POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Pozycja, w której dydaktyka literatury łączy się z literaturoznawstwem. Skierowana zarówno do czynnych nauczycieli polonistów, przygotowujących się do zawodu studentów, jak i szerokiego kręgu humanistów i publicystów, zainteresowanych kształceniem przyszłych elit kulturalnych. Napisana jasnym, precyzyjnym językiem, znakomitym przystępnym stylem. Zawiera propozycje rozwiązań metodycznych, które można bezpośrednio wykorzystać lub twórczo zaadaptować.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 242 |
Kategoria | Literaturoznawstwo |
Wydawca | Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
ISBN-13 | 978-83-7271-610-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 7 |
Zamiast wstępu | 11 |
Uczeń i wiedza. O rozumieniu istoty i o funkcjach szkolnej wiedzy polonistycznej | 11 |
W podręcznikowej strukturze | 25 |
Zapis projektu zadań formacyjnych edukacji polonistycznej w strukturze podręcznika gimnazjalnego | 27 |
Aksjologiczne zadomowienie | 42 |
Aksjologia podręcznikowych aktów perswazji | 59 |
W dialogach tekstów kultury – w rozmowach z tekstami kultury | 73 |
Topografia dojrzewania w Syzyfowych pracach Stefana Żeromskiego | 75 |
Intertekstualne harce Stanisława Lema w Trzech elektrycerzach (i nie tylko) | 91 |
Międzytekstowe zderzenia i dydaktyczne zdarzenia | 110 |
Extraklasa Jana Młodożeńca, czyli młodzież wobec ikonicznej diagnozy kondycji współczesnego społeczeństwa | 124 |
Wśród odmian sacrum | 141 |
Jak ratować słowo, czyli o możliwościach budowania dziecięcej wrażliwości semantyczno-aksjologicznej | 143 |
Magia zbiorowej pamięci | 157 |
Gałczyńskiego paradygmat miłosnej ekspresji | 174 |
Uczeń wobec fenomenu modlitwy na tle kulturowych relacji: sacrum – literatura, literatura – sacrum | 198 |
Zamiast zakończenia | 221 |
O „godziwych” i „niegodziwych” sytuacjach obcowania uczniów z literaturą (w szkole i poza szkołą) | 221 |
Nota bibliograficzna | 233 |
Indeks nazwisk | 235 |