Due diligence

-17%

Due diligence

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

48,97  59,00

Format: pdf

Cena początkowa: 59,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 45,43 zł  


48,97

w tym VAT

Niniejsza książka ukazuje się jako trzecia publikacja w nowej serii "Prawo w praktyce".


Podstawowym walorem książek tej serii jest pokazanie praktycznego stosowania prawa z punktu widzenia prawnika. Syntetyczne objaśnienia mają uzasadniać podjęcie konkretnych decyzji i prowadzić do konkluzji: "w takiej sytuacji można zrobić ...". W celu ułatwienia korzystania z książki wprowadzono dodatkowe pogrubienia podkreślające ważne informacje oraz piktogramy ułatwiające odnalezienie istotnych fragmentów.


Due diligence to trzecia książka z nowej serii publikacji zajmujących się praktycznymi aspektami stosowania prawa. Została napisana z myślą o praktykach: radcach prawnych i adwokatach, a także osobach zarządzających spółkami lub funduszami inwestycyjnymi, które na co dzień podejmują decyzje lub uczestniczą w procesie kupowania przedsiębiorstw oraz przejmowania spółek bądź przygotowywania ich do sprzedaży, przejęcia lub połączenia. Książka jest napisana przystępnym językiem, zrozumiałym dla ludzi biznesu. Stanowi skrócone kompendium wiedzy, którą każdy, kto planuje transakcję lub ją przeprowadza, powinien mieć. Innymi słowy, publikacja porusza tematy znajdujące się w bliskiej sferze zainteresowań zarówno sprzedającego, jak i kupującego przedmiot transakcji.


Autorami książki są prawnicy z kancelarii Tomczak i Partnerzy.


