Niemiecka socjologia wsi początku XXI wieku

-20%

Niemiecka socjologia wsi początku XXI wieku

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,68  25,85

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

20,6825,85

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W kolejnym, dziesiątym tomie serii „Socjologia i Socjologowie” już po raz trzeci prezentujemy niemiecką socjologię wsi i rolnictwa, próbując tym razem pokazać jej obszary problemowe w drugiej połowie pierwszej dekady XXI wieku (a więc w latach 2005–2010). Tak samo jak w obu poprzednich tomach zamieszczone teksty nie zostały dobrane przypadkowo – odzwierciedlają zarówno stan wewnętrznego rozwoju dyscypliny, jak i zjawiska charakterystyczne dla funkcjonowania obszarów wiejskich naszego zachodniego sąsiada, jednego z najbardziej rozwiniętych krajów świata.


Liczba stron208
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3164-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie. Obszary wiejskie Niemiec na początku XXI wieku /    7
  Perspektywy regionalnej peryferyzacji w Niemczech /    19
  Przemiany społeczności wiejskiej w nowych landach /    47
  Niepowodzenie jako warunek wstępny sukcesu – zmiany w rolnictwie we wschodnich Niemczech po 1989 roku. Bilans transformacji w sektorze rolnym. Modele i wyniki transformacji /    69
  Historyczne typy ustroju rolnego i regionalna mentalność w Niemczech /    97
  Region i mentalność. Jaką rolę odgrywają w rozwoju społecznym? /    113
  Tożsamość i etniczność. Przykład Szwabów z Banatu /    147
  Kryzysy rolnictwa i ich zwalczanie – perspektywa rezyliencji /    171
  Rolnicy ekologiczni w regionie z intensywnym rolnictwem w północno-zachodnich Niemczech /    187
  Indywidualizacja uchwycona w biografii – jej wpływ na transformację wzorów struktur przedsiębiorstwa rodzinnego. Od rodzinnego gospodarstwa rolnego do rentownego, dobrze zarządzanego przedsiębiorstwa w trzech pokoleniach /    207
  Wiejskie inicjatywy muzealne /    221
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia