INNE EBOOKI AUTORA
-24%
Autor:
Wydawca:
Format:
Wyróżnienie w konkursie „Książka dla trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu
W książce omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych, i mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami.
Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki. "(...) to książka niezwykle ważna, potrzebna i rzadka. Autor rozprawia się z obecnymi w edukacji mitami nie tylko z pozycji obiektywnego obserwatora, lecz także aktywnego praktyka nierzadko wcześniej uwikłanego w ich rozpowszechnianie, co zwiększa wiarygodność przekazu. Niezwykle cenne są odwołania do literatury i rzetelne "śledztwa", jakie przeprowadził, aby ustalić pochodzenie niektórych pseudonaukowych koncepcji. Napisana przystępnym językiem z pewnością znajdzie szerokie grono odbiorców wśród nauczycieli, rodziców zainteresowanych głębiej edukacją swoich dzieci i - na co szczerze liczę - wśród reformatorów edukacji i osób decydujących o jej kształcie".
dr Tomasz Witkowski
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 496 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8107-073-7 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
PODZIĘKOWANIA | str. | 9 |
WPROWADZENIE | str. | 13 |
ROZDZIAŁ | 1 |
PSYCHOLOGIA I PEDAGOGIKA JAKO DZIEDZINY NAUKI | str. | 25 |
ROZDZIAŁ | 2 |
KOMPETENCJA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA | str. | 50 |
ROZDZIAŁ | 3 |
"DLACZEGO NIE DZIAŁA, SKORO UWAŻAM, ŻE DZIAŁA?" | str. | 71 |
CZĘŚĆ I | |
MODA NA "NEURO" | str. | 97 |
ROZDZIAŁ | 4 |
WYGIMNASTYKOWAĆ MÓZG? | str. | 99 |
ROZDZIAŁ | 5 |
ZAPROGRAMOWAĆ NEUROLINGWISTYCZNIE | str. | 130 |
ROZDZIAŁ | 6 |
POMAGAĆ INTEGROWAĆ SENSORYCZNIE | str. | 160 |
ROZDZIAŁ | 7 |
BYĆ NEURODYDAKTYCZNYM INNOWATOREM | str. | 188 |
CZĘŚĆ II | |
NAUCZANIE BEZ DOWODÓW EFEKTYWNOŚCI | str. | 211 |
ROZDZIAŁ | 8 |
STOCZYĆ SIĘ Z PIRAMIDY DALE'A | str. | 213 |
ROZDZIAŁ | 9 |
UTONĄĆ W ZŁUDZENIACH STYLÓW UCZENIA SIĘ | str. | 230 |
ROZDZIAŁ | 10 |
WYSZUKAĆ (JAKĄŚ) INTELIGENCJĘ | str. | 254 |
ROZDZIAŁ | 11 |
PODWYŻSZAĆ SAMOOCENĘ UCZNIÓW | str. | 282 |
ROZDZIAŁ | 12 |
POZNAĆ MOC GRUPOWĄ KLASY | str. | 301 |
CZĘŚĆ III | |
WYCHOWANIE, INTERWENCJA, TERAPIA | str. | 329 |
ROZDZIAŁ | 13 |
CZY NAUCZYCIEL JEST "WYKRYWACZEM KŁAMSTW" UCZNIÓW? | str. | 331 |
ROZDZIAŁ | 14 |
CZY SZKOŁOM GROZI "IDEOLOGIA GENDER"? | str. | 354 |
ROZDZIAŁ | 15 |
CZY RELIGIA W SZKOLE JEST GWARANCJĄ MORALNEGO WYCHOWANIA? | str. | 392 |
ROZDZIAŁ | 16 |
CZY WYZWOLENIE RODZICÓW UCZNIA Z "UWIKŁANIA" MOŻE MU POMÓC? | str. | 417 |
ROZDZIAŁ | 17 |
CZY DEBRIEFING PO SYTUACJACH KRYZYSOWYCH ZAPOBIEGA PTSD? | str. | 431 |
ROZDZIAŁ | 18 |
CZY FREUD I SPÓŁKA MAJĄ JESZCZE COŚ DO POWIEDZENIA W SZKOLE? | str. | 458 |
NA ZAKOŃCZENIE | str. | 485 |
INFORMACJA O AUTORZE | str. | 495 |