Wideo w sztukach wizualnych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,27  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


15,27

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Wideo należy do najmłodszych mediów używanych obecnie w twórczości artystycznej, a zarazem jest jednym z najważniejszych jej paradygmatów, w największym stopniu wpływającym na współczesne oblicze sztuki. W swej – trwającej niewiele ponad połowę stulecia – historii wideo przeszło znaczącą ewolucję, przeobrażając się z instrumentarium twórczych eksperymentów w polu medium elektronicznego i radykalnych interwencji politycznych, w nową przestrzeń aktywności kulturowej, współczesną transmedialną dziedzinę twórczą, wszechstronnie obecną w polu aktualnych praktyk społecznych. Książka Wideo w sztukach wizualnych proponuje refleksję nad tą ewolucją, nad zmiennymi relacjami między medium i różnymi koncepcjami artystycznymi, które budują dzisiejsze oblicze sztuk wizualnych. Jej autorzy i autorki podejmują zarówno rozważania teoretyczne, określające rozpiętość i formy obecności wideo w polu sztuki, jak i analizują jego różne historyczne manifestacje. W tekstach znajdują się m.in. analizy dotyczące komunikacyjno-kulturowych aspektów wideo, jego przeobrażeń historycznych, zróżnicowanych estetyk, treści i obiegów, jak również jego związków z różnymi dziedzinami sztuki. Wszystkie teksty oferują szerokie spektrum oglądu wideo jako środka wypowiedzi artystycznej.


Rok wydania2018
Liczba stron288
KategoriaMedioznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-984-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka wideo – od rozproszonej autonomii do rozproszonej wszechobecności. Wprowadzenie do historii i estetyki sztuki wideo    13
  Marika Kuźmicz, Widzieć więcej. Wideo-instalacje Wojciecha Bruszewskiego    29
  Marta Smolińska, Brak obrazu jako obraz: pamięć medium i gry z toposem pustego płótna w wideomalarstwie    43
  Magdalena Długosz, Medytatywność wideo (Mariny Abramović Portrait with golden mask)    65
  Andrzej Pitrus, Wideo poza sceną: wizualny teatr Romea Castellucciego    75
  Katarzyna Słoboda, Improwizacja zapośredniczona. Rejestracja nieoczekiwanego na przykładzie kontakt improwizacji    89
  Marek Wołyński, Pomiędzy white cube’m a black box’em. Współczesne sposoby aranżacji obrazów projektowanych    101
  Bartosz Zając, Cogito ergo video – audiowizualny esej w dobie elektronicznych i cyfrowych obrazów    123
  Kamil Jędrasiak, Machinima. Film? Wideo? Sztuka?    155
  Dagmara Rode, Zawłaszczone ciała, zawłaszczone obrazy. Uwagi o wykorzystaniu materiału znalezionego w dwóch feministycznych pracach wideo    183
  Jakub Kłeczek, Uwikłania kamery przemysłowej w performans    197
  Tomasz Załuski, Infermental. Pierwszy międzynarodowy magazyn na kasetach wideo (1981–1991)    207
  Marietta Kuźniewska, Sztuka wideo w twórczości współczesnych artystów kubańskich    247
  Anna Nacher, Sztuka radykalnego „pomiędzy” – filmy wideo Adriana Paciego    263
  
  Indeks nazwisk    277
RozwińZwiń