysiącom liderów skuteczniej radzić sobie z konfliktami i zarządzać złożoną dynamiką miejsca pracy. Ukończyła Uniwersytet Yale, a tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Browna.


Rok wydania2023
Liczba stron350
KategoriaPoradniki
WydawcaMT Biznes
ISBN-13978-83-8231-366-6
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  Dlaczego nie możemy po prostu się porozumieć?    11
  Część I
  Fundamenty porozumiewania się
  1. Dlaczego warto pracować nad relacjami w pracy
  Dobre czy złe – relacje są ważne    31
  2. Twój umysł a konflikt
  Nasze umysły często działają przeciwko nam     45
  Część II
  Archetypy
  3. Niepewny siebie szef
  „Jestem świetny w tym, co robię… prawda?”    67
  4. Pesymista
  „To nie wyjdzie”    89
  5. Ofiara
  „Dlaczego zawsze mnie to spotyka?”    113
  6. Typ pasywno-agresywny
  „Niech będzie. Wszystko mi jedno”     127
  7. Wszystkowiedzący
  „No, nie. Tak naprawdę…”    149
  8. Dręczyciel
  „Cierpiałem, więc ty też powinieneś”    173
  9. Typ stronniczy
  „Dlaczego jesteś taki wrażliwy?”    201
  10. Polityczny manipulant
  „Jeżeli nie pniesz się w górę, to się cofasz”    233
  11. Dziewięć zasad osiągania porozumienia z każdym
  Zmiana jest możliwa     257
  Część III
  Chroń samego siebie
  12. Gdy wszystko inne zawiedzie
  Nie poddawaj się – przynajmniej nie od razu    283
  13. Metody, które rzadko się sprawdzają
  A nawet pogarszają sytuację    295
  14. Dbanie o siebie
  Twoje dobro jest priorytetem     303
  Aneks. Z kim mam do czynienia?
  Ustalanie, do którego archetypu pasuje współpracownik     317
  Podziękowania    323
  Nota o autorce     327
RozwińZwiń