Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu?

-24%

Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu?

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

31,92  42,00

Format: pdf

Cena początkowa: 42,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 31,92 zł  


31,92

w tym VAT

Wyróżnienie w konkursie „Książka dla trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu
W książce omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych, i mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki. "(...) to książka niezwykle ważna, potrzebna i rzadka. Autor rozprawia się z obecnymi w edukacji mitami nie tylko z pozycji obiektywnego obserwatora, lecz także aktywnego praktyka nierzadko wcześniej uwikłanego w ich rozpowszechnianie, co zwiększa wiarygodność przekazu. Niezwykle cenne są odwołania do literatury i rzetelne "śledztwa", jakie przeprowadził, aby ustalić pochodzenie niektórych pseudonaukowych koncepcji. Napisana przystępnym językiem z pewnością znajdzie szerokie grono odbiorców wśród nauczycieli, rodziców zainteresowanych głębiej edukacją swoich dzieci i - na co szczerze liczę - wśród reformatorów edukacji i osób decydujących o jej kształcie".
dr Tomasz Witkowski


Rok wydania2016
Liczba stron496
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8107-073-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PODZIĘKOWANIA | str.    9
  
  WPROWADZENIE | str.    13
  
  ROZDZIAŁ    1
  PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA JAKO DZIEDZINY NAUKI | str.    25
  
  ROZDZIAŁ    2
  KOMPETENCJA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA | str.    50
  
  ROZDZIAŁ    3
  "DLACZEGO NIE DZIAŁA, SKORO UWAŻAM, ŻE DZIAŁA?" | str.    71
  
  CZĘŚĆ I
  MODA NA "NEURO" | str.    97
  
  ROZDZIAŁ    4
  WYGIMNASTYKOWAĆ MÓZG? | str.    99
  
  ROZDZIAŁ    5
  ZAPROGRAMOWAĆ NEUROLINGWISTYCZNIE | str.    130
  
  ROZDZIAŁ    6
  POMAGAĆ INTEGROWAĆ SENSORYCZNIE | str.    160
  
  ROZDZIAŁ    7
  BYĆ NEURODYDAKTYCZNYM INNOWATOREM | str.    188
  
  CZĘŚĆ II
  NAUCZANIE BEZ DOWODÓW EFEKTYWNOŚCI | str.    211
  
  ROZDZIAŁ    8
  STOCZYĆ SIĘ Z PIRAMIDY DALE'A | str.    213
  
  ROZDZIAŁ    9
  UTONĄĆ W ZŁUDZENIACH STYLÓW UCZENIA SIĘ | str.    230
  
  ROZDZIAŁ    10
  WYSZUKAĆ (JAKĄŚ) INTELIGENCJĘ | str.    254
  
  ROZDZIAŁ    11
  PODWYŻSZAĆ SAMOOCENĘ UCZNIÓW | str.    282
  
  ROZDZIAŁ    12
  POZNAĆ MOC GRUPOWĄ KLASY | str.    301
  
  CZĘŚĆ III
  WYCHOWANIE, INTERWENCJA, TERAPIA | str.    329
  
  ROZDZIAŁ    13
  CZY NAUCZYCIEL JEST "WYKRYWACZEM KŁAMSTW" UCZNIÓW? | str.    331
  
  ROZDZIAŁ    14
  CZY SZKOŁOM GROZI "IDEOLOGIA GENDER"? | str.    354
  
  ROZDZIAŁ    15
  CZY RELIGIA W SZKOLE JEST GWARANCJĄ MORALNEGO WYCHOWANIA? | str.    392
  
  ROZDZIAŁ    16
  CZY WYZWOLENIE RODZICÓW UCZNIA Z "UWIKŁANIA" MOŻE MU POMÓC? | str.    417
  
  ROZDZIAŁ    17
  CZY DEBRIEFING PO SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZAPOBIEGA PTSD? | str.    431
  
  ROZDZIAŁ    18
  CZY FREUD I SPÓŁKA MAJĄ JESZCZE COŚ DO POWIEDZENIA W SZKOLE? | str.    458
  
  NA ZAKOŃCZENIE | str.    485
  
  INFORMACJA O AUTORZE | str.    495
RozwińZwiń