SWiSH Max2 i SWiSH Max3

Animacje flash - jakie to proste!

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,25  39,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

29,2539,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Potrzebujesz atrakcyjnego banneru, przyciągającej uwagę strony www, filmu rysunkowego czy prezentacji multimedialnej? Chcesz szybko nauczyć się tworzenia nawet najbardziej skomplikowanych animacji? Ta książka jest dla Ciebie! Dzięki SWiSH Max2 i SWiSH Max3 tworzenie interesującej animacji zajmie Ci kilka godzin, a efekt zyska uznanie wielu osób.


W ostatnich latach powstało wiele programów umożliwiających tworzenie animacji w technice flash. Jedne dają pełną kontrolę nad tworzoną animacją, ale są skomplikowane i wymagają dużych umiejętności. Inne są proste w użyciu, lecz nie dają możliwości kontrolowania działania animacji.


Program SWiSH daje ogromne możliwości tworzenia animacji flash, a przy tym jest tani i niezwykle łatwy w użyciu. Animacje utworzone w tym programie zachwycają nawet profesjonalistów. Program ma bogatą kolekcję gotowych efektów, niewymagających napisania choćby jednej linijki kodu. Stworzenie nawet złożonej animacji wymaga niewielkiego nakładu pracy i bardzo krótkiego czasu.


Najnowsze wersje programu SWiSH – SWiSH Max2 i SWiSH Max3 – mają wiele ulepszeń w stosunku do wersji poprzednich. Jedną z najbardziej znaczących zmian jest możliwość wzbogacania animacji o komponenty. Usprawniono także wprowadzanie i edycję tekstu; zmodyfikowano sposób tworzenia skryptów; zmieniono wygląd programu, dzięki czemu jego obsługa jest jeszcze bardziej intuicyjna.


W SWiSH Max3 pojawia się znacznie więcej elementów do łatwego i prostego tworzenia animacji flash. Wersja ta zachowuje przy tym pełną funkcjonalność, umożliwiającą całkowitą kontrolę animacji przez osoby zaawansowane w tworzeniu dynamicznych stron WWW.


W książce opisano polskojęzyczną wersję programu. Przy wszystkich poleceniach podano ich odpowiedniki w wersji angielskiej. Ze strony internetowej (zakładka DO POBRANIA) można pobrać bezpłatne pliki pomocnicze – są to omówione w książce animacje wykonane w programie SWiSH.