Rok wydania2011
Liczba stron208
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-7806-072-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa | str.    9
  Rozdział 1. Czym jest i do czego służy due diligence? | str. 11
  1. Uwagi wprowadzające | str. 11
  2. Przedmiot due diligence | str. 13
  3. Definicja | str. 14
  4. Zasada caveat emptor | str. 15
  5. Definicja negatywna – czym nie jest due diligence | str. 16
  6. Due diligence rozumiane szeroko | str. 18
  7. Dla kogo due diligence jest ważniejsze? | str. 20
  Rozdział 2. Typologia due diligence | str. 25
  1. Znaczenie typologii | str. 25
  2. Typologia ze względu na zakres przedmiotowy due diligence | str. 25
  3. Typologia ze względu na podmiot zlecający badanie | str. 28
  3.1. Vendor’s due diligence – due diligence sprzedającego | str. 28
  3.2. Analiza przedprywatyzacyjna | str. 29
  3.3. Due diligence w związku z emisją publiczną | str. 31
  4. Due diligence w związku z przejęciem zarządu lub obsługi prawnej podmiotu | str. 32
  5. Typologia due diligence ze względu na moment jego przeprowadzenia | str. 32
  6. Typologia due diligence ze względu na przedmiot badania | str. 34
  7. Typologia due diligence ze względu na charakter procesu transakcyjnego | str. 35
  8. Typologia due diligence ze względu na zakres wertykalny i horyzontalny | str. 37
  Rozdział 3. Umiejscowienie due diligence w procesie transakcyjnym | str. 39
  1. Zwyczajowy charakter due diligence i reguł rządzących badaniem | str. 39
  2. Miejsce badania prawnego w schemacie transakcji prywatnej oraz w schemacie transakcji przetargowej | str. 41
  3. Umowne zastrzeżenie poufności – Non-Disclosure Agreement | str. 43
  4. List intencyjny | str. 49
  5. Termsheet | str. 52
  6. Porozumienie o wyłączności | str. 53
  7. Odmienności przebiegu transakcji ofertowej | str. 54
  Rozdział 4. Przeprowadzenie due diligence | str. 55
  1. Przygotowanie badania | str. 55
  2. Kwestionariusz due diligence | str. 57
  3. Data room | str. 59
  4. Disclosure letter – list ujawniający | str. 60
  5. Zespół do przeprowadzenia due diligence i jego organizacja | str. 62
  6. Zakres współpracy ze sprzedającym i spółką | str. 66
  7. Informacje publicznie dostępne | str. 67
  Rozdział 5. Przygotowanie raportu. Narzędzia techniczne i pomocnicze | str. 71
  1. Indywidualny charakter prawniczego know-how | str. 71
  2. Zastrzeżenia i ograniczenia | str. 72
  3. Znaczenie executive summary | str. 73
  4. Szablon badania. Tabele upraszczające i wizualizacje | str. 75
  Rozdział 6. Najważniejsze problemy związane z przeprowadzeniem due diligence | str. 77
  1. Główne ryzyka związane z realizacją due diligence | str. 77
  2. Dostęp do źródeł informacji | str. 78
  3. Niepewność i złożoność stanów prawnych | str. 80
  4. Dostęp do pracowników | str. 81
  5. Dostęp do kontrahentów | str. 81
  6. Brak zobiektywizowanych źródeł wiedzy | str. 83
  7. Kalkulacja ryzyka | str. 84
  Rozdział 7. Koszty due diligence | str. 85
  1. Zakres badania a wynagrodzenie | str. 85
  2. Rozliczenia wewnętrzne firmy prawniczej | str. 88
  3. Najważniejsze przestrogi | str. 89
  Rozdział 8. Odpowiedzialność stron w świetle ustawy | str. 91
  1. Zróżnicowanie przedmiotów umowy | str. 91
  2. Transakcja na udziałach lub akcjach | str. 92
  3. Transakcja na przedsiębiorstwie w znaczeniu przedmiotowym | str. 93
  4. Transakcja na składnikach majątkowych | str. 95
  5. Elementy regulacji ustawowej | str. 96
  6. Obowiązki kupującego | str. 100
  7. Solidarna odpowiedzialność za długi przedsiębiorstwa | str. 103
  8. Ograniczenie odpowiedzialności sprzedającego w przypadku sprzedaży udziałów lub akcji | str. 105
  Rozdział 9. Regulacje kontraktowe w transakcjach z zastosowaniem due diligence | str. 107
  1. Najważniejsze typowe parametry umowy sprzedaży | str. 107
  2. Representations and warranties | str. 108
  3. Zasada odpowiedzialności z tytułu zapewnień gwarancyjnych. Kwalifikowane postaci zapewnień | str. 109
  4. Umowne określenie wpływu due diligence na transakcję | str. 110
  5. Bezpośrednia odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedającego | str. 112
  Rozdział 10. Przykłady praktyki kontraktowej. Zakres odpowiedzialności i jej ograniczenia | str. 113
  1. Znaczenie wzorca umownego | str. 113
  2. Ogólne zasady odpowiedzialności odszkodowawczej w ramach zapewnień gwarancyjnych | str. 114
  3. Płaszczyzna negocjacji umownych i sporu | str. 115
  4. Ramowe ograniczenia odpowiedzialności sprzedającego | str. 115
  5. Wyłączenia z zakresu regulacji ograniczającej odpowiedzialność  | str. 118
  6. Szczegółowe rozwiązania na tle praktyki kontraktowej | str. 118
  6.1. Umowa wzorcowa ICC | str. 118
  6.2. Wzorzec umowny rynku polskiego 2010/2011 (wzorzec przewagi sprzedającego) | str. 120
  6.3. Wzorzec pośredni oparty w zupełności na treści oświadczeń i zapewnień gwarancyjnych | str. 121
  Rozdział 11. Następcze i uboczne skutki due diligence | str. 123
  1. Praktyczna rola due diligence w ramach typowej transakcji | str. 123
  2. Skutki potransakcyjnego due diligence | str. 126
  3. Skalowanie skutków ujawnionych nieprawidłowości | str. 126
  4. Podnoszenie roszczeń | str. 128
  5. Uboczne praktyczne aspekty prowadzenia due diligence | str. 129
  Rozdział 12. Podsumowanie: dla kogo jest due diligence | str. 133
  ANEKS | str. 137
  Załącznik nr 1. Umowa o zachowaniu poufności | str. 137
  Załącznik nr 2. List intencyjny (w formule listu) | str. 143
  Załącznik nr 3. List intencyjny (w formule umowy o negocjacje) | str. 145
  Załącznik nr 4. Termsheet | str. 149
  Załącznik nr 5. Kwestionariusz due diligence | str. 154
  Załącznik nr 6. List ujawniający | str. 174
  Załącznik nr 7. Disclaimer (zastrzeżenie ograniczenia odpowiedzialności) zawarte w szablonie due diligence | str. 177
  Załącznik nr 8. Schemat tabelaryczny streszczenia umowy | str. 183
  Załącznik nr 9. Zapewnienia gwarancyjne | str. 185
  Załącznik nr 10. Przykładowe klauzule umowne – wzorzec International Chamber of Commerce | str. 197
  Załącznik nr 11. Przykładowe typowe klauzule umowne – tzw. wzorzec rynku polskiego 2010/2011 (wzorzec przewagi sprzedającego) | str. 198
  Załącznik nr 12. Przykładowe typowe klauzule umowne (tzw. wzorzec pośredni) | str. 199
RozwińZwiń