INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Książka ta jest trzecią częścią podręcznika z dydaktyki matematyki. Przeznaczona jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, a także dla nauczycieli matematyki oraz innych osób zainteresowanych edukacją matematyczną. Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki.
W książce koncentrujemy się na następujących działach szkolnej matematyki: liczby, geometria, algebra, funkcje, matematyka dyskretna oraz statystyka i rachunek prawdopodobieństwa. Każdemu z nich towarzyszy wątek technologiczny – omawiamy wykorzystanie matematycznego oprogramowania w czasie lekcji matematyki.
We wszystkich dwudziestu rozdziałach można wyróżnić część, którą można by nazwać wykładem, czyli omówieniem istotnych elementów omawianej tematyki wraz z odniesieniem do Podstawy Programowej Matematyki; w części tej znajdują się także uwagi historyczne, przykłady z podręczników, pomysły na niektóre lekcje. Rozdział kończy seria ćwiczeń oraz zagadnienia do dyskusji, w których zachęca się do odniesienia się do różnych problemów związanych z nauczaniem. W Zagadnieniach do dyskusji zamieściliśmy także propozycje projektów wraz z podpowiedziami, co mogłoby się znaleźć w takim projekcie. Każdy rozdział kończy spis literatury i krótka charakterystyka wybranych źródeł.
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 214 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-23247-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Rozdział I Początek edukacji matematycznej w szkole ponadpodstawowej | 9 |
Rozdział II Liczby w szkole ponadpodstawowej | 13 |
Rozdział III Technologie w nauczaniu liczb w szkole ponadpodstawowej | 21 |
Rozdział IV Geometria w szkole ponadpodstawowej – planimetria i trygonometria | 27 |
Rozdział V Geometria przestrzenna w szkole ponadpodstawowej | 39 |
Rozdział VI Technologie w nauczaniu geometrii w szkole ponadpodstawowej | 53 |
Rozdział VII Algebra w szkole ponadpodstawowej | 61 |
Rozdział VIII Geometria analityczna w szkole ponadpodstawowej | 73 |
Rozdział IX Technologie w nauczaniu algebry i geometrii analitycznej w szkole ponadpodstawowej | 79 |
Rozdział X Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 1 | 89 |
Rozdział XI Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 2 | 101 |
Rozdział XII Funkcje w szkole ponadpodstawowej, część 3 | 107 |
Rozdział XIII Technologie w nauczaniu funkcji w szkole ponadpodstawowej | 123 |
Rozdział XIV Matematyka dyskretna w szkole ponadpodstawowej | 133 |
Rozdział XV Statystyka i prawdopodobieństwo w szkole ponadpodstawowej | 145 |
Rozdział XVI Technologie w nauczaniu matematyki dyskretnej, statystyki i prawdopodobieństwa w szkole ponadpodstawowej | 167 |
Rozdział XVII Rozwiązywanie zadań w szkole ponadpodstawowej | 175 |
Rozdział XVIII Szkoła ponadpodstawowa – zajęcia dodatkowe | 187 |
Rozdział XIX O powrocie logiki i indukcji matematycznej do szkoły | 197 |
Rozdział XX Zastosowania matematyki | 205 |
Skorowidz | 213 |