POLECAMY
-24%
Format:
pdf, ibuk
Podręcznik ten powinien spełniać funkcje orientacyjne i motywacyjne w celu podejmowania zadań w zakresie poznawania i doskonalenia wiedzy i umiejętności dydaktycznych. Proponowany zakres treści stanowi pogłębienie wiedzy dydaktyczno-metodycznej.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 484 |
Kategoria | Filozofia współczesna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego |
ISBN-13 | 978-83-7072-584-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział I. Ogólnodydaktyczne podstawy nauczania | 17 |
1.1. Założenia ogólne | 17 |
1.2. Podmiot nauczania | 22 |
1.3. Cele nauczania | 27 |
1.4. Zasady dydaktyczno-wychowawcze | 34 |
1.5. Strategie nauczania | 42 |
Rozdział II. Szczegółowe metody nauczania i uczenia się | 55 |
2.1. Wykład | 55 |
2.2. Analiza tekstu | 68 |
2.3. Dyskusja i dialog | 83 |
2.4. Kształtowanie wartości | 96 |
2.5. Rozwiązywanie problemów | 110 |
2.6. Metoda biograficzna | 126 |
2.7. Nauczanie metaforyczne | 141 |
2.8. Współpraca w grupach | 157 |
2.9. Kontrola i ocena | 174 |
2.10. Konspekt | 192 |
Rozdział III. Specyfika nauczania i uczenia się filozofii i etyki | 209 |
3.1. Specyfika nauczania etyki | 209 |
3.2. Wychowanie i nauczanie dzięki filozofii | 228 |
3.3. Rola studentów w poszukiwaniu dydaktyki nauk filozoficznych | 239 |
3.4. Wzór osobowy nauczyciela filozofii i etyki | 245 |
Rozdział IV. Propozycje ćwiczeń z filozofii i etyki | 259 |
4.1. Pojęcie filozofii | 259 |
4.2. Jak powstaje filozofia? | 262 |
4.3. Czy filozofia jest nauką? | 264 |
4.4. Filozofia, nauki przyrodnicze, teologia | 266 |
4.5. Filozofia a religia | 267 |
4.6. Filozofia chrześcijańska | 270 |
4.7. Zagrożenia myślenia | 273 |
4.8. Filozofia, światopogląd, ideologia | 274 |
4.9. Koncepcje filozofii | 278 |
4.10. Działy filozofii | 287 |
4.11. Pojęcia filozoficzne | 293 |
4.12. Pytania filozoficzne | 297 |
4.13. W poszukiwaniu zasady świata | 300 |
4.14. Byt | 304 |
4.15. Mądrość | 309 |
4.16. Poznanie | 311 |
4.17. Prawda | 313 |
4.18. Kłamstwo | 316 |
4.19. Racjonalność – irracjonalność | 322 |
4.20. Antropologia filozoficzna | 324 |
4.21. Definicja człowieka | 331 |
4.22. Dusza | 335 |
4.23. Nieśmiertelność duszy | 337 |
4.24. Cielesność | 339 |
4.25. Poznanie drugiego | 341 |
4.26. Szczęście | 346 |
4.27. Sens życia | 352 |
4.28. Śmierć | 357 |
4.29. Stoicki spokój | 359 |
4.30. Cynizm | 361 |
4.31. Wolność | 363 |
4.32. Zło | 366 |
4.33. Bóg a zło | 369 |
4.34. Etyka | 370 |
4.35. Sumienie | 372 |
4.36. Odpowiedzialność | 377 |
4.37. Kara śmierci | 379 |
4.38. Miłość | 383 |
4.39. Przyjaźń | 390 |
4.40. Filozofia dialogu | 395 |
4.41. Cnota | 408 |
4.42. Czyn | 410 |
4.43. Kultura postmodernistyczna | 413 |
4.44. Wartości | 415 |
4.45. Nauki o religii | 418 |
4.46. Definicja religii | 422 |
4.47. Pluralizm religijny | 424 |
4.48. Dojrzała religijność | 425 |
4.49. Idee religijne | 427 |
4.50. Postawy wobec Boga | 429 |
4.51. Ateizm | 431 |
4.52. Sekularyzacja | 436 |
4.53. Fideizm | 438 |
4.54. Czy istnienia Boga można dowodzić? | 440 |
4.55. Arystotelesowska koncepcja pierwszej przyczyny | 442 |
4.56. Dowód ontologiczny | 445 |
4.57. Pięć dróg św. Tomasza | 448 |
4.58. Modele Boga | 455 |
Odpowiedzi do ćwiczeń | 459 |
Bibliografia | 475 |