Szkic do pejzażu aksjologicznego. Z problemów dydaktyki literatury

Szkic do pejzażu aksjologicznego. Z problemów dydaktyki literatury

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pozycja, w której dydaktyka literatury łączy się z literaturoznawstwem. Skierowana zarówno do czynnych nauczycieli polonistów, przygotowujących się do zawodu studentów, jak i szerokiego kręgu humanistów i publicystów, zainteresowanych kształceniem przyszłych elit kulturalnych. Napisana jasnym, precyzyjnym językiem, znakomitym przystępnym stylem. Zawiera propozycje rozwiązań metodycznych, które można bezpośrednio wykorzystać lub twórczo zaadaptować.


Rok wydania2010
Liczba stron242
KategoriaLiteraturoznawstwo
WydawcaUniwersytet Pedagogiczny Kraków
ISBN-13978-83-7271-610-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    7
  Zamiast wstępu    11
  
    Uczeń i wiedza. O rozumieniu istoty i o funkcjach szkolnej wiedzy polonistycznej    11
  W podręcznikowej strukturze    25
    Zapis projektu zadań formacyjnych edukacji polonistycznej w strukturze podręcznika gimnazjalnego    27
    Aksjologiczne zadomowienie    42
    Aksjologia podręcznikowych aktów perswazji    59
  W dialogach tekstów kultury – w rozmowach z tekstami kultury    73
    Topografia dojrzewania w Syzyfowych pracach Stefana Żeromskiego    75
    Intertekstualne harce Stanisława Lema w Trzech elektrycerzach (i nie tylko)    91
    Międzytekstowe zderzenia i dydaktyczne zdarzenia    110
    Extraklasa Jana Młodożeńca, czyli młodzież wobec ikonicznej diagnozy kondycji współczesnego społeczeństwa    124
  Wśród odmian sacrum    141
    Jak ratować słowo, czyli o możliwościach budowania dziecięcej wrażliwości semantyczno-aksjologicznej    143
    Magia zbiorowej pamięci    157
    Gałczyńskiego paradygmat miłosnej ekspresji    174
    Uczeń wobec fenomenu modlitwy na tle kulturowych relacji: sacrum – literatura, literatura – sacrum    198
  
  Zamiast zakończenia    221
    O „godziwych” i „niegodziwych” sytuacjach obcowania uczniów z literaturą (w szkole i poza szkołą)    221
  Nota bibliograficzna    233
  Indeks nazwisk    235
RozwińZwiń