Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie horyzonty społeczno filozoficzne

Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Tom 5

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

34,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 22,10 zł  


34,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problematyka podjęta w publikacji koncentruje się na poszukiwaniu i analizie koncepcji człowieka w (nie) egalitarnym świecie. Ramy rozważań poszczególnych tekstów wyznacza charakterystycznie zmienna współczesność, której poszczególne elementy autorzy starają się zrekonstruować i zarejestrować pod postacią spójnego modelu teoretycznego. Podstawą refleksji jest przekonanie o dynamicznym tempie zmian w sferze edukacyjnej, nieporównywalnych do wcześniejszych, w bogatej i burzliwej historii Europy. Zachodzące zmiany są podstawą dla niepewności, stąd potrzeba autorów dla nadaniu zjawisku określonej konstrukcji i namysłu nad ludzkim rozwojem i jego edukacyjnym kontekstem.
Na książkę składa się jedenaście artykułów powstałych w różnych ośrodkach akademickich. W artykułach autorzy opisują doświadczenia obserwowane w rzeczywistości oraz zależności między kierunkami rozwoju kultury a edukacją. Jak podkreśla redaktor prowadząca Danuta Wajsprych, głównym kryterium porządkującym strukturę książki był taki sposób rozumienia ogólności w pedagogice, który Andrea Folkierska nazywała:
(…) uchwytywaniem rozproszonych w kulturze jawnych i niejawnych założeń, wyznaczających sposoby myślenia pedagogów i edukatorów.


Rok wydania2011
Liczba stron152
KategoriaFilozofia analityczna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-705-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Danuta Wajsprych);    7
  
  Joanna Rutkowiak – Znikanie człowieka w nieegalitarnym świecie
  Uczenie się jako szansa konstruowania własnej tożsamości;    11
  
  Astrid Męczkowska-Christiansen – O masie i wychowaniu, które nie łączy i nie rozdziela;    25
  
  Piotr Stańczyk – Praca i człowieczeństwo w nieegalitarnym świecie
  O emeryturze w kategoriach „skoku do królestwa wolności”;    43
  
  Joanna Ostrouch-Kamińska – E(ga)litarny model rodziny
  Między możliwością wyboru a świadomością konfliktu;59
  
  Danuta Wajsprych – Jednostka wobec sumienia
  Między rygoryzmem a relatywizmem refleksji pedagogicznej;73
  
  Małgorzata Ciczkowska-Giedziun – W stronę społeczeństwa obywatelskiego – przykłady dobrych praktyk;    85
  
  Monika Grochalska – Kobiece i męskie sposoby bycia-w-(nie)egalitarnym-świecie symulakrów – gender w teorii Jeana Baudrillarda;    97
  
  Cezary Kurkowski – Młodzież akademicka w kontekście współczesnego świata – bycie szczęśliwym a poczucie własnej wartości;    111
  
  Anna Książak – „Bądź sobą – olej system” i „…żebym z uśmiechem się budził i z uśmiechem zasypiał”, czyli o „codzienności” w opinii młodzieży;    121
  
  Bożena Chrostowska, Elżbieta Mudrak – „Inny umysł” w polskiej szkole – sytuacja nastolatka z zespołem Aspergera w szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej;    133
  
  Iwona Myśliwczyk – Wartościowanie rodziny z dzieckiem z ADHD – (nie)egalitarne spojrzenie;    153
RozwińZwiń