Homo legens czy homo consumens?

Homo legens czy homo consumens?

Czytelnik i książka w XXI wieku

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

: Jaki jest status książki w zmediatyzowanej kulturze konsumpcyjnej? Czy utraciła ona uprzywilejowaną dlań pozycję, przestała być dominującym nośnikiem informacji oraz podstawową formą spędzania czasu wolnego? A może jednak stale zajmuje znaczące miejsce, podlegając rozmaitym wpływom nowoczesnych przekaźników i technologii, sama w sposób istotny oddziałując na ich kształt, rozwój i funkcjonowanie? Celem niniejszej książki jest próba odpowiedzi na powyższe pytania i podjęcie dyskusji nad tożsamością czytelnika i książki w społeczeństwie konsumpcyjnym, kondycją współczesnego czytelnictwa w kontekście kultury wyrastającej z transformacji mechanizmów generujących nowe formy konsumpcji oraz dokonanie diagnozy stanu kultury czytelniczej na początku XXI wieku.


Liczba stron229
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-570-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  I. Czytelnik czy konsument? Obraz czytelnika w kulturze współczesnej    11
    Małgorzata Kisilowska    15
    Konsumpcjonizm informacyjny a kultura czytelnicza    15
    Renata Aleksandrowicz, Małgorzata Góralska    25
    Typizacja czytelników w kontekście problemów współczesnej kultury książki    25
    Bartłomiej Tomaszewski    37
    Czytelnik w literackim ogródku i nieliterackiej rzeczywistości    37
    Joanna Sosnowska    45
    Widz i czytelnik XXI wieku, czyli promocja czytelnictwa w polskiej telewizji    45
    Agnieszka Kida-Bosek    61
    Identyfikowanie odbiorcy w katalogach wystaw plakatu    61
  II. Książka czy produkt? Tożsamość książki w kontekście mechanizmów rynkowych i technologicznych    69
    Bożena Hojka    73
    Książka i czytanie jako elementy tożsamości kulturowej – na przykładzie wirtualnych społeczności czytelniczych    73
    Anita Has-Tokarz    81
    (S)konsumujmy małe Conieco… Książki kucharskie dla dzieci i młodzieży (rekonesans)    81
    Agnieszka Karp-Szymańska    107
    Marketing książki skierowany do rodziców i dzieci jako konieczność w kontekście wychowania świadomych i aktywnych uczestników XXI wieku    107
    Bożena Rejakowa    115
    Książka do konsumowania. Metaforyka kulinarna w recenzjach i tekstach reklamujących książki    115
    Lidia M. Jarska    125
    Książka czy gadżet? Wpływ nowych technologii na zmianę oblicza książki – próba analizy zjawiska z uwzględnieniem problematyki prawnej    125
    Kamil Stępień    141
    Formy funkcjonowania książki w przestrzeni sieciowej    141
    Mariya Holoschuk, Roman Holoschuk    157
    On the experience of developing an electronic textbook Fundamentals of the electronic circuits theory    157
  III. Quo vadis biblioteko? Biblioteka wobec potrzeb współczesnego czytelnika/użytkownika/klienta    169
    Agnieszka Wasilewska    173
    Konsumując informacje – kilka refleksji o kliencie i bibliotece w ponowoczesnym świecie    173
    Anna Wołosiak-Tomaszewska    183
    Promocja w bibliotece, czyli jak wkroczyć w XXI wiek i przetrwać    183
    Renata Malesa    195
    Formy promocji biblioteki i czytelnictwa – teoria i praktyka (z działalności małych bibliotek gminnych)    195
    Grzegorz Woźniak    209
    Moda na bibliotekę na przykładzie lubelskiej Mediateki Biblio    209
    Danuta Domalewska, Aureliusz Potempa    219
    Działalność promocyjna Biblioteki Głównej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie    219
RozwińZwiń

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia