Romanica Silesiana. No 4: Les jeux littéraires

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,93  36,75

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 36,75 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 27,93 zł  


27,93

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W prezentowanym tomie zebrano 19 artykułów, których wspólnym tematem są różnorodne aspekty gry literackiej. Materiał badawczy zaczerpnięto z literatury francuskiej, quebeckiej, afrykańskiej, hiszpańskiej i włoskiej. Analizie poddano między innymi następujące utwory: L’Illusion comique P. Corneille’a, Maryse F. Noël, Nottetempo, casa per casa V. Consolo, Quemar las naves A. Cuevasa, Le mosche del capitale P. Volponiego, Poèmes saturniens P. Verlaine’a, Le tombeau de Charles Baudelaire S. Mallarmégo, Tres tristes tigres G. Cabrery Infantego.


Zbiór został wzbogacony o nową część, zatytułowaną En chantier, w której prezentowane są fragmenty wybranych opracowań przygotowywanych do druku. W części zawierającej recenzje zamieszczono pięć szkiców krytycznych, poświęconych opublikowanym w ostatnim czasie romanistycznym pracom literackim.


Rok wydania2009
Liczba stron310
KategoriaHistoria literatury
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjifrancuski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Table des matières
  
  Mot de la Rédaction (Krzysztof Jarosz) /    11
  
  Études
  
  Philippe P. Bonolas
  Pouvoir et magie de la comédie dans L’Illusion comique de Corneille /    21
  
  Andrzej Rabsztyn
  L’écriture « contractuelle » du roman français à la première personne au tournant des Lumières /    30
  
  Katarzyna Gadomska
  Le néofantastique : un jeu avec le fantastique traditionnel ? /    40
  
  Aleksandra Komandera
  Comment jouer aux codes littéraires ? (À l’exemple des contes insolites français du XXe siècle) /    52
  
  Aleksandra Maria Grzybowska
  Le discours de l’ironie dans Maryse de Francine Noël /    61
  
  Grażyna Starak
  Comment créer une tragédie moderne de construction classique ? Jeux avec les règles /    72
  
  Ewelina Szymoniak
  Lo real y el coro: ¿parodia o juego con una convención ? /    81
  
  Ewelina Bujnowska
  « Je rêve de Catherine. Je suis Catherine » : le jeu des je narratifs dans La maison Trestler ou le 8e jour d’Amérique de Madeleine Ouellette-Michalska /    91
  
  Aneta Chmiel
  La presenza della plurivocità nel romanzo di Vincenzo Consolo Nottetempo, casa per casa /    104
  
  Katarzyna Zofia Gutkowska
  Quemar las naves: juegos novelescos de Alejandro Cuevas /    114
  
  Joanna Janusz
  Gioco allegorico ne Le mosche del capitale di Paolo Volponi /    138
  
  Buata B. Malela
  Le pastiche comme jeu littéraire en contrepoint. L’exemple d’André Schwarz-Bart et de Yambo Ouologuem /    149
  
  Magdalena Zdrada-Cok
  « Je suis ce qui me manque » : quelques réflexions sur le statut ontologique des Yeux baissés de Tahar Ben Jelloun /    165
  
  Agnès Spiquel
  À quoi « joue » Paul Verlaine dans Poèmes saturniens ? /    177
  
  Krystyna Wojtynek-Musik
  Le tombeau de Charles Baudelaire sculpté par Stéphane Mallarmé /    185
  
  Marta Kobiela-Kwaśniewska
  Al jugar con las palabras se multiplican mundos — análisis de los juegos literarios y de lenguaje en Tres tristes tigres de Guillermo Cabrera Infante /    198
  
  Anna Paliczka
  Traduction est un jeu d’oulipien ou sur le caractère ludique et oulipique de la traduction /    213
  
  Daniel Słapek
  “Acqua minerale” cioè come tradurre i giochi di parole di Achille Campanile /    231
  
  Jean-Yves Laurichesse
  Le carnaval des mots dans Les Fleurs bleues de Raymond Queneau /    244
  
  En chantier
  
  Maximiliano Salinas Campos
  El privilegiado lenguaje del amor en al-Andalus /    261
  
  Comptes rendus
  
  Aleksander Abłamowicz : « Écrits sur le roman et le romanesque ». Ostrava, Universitas Ostraviensis, 2008, 264 p., ISBN 978-80-7368-524-9 (Krystyna Wojtynek-Musik) /    285
  
  Petr Dytrt : « Le (post-)moderne dans les romans de Jean Echenoz. De l’anamnèse du moderne vers une écriture du postmoderne ». Brno, Masarykova univerzita, 2007, 216 p., ISBN 978-80-210-4425-8 (Timo Obergöker) /    287
  
  Paul Aron : « Histoire du pastiche. Le pastiche littéraire français, de la Renaissance à nos jours ». Paris, Presses universitaires de France, coll. Les Littéraires, 2008, 296 p., ISBN 978-2-13-056415-7 (Buata B. Malela) /    292
  
  Buata B. Malela : « Les écrivains afro-antillais à Paris (1920—1960). Stratégies et postures identitaires ». Paris, Éditions Karthala, 2008, 465 p., ISBN 978-2-84586-979-0 (Andrzej Rabsztyn) /    297
  
  « Autour de Patrick Chamoiseau ». Études réunies et présentées par Tomasz Swoboda, Ewa Wierzbowska et Olga Wrońska. Cahiers de l’Équipe de Recherches en Théorie Appliquée (ERTA), T. 1. Sopot, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2008, 190 p., ISBN 978-83-7531-037-5 (Krzysztof Jarosz) /    302
RozwińZwiń