Liczba stron366
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15995-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  1. Opis programu i instalacja    13
    1.1. Nowości w SWiSH Max2    13
      1.1.1. Wygląd okna programu    13
      1.1.2. Język skryptowy    13
      1.1.3. Efekty    14
      1.1.4. Tworzenie obiektów    15
      1.1.5. Import i eksport    16
    1.2. Wymagania systemowe    16
    1.3. Instalacja programu    17
    1.4. Menu startowe    23
      1.4.1. Tworzenie nowej animacji    25
      1.4.2. Otwieranie ostatnio edytowanej animacji    25
      1.4.3. Pomoc programu    26
      1.4.4. Polskojęzyczne Forum użytkowników programu SWiSH Max    27
      1.4.5. Sprawdzanie nowej wersji programu    28
    1.5. Okno programu    28
      1.5.1. Górne menu    29
      1.5.2. Paski narzędzi    30
      1.5.3. Oś czasu    31
      1.5.4. Obszar animacji    31
      1.5.5. Efekty    32
      1.5.6. Narzędzia    32
      1.5.7. Widok    32
      1.5.8. Filmy    33
      1.5.9. Panele    33
  2. Pierwsza animacja    37
    2.1. Ustawienia obszaru animacji    38
    2.2. Prosta animacja ruchu obiektu    39
    2.3. Ruch obiektu wzdłuż linii prostej    41
    2.4. Ruch obiektu wzdłuż dowolnej ścieżki    43
    2.5. Sterowanie przebiegiem animacji    46
  3. Tworzenie i modyfikacja obiektów    49
    3.1. Podstawowe obiekty zamknięte    49
    3.2. Autokształty    50
    3.3. Odcinki i krzywe    52
    3.4. Przekształcenia i transformacje obiektu    53
      3.4.1. Przekształcenia obiektu    53
      3.4.2. Transformacje obiektu    55
      3.4.3. Punkty transformacji i odniesienia    57
      3.4.4. Panele Transformacja i Przekształcenie    58
      3.4.5. Perspektywa    61
    3.5. Zmiana kształtu    62
    3.6. Wypełnienia i kontury obiektów    65
      3.6.1. Kontury obiektów    65
      3.6.2. Wypełnienia obiektów    67
        3.6.2.1. Brak wypełnienia i wypełnienie jednolite    67
        3.6.2.2. Wypełnienie gradientowe    68
        3.6.2.3. Wypełnienie obrazem    70
        3.6.2.4. Szczegóły obrazka    71
      3.6.3. Transformacja wypełnienia    77
    3.7. Wstawianie tekstu    78
      3.7.1. Wprowadzanie tekstu do animacji    78
      3.7.2. Formatowanie tekstu    78
      3.7.3. Teksty dynamiczne i pola formularzy    81
    3.8. Importowanie    84
      3.8.1. Import obrazów    84
      3.8.2. Import dźwięków    85
      3.8.3. Import wideo    86
      3.8.4. Import animacji    89
      3.8.5. Import grafiki wektorowej    91
      3.8.6. Importowanie tekstu    92
    3.9. Nazywanie obiektów    92
    3.10. Grupowanie obiektów    93
    3.11. Przekształcanie tekstu na krzywe    95
    3.12. Zmiana kolejności obiektów    98
    3.13. Precyzyjne rysowanie i wyrównywanie obiektów    99
      3.13.1. Siatka    100
      3.13.2. Prowadnice    101
      3.13.3. Przyciąganie do obiektów i punktów    102
      3.13.4. Wyrównywanie obiektów    102
    3.14. Klipy    107
    3.15. Maskowanie    110
    3.16. Komponenty    113
      3.16.1. Wstawianie komponentów    113
      3.16.2. Przykłady wykorzystania komponentów    116
        3.16.2.1. Komponent efektu odbicia obiektu    116
        3.16.2.2. Komponent listy rozwijanej    119
        3.16.2.3. Komponent przewijanego menu    121
        3.16.2.4. Komponent postępu wczytywania    123
    3.17. Biblioteki    126
  4. Efekty    131
    4.1. Efekty Umieść i Usuń    132
    4.2. Efekt Przesuń    134
    4.3. Efekt Zanikaj/Pojawiaj    134
    4.4. Efekt Powiększaj/Pomniejszaj    136
    4.5. Efekt Przewijaj    137
    4.6. Efekt Rozmywaj    139
    4.7. Efekty pochodne    141
      4.7.1. Obróć w 3D, kurcz    143
      4.7.2. Spirala – zwijaj    145
      4.7.3. Odstępy – Zmniejszaj (Kerning)    146
      4.7.4. Spłaszczanie – Spłaszcz    147
      4.7.5. Obrót w losową stronę    148
      4.7.6. Wszystko na morzu    149
      4.7.7. Bugi    150
    4.8. Efekt Transformacja    151
    4.9. Efekt Ściskaj    152
    4.10. Efekt Naprzemian    153
    4.11. Efekt Wąż    155
    4.12. Efekt Eksplozja    157
    4.13. Efekt Obróć w 3D    159
    4.14. Efekt Fala w 3D    160
    4.15. Efekt Wir    162
    4.16. Efekt Fala    163
    4.17. Efekt Pisz na maszynie    165
    4.18. Efekt Przywróć    167
    4.19. Efekt Powtórz Klatki    167
    4.20. Zakładka Ruch    169
    4.21. Zakładka Korekta    173
    4.22. Zakładka Start na    174
    4.23. Zakładka Kaskada    176
    4.24. Zakładka Kamera    178
    4.25. Zakładka Transformacja    178
    4.26. Tworzenie własnych efektów    179
    4.27. Przeglądarka efektów    181
  5. Zarządzanie animacją i programem    183
    5.1. Zapisywanie i eksportowanie animacji    183
      5.1.1. Umieszczanie animacji na stronach internetowych    184
      5.1.2. Umieszczanie animacji w prezentacji Microsoft PowerPoint    186
      5.1.3. Tworzenie samodzielnie wyświetlającej się prezentacji    188
      5.1.4. Tworzenie filmu z animacją    189
      5.1.5. Podgląd tworzonej animacji    191
    5.2. Ustawienia eksportu animacji    192
      5.2.1. Ustawienia eksportu SWF    193
      5.2.2. Ustawienia eksportu znaczników języka HTML    198
      5.2.3. Ustawienia eksportu plików wideo i grafiki    200
      5.2.4. Ustawienia eksportu dźwięku    201
    5.3. Zarządzanie scenami i animacją    201
      5.3.1. Właściwości sceny    201
      5.3.2. Wstawianie i usuwanie scen    203
      5.3.3. Chowanie i blokowanie obiektów    204
  6. Przykłady skryptów    207
    6.1. Panel Skrypt    207
    6.2. Panel Debug    210
    6.3. Zdarzenia obsługujące mysz    218
    6.4. Zmiana właściwości obiektów    221
    6.5. Zmienne i obliczenia    224
    6.6. Sterowanie przebiegiem animacji    226
    6.7. Gra „Za mało, za dużo”    228
    6.8. Pola formularzy    231
    6.9. Zegar    235
    6.10. Preloader    241
    6.11. Obsługa klawiatury    247
    6.12. Przewijanie zawartości pola tekstowego    250
    6.13. Przewijanie tekstu w polu o dowolnym kształcie    252
    6.14. Przyciski rollover    254
    6.15. Interaktywne menu    259
    6.16. Odtwarzanie muzyki    262
    6.17. Przeciąganie obiektów    265
    6.18. Wczytywanie plików SWF do animacji    268
    6.19. Wczytywanie tekstu z pliku    272
    6.20. Drukowanie tekstu na drukarce    276
    6.21. Właściwości fizyczne klipów    278
  7. Skrypty    281
    7.1. Zmienne i operatory    281
    7.2. Polecenia przycisku Add Script    284
      7.2.1. Zdarzenia    285
      7.2.2. Zdefiniuj Funkcję()    291
      7.2.3. Klatka    294
      7.2.4. Sterowanie    296
      7.2.5. Dynamiczne klipy    298
      7.2.6. Zewnętrzne pliki i dane    299
      7.2.7. Przeglądarka/Sieć    301
      7.2.8. Dźwięk    304
      7.2.9. Ciągnięcie myszą    304
      7.2.10. Deklaracje    305
      7.2.11. Warunki    308
        7.2.11.1. if ()    309
        7.2.11.2. Zdefiniowane instrukcje if()    312
        7.2.11.3. switch    315
      7.2.12. Pętle    317
        7.2.12.1. Pętla while ()    317
        7.2.12.2. Pętla do    318
        7.2.12.3. Pętla for ()    320
        7.2.12.4. Przerywanie pętli    321
      7.2.13. Bloki    322
      7.2.14. Wyjątki (SWF7+)    324
      7.2.15. Debug    325
    7.3. Funkcje predefiniowane    326
      7.3.1. Funkcje proste    327
      7.3.2. Funkcje matematyczne    330
      7.3.3. Funkcje tekstowe    334
      7.3.4. Funkcje tablicowe    336
      7.3.5. Funkcje daty i czasu    339
      7.3.6. Funkcje klawiszowe    340
      7.3.7. Funkcje sceny    341
      7.3.8. Funkcja stopera    341
    7.4. Stałe    342
    7.5. Właściwości obiektów    343
    7.6. Ścieżki obiektów    344
  8. SWiSH Max3. Jeszcze prostsze animacje flash    347
    8.1. Przegląd nowości w SWiSH Max3    347
    8.2. Projekty    349
    8.3. Narzędzie komponent    357
    8.4. Konwertowanie obiektu do ścieżki ruchu    358
  Indeks    361
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia