Rodzina - młodzież - dziecko. Szkice z teorii i praktyki pomocy psychopedagogicznej i socjalnej

Rodzina - młodzież - dziecko. Szkice z teorii i praktyki pomocy psychopedagogicznej i socjalnej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

29,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia stanowi zbiór kilkudziesięciu interdyscyplinarnych tekstów poświęconych problematyce zapotrzebowania na pomoc i wsparcie społeczne oraz egzemplifikacji jej świadczenia. Głównymi adresatami tej pomocy są rodziny, młodzież i dzieci – grupy osób, które często są bezradne wobec wymagań skomplikowanej rzeczywistości przemian kulturowo-gospodarczych. Stawiając rozliczne pytania, poszukując uzasadnień i teoretycznych wyjaśnień, diagnozując rzeczywistość społeczną oraz testując wybrane propozycje metodyczne, autorzy chcą skłonić do pogłębionej refleksji o samej naturze pomagania, jak i podmiotach przedsięwzięć pomocowych. Książka przeznaczona zarówno dla osób poszukujących teoretyczno-badawczych inspiracji, praktyków działających na rzecz pomocy rodzinom lub poszczególnym członkom sytemu rodzinnego, a także studentów kierunków humanistyczno-społecznych.


Liczba stron578
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2616-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O potrzebie pomocy. Otwarcie dyskursu (Magdalena Piorunek)    13
  I. RODZINA JAKO ADRESAT POMOCY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ I SOCJALNEJ    21
  JERZY MODRZEWSKI, AGATA MATYSIAK-BŁASZCZYK. Odmiany współczesnego polskiego problemu rodzinnego    23
  BOŻENA MATYJAS. Rodzina w sytuacji kryzysu. Strategie pomocy i wsparcia    53
  IWONA WERNER. Poczucie rodzinnej koherencji – pojęcie oraz implikacje psychopedagogiczne    73
  MARTA GRZEŚKO-NYCZKA. Istota i przejawy społecznego problemu dezorganizacji rodziny w Polsce po 1989 r.    85
  DOROTA GĘBUŚ. Odraczanie ról małżeńskich i rodzicielskich – czy możliwe jest odwrócenie trendu?    103
  ANNA GULCZYŃSKA, BARBARA JANKOWIAK. Style przywiązania a funkcjonowanie w związkach partnerskich młodych kobiet. Analiza wyników badań własnych    115
  ROBERT OPORA. Możliwości wykorzystania koncepcji odporności psychicznej w poradnictwie rodzinnym    131
      145
  II. DYFERENCJACJA PROBLEMÓW RODZINNYCH. WSPARCIE I POMOC    159
  ANNA POTASIŃSKA. Pomoc rodzinie bezrobotnej w Polsce – realia i wyzwania    161
  KATARZYNA PALKA. Potrzeby rodzin wiejskich w zakresie pomocy psychopedagogicznej i socjalnej    173
  MAŁGORZATA CICZKOWSKA-GIEDZIUN. Asystent rodziny w pracy z rodzinami z wieloma problemami    193
  ASTRID TOKAJ, DANUTA KRZYSZTOFIAK. Senior w rodzinie. O dylematach opieki i potrzebie wsparcia    211
  AGNIESZKA SKOWROŃSKA-PUĆKA. (Nie)wirtualne problemy nastoletnich matek. Potrzeba wsparcia    231
  MONIKA KOŚCIELNIAK. Sieroctwo jako problem społeczny i pedagogiczny    243
  ANDRZEJ ŁADYŻYŃSKI. Poradnictwo postadopcyjne – pomoc dla dziecka i rodziny    267
  KAMILA SZCZECIŃSKA, MAGDALENA SADOWSKA. Rodzicielstwo osób chorych na schizofrenię    283
  III. WYBRANE KATEGORIE PROBLEMÓW DZIECI I MŁODZIEŻY. EGZEMPLIFIKACJE. ZAPOTRZEBOWANIE NA POMOC    295
  ALEKSANDRA LEWANDOWSKA-WALTER, JUSTYNA MICHAŁEK. Predyktory przystosowania dziecka w sytuacji rozłąki z rodzicem spowodowanej migracją i rozwodem    297
  MAŁGORZATA GRZYWACZ. O dzieciach i dla dzieci. Diakonia ewangelicka w Niemczech i obszary jej działania na przykładzie Dzieła Pomocowego Kościoła krajowego Lippe    329
  JUSTYNA DERĘGOWSKA. Pediatryczna opieka paliatywna jako szczególny rodzaj opieki nad dzieckiem    341
  KAMIL TOMASZEWSKI. Obserwować, uczestniczyć, skutecznie pomagać – streetworking w środowisku dzieci i młodzieży    363
  AGATA MATYSIAK-BŁASZCZYK. Dziewczęta w procesie socjalizacji dysocjacyjnej    373
  GRAŻYNA TEUSZ. Trudności życiowe młodzieży studenckiej z perspektywy biograficznej    389
  BOŻENA MAJEREK. Wsparcie społeczne wobec poczucia niepewności młodych dorosłych    403
  PIOTR GINDRICH. Wybrane uwarunkowania wsparcia edukacyjnego młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi    421
  HANNA KRAUZE-SIKORSKA. Dialog w relacjach interpersonalnych jako atrybut optymalizacji procesu wspomagania i wspierania dzieci i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju    443
  KATARZYNA JONIEC. Szkoła instytucją pomocy społecznej?    461
  MONIKA ZIŃCZUK. Adresaci pomocy psychologiczno-pedagogicznej z perspektywy uczestników procesu kształcenia w szkołach gimnazjalnych. Komunikat z badań    469
  IV. OD TEORII DO EMPIRII. WYBRANE KONTEKSTY PORADNICTWA I POMOCY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ    487
  JOLANTA SPĘTANA. Wokół kondycji egzystencjalnej współczesnego człowieka. O potrzebie poradnictwa egzystencjalnego zorientowanego na pomoc w zakresie wskazywania sensu życia    489
  VIOLETTA DRABIK-PODGÓRNA. „Szczęście to nie przypadek” – o (nie)możliwościach pomagania w konstruowaniu indywidualnych biografii    513
  ZUZANNA OLEŚ-BINCZYK. Przedsiębiorczość pomagania    531
  AGNIESZKA PIASECKA. Kompetencje wolontariackie – ich ocena, wykorzystanie oraz rozwój w kontekście lokalnej i globalnej współpracy: egzemplifikacje    551
  Wykaz autorów    575
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia