Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja

Kreatywne miasto - kreatywna aglomeracja

2 oceny

Redakcja:

Andrzej Klasik

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

12,25

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Praca skierowana jest do lokalnych i regionalnych badaczy, menedżerów oraz studentów kierunków związanych z gospodarką miejską i regionalną. Badania nad kreatywnymi i atrakcyjnymi miastami niosą nowe idee i pomysły oraz owocujący nowym podejściem do rozwoju miast i aglomeracji, służą zarazem promowaniu i budowaniu nowej, kreatywnej gospodarki.


Przedstawiona w publikacji koncepcja kreatywnych miast i aglomeracji zmierza do wzmocnienia wzajemnie aktywnego związku kultury i gospodarki, do swego rodzaju mariażu sztuki, technologii i biznesu. Szukanie i wzmacnianie podstaw rozwoju miast czy aglomeracji w partnerstwie, współdziałaniu oraz współpracy środowisk twórczych, biznesowych i samorządowych otwiera ich nowe perspektywy rozwojowe, a także pozycjonuje sektor gospodarki kreatywnej w roli sektora metropolizującego rdzeniowe miasta aglomeracji miejskiej.


Liczba stron213
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-564-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  CZĘŚĆ I. KULTURA, NAUKA I PRZESTRZEŃ JAKO FUNDAMENT ROZWOJU KREATYWNYCH MIAST I AGLOMERACJI    9
    Anna Karwińska: SPOŁECZNO-KULTUROWE UWARUNKOWANIA CECH MIASTA KREATYWNEGO. MOŻLIWOŚCI BUDOWANIA LOKALNEGO „KAPITAŁU KREATYWNOŚCI”    10
    Andrzej Klasik: PRZEMYSŁY KREATYWNE OPARTE NA NAUCE I KULTURZE    29
    Stanisław Korenik: GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY A DUŻE MIASTA. PODSTAWOWE RELACJE    40
    Krzysztof Wrana: KLASTRY PRZEMYSŁÓW KREATYWNYCH    48
    Marek Janik: PRZESTRZEŃ KREATYWNOŚCI I KREATYWNOŚĆ PRZESTRZENI    65
    Michał Męczyński: MIASTO JAKO ŚRODOWISKO ŻYCIA KREATYWNYCH LUDZI – PRZYKŁAD POZNANIA    75
  CZĘŚĆ II . KREATYWNE MIASTA, AGLOMERACJE, PRZEMYSŁY - SIECI MIAST KREATYWNYCH    88
    Jiří Kern, Jan Malinovský: IDENTYFIKACJA ZALĄŻKÓW I PROCESÓW KREATYWNYCH MIAST AGLOMERACJI OSTRAWSKIEJ    89
    Osvald Milerski: WARUNKI BUDOWANIA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY W AGLOMERACJI OSTRAWSKIEJ    105
    Beata Namyślak: PRZEMYSŁY KREATYWNE W AGLOMERACJI WROCŁAWSKIEJ    117
    Janusz Słodczyk, Edyta Szafranek, Agnieszka Dembicka: UWARUNKOWANIA I PERSPEKTYWY BUDOWANIA KREATYWNEGO MIASTA OPOLA    126
    Adam Drobniak: SIECI MIAST KREATYWNYCH – WYBRANE PRZYKŁADY    136
  CZĘŚĆ III. CZYNNIKI I DZIAŁANIA WZMACNIAJĄCE KREATYWNOŚĆ MIAST I AGLOMERACJI    147
    Małgorzata Czornik: KONSUMPCJA MIEJSKA JAKO CZYNNIK KSZTAŁTOWANIA KREATYWNOŚCI MIAST    148
    Miłosz Miszczyński: POTRZEBA BUDOWY STRATEGII ROZWOJU KREATYWNYCH MIAST W KONTEKŚCIE POLSKIEJ TRANSFORMACJI DO GOSPODARKI WIEDZY    157
    Iwona Ładysz, Jerzy Ładysz: WIZERUNEK METROPOLII WROCŁAWSKIEJ    170
    Anna Cellmer, Jerzy Suchta: ROLA I WPŁYW ŚRODOWISKA NAUKOWEGO NA KREATYWNOŚĆ MIASTA OLSZTYNA    178
    Bartosz Satała, Adam Żabka: PROMOCJA JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA WIZERUNKU MIASTA NA PRZYKŁADZIE KAMPANII PROMOCYJNEJ „LUDZIE - BOGACTWO RUDY ŚLĄSKIEJ”    191
    Alicja Zakrzewska-Półtorak: WSPÓŁPRACA WŁADZ WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI NA PRZYKŁADZIE WROCŁAWIA (2007-2009)    203
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia