Pokochać mądrość

-24%

Pokochać mądrość

Zarys dydaktyki filozofii i etyki

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,80  30,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 30,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,80 zł  


22,80

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik ten powinien spełniać funkcje orientacyjne i motywacyjne w celu podejmowania zadań w zakresie poznawania i doskonalenia wiedzy i umiejętności dydaktycznych. Proponowany zakres treści stanowi pogłębienie wiedzy dydaktyczno-metodycznej.


Rok wydania2009
Liczba stron484
KategoriaFilozofia współczesna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ISBