Ku harmonii?

Poetyckie style słuchania muzyki w wierszach polskich autorów po 1945 roku

1 opinia

Format:

ibuk

Na książkę tę składają się interpretacje literackich przedstawień muzyki w wybranych utworach polskich poetów z drugiej połowy wieku XX i początku następnego stulecia. O jej powstaniu zdecydowała fascynacja dwoma odrębnymi dziedzinami twórczości artystycznej – poezją oraz muzyką. Książka składa się z trzech części. W pierwszej zamieszczono teksty poświęcone Jarosławowi Iwaszkiewiczowi, Mironowi Białoszewskiemu i Aleksandrowi Watowi. W części drugiej znalazły się interpretacje utworów Julii Hartwig, Wojciecha Wencla, Bolesława Taborskiego oraz tekst o poetyckim dialogu Adama Zagajewskiego ze Zbigniewem Herbertem, natomiast w trzeciej – studia o wierszu Witolda Wirpszy i o utworach Wisławy Szymborskiej.


Rok wydania2013
Liczba stron220
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7969-329-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  
  
  I
  Heroiczny śpiew w obliczu śmierci. Arietta Jarosława Iwaszkiewicza     25
  Bach Mirona Białoszewskiego     45
  Muzyka słuchana ciałem i umysłem. Nieszpory w Notre-Dame Aleksandra Wata     80
  
  II
  Barokowa muzyka z Wenecji w wierszach Julii Hartwig     101
  O inspiracjach muzycznych dwu wierszy Wojciecha Wencla     114
  Muzyka „prawdziwa” i „jazgot” według Bolesława Taborskiego     123
  W obronie muzyki. Adam Zagajewski (Wiolonczela) w rozmowie ze Zbigniewem Herbertem (Skrzypce)     146
  
  III
  Teoryjka Witolda Wirpszy     159
  Wisława Szymborska o muzykach i muzyce     174
  
  Zamiast zakończenia     191
  
  Nota bibliograficzna     197
  Wybrana bibliografia     199
  Indeks nazwisk     209
  Summary     215
  Od Redakcji     219
RozwińZwiń