X

  Spis treści
  Wstęp / 9
  Organizacja książki / 10
  Konwencje użyte w książce / 11
  Podziękowania / 11
  
  1. Informacje o Processingu / 13
  1.1. Czym jest Processing? / 13
  1.2. Instalacja i uruchomienie środowiska Processing / 15
  1.3. Obsługa środowiska / 15
  1.4. Pierwszy program / 19
  1.5. Komentarze / 21
  
  2. Grafika 2D / 23
  2.1. Prymitywy graficzne 2D / 23
  2.2. Kolory i własności linii / 34
  2.3. Zadania / 39
  
  3. Typy danych i zmienne / 41
  3.1. Motywacja / 41
  3.2. Podstawowe typy danych / 43
  3.3. Deklarowanie i inicjowanie zmiennych / 46
  3.4. Operatory / 50
  3.5. Konwersje i rzutowania / 66
  3.6. Zadania / 68
  
  4. Instrukcja warunkowa / 71
  4.1. Motywacja / 71
  4.2. Instrukcja if / 72
  4.3. Instrukcja if-else / 73
  4.4. Operatory porównania i logiczne / 77
  4.5. Operator trójargumentowy / 84
  4.6. Instrukcja switch / 85
  4.7. Zasięg zmiennych / 89
  4.8. Zadania / 92
  
  5. Pętle / 97
  5.1. Motywacja / 97
  5.2. Pętla for / 99
  5.3. Pętla while / 106
  5.4. Pętla do-while / 110
  5.5. Zadania / 113
  
  6. Tablice 117
  6.1. Motywacja / 117
  6.2. Tablice jednowymiarowe / 120
  6.3. Tablice dwuwymiarowe / 127
  6.4. Tablice postrzępione / 134
  6.5. Tablice wielowymiarowe / 138
  6.6. Zadania / 140
  
  7. Funkcje / 143
  7.1. Motywacja / 143
  7.2. Definiowanie funkcji / 146
  7.3. Zasięg zmiennych / 150
  7.4. Przekazywanie argumentów do funkcji / 155
  7.5. Przeciążanie nazwy funkcji / 161
  7.6. Stos wywołań funkcji / 163
  7.7. Funkcje rekurencyjne / 166
  7.8. Zadania / 170
  
  8. Zakończenie / 173
  A. Debugger / 175
  B. Lista słów kluczowych Processingu / 181
  C. Priorytety operatorów / 183
  D. Rozwiązania zadań / 185
  D.1. Grafika 2D / 185
  D.2. Typy danych i zmienne /187
  D.3. Instrukcja warunkowa / 189
  D.4. Pętle / 191
  D.5. Tablice / 193
  D.6. Funkcje / 196
  
  Bibliografia / 201
  Spis rysunków / 203
  Spis tabel / 207
  Spis listingów / 209
Nauka programowania dla początkujących: podejście graficzne
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

214

Kategoria

Grafika

ISBN-13

978-83-226-3130-0

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 5,58 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

5.0 / 5 (3 głosów)
bookPrzeczytaj bezpłatny fragment slide
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

24,60

19,68

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

„Niniejsza książka jest łagodnym wprowadzeniem w świat programowania. Okazuje się, że nie musimy być geniuszami komputerowymi, aby nauczyć się programować. Większość ludzi ma ograniczone pojęcie o budowie i działaniu samochodu czy motocykla, ale nie powstrzymuje ich to przed tym, aby zasiąść za kółkiem i jechać. Nie musimy znać od podstaw budowy i zasad działania komputerów, aby móc ich używać. Podobnie jest z programowaniem. W dzisiejszych czasach mamy do dyspozycji wiele różnych języków programowania. Naukę możemy zacząć od każdego z nich, ale w przypadku jednych języków będzie to proces prostszy, a w przypadku innych – trudniejszy. Jak mówi chińskie przysłowie: „Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów” – dlatego do nauki programowania wykorzystamy język, który nastawiony jest na tworzenie obrazów. Tym językiem jest Processing. Jest on dialektem języka Java, najpopularniejszego języka programowania (październik 2016) według rankingu TIOBE1. Został zaprojektowany z myślą o artystach, dzięki czemu jest bardzo prosty do nauki. Najlepszym sposobem nauki programowania jest pisanie, pisanie i jeszcze raz pisanie programów. Samo przeczytanie książki nie sprawi, drogi Czytelniku, że posiądziesz umiejętność programowania. Dlatego w trakcie lektury powinieneś przepisywać przykładowe programy, modyfikować je oraz używać ich jako zachęty do pisania własnych programów. Jeśli postąpisz według tych rad, to po przeczytaniu tej książki z pewnością będziesz wiedzieć wiele o procesie programowania. Co prawda po ukończeniu lektury nie będziesz guru programowania, ale nauczysz się podstaw programowania komputerów i posiądziesz wiedzę, która umożliwi Ci pójście różnymi ścieżkami. Może nawet w przyszłości zostaniesz zawodowym programistą, czego Ci życzymy. Książka została przewidziana dla osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z programowaniem. Z tego powodu wiele pojęć jest omawianych w bardzo szczegółowy sposób. Osobom, które już mają doświadczenie w programowaniu, może się to wydać nudne, ale i dla nich znajdzie się coś w tej książce: będą miały okazję zaznajomić się z podstawami języka Processing. Od Czytelnika nie wymagamy znajomości żadnych zaawansowanych narzędzi. Jedynymi wymaganiami są znajomość elementów szkolnej matematyki i chęć nauczenia się programowania. Pomimo że nauka programowania w książce odbywa się w języku Processing, to nabyta wiedza pozwoli na łatwe przejście do nauki programowania w innych językach, takich jak C, C++, C# czy Java”. (– ze Wstępu)


Ebook dostępny na rozdziały:

Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 3 )
3
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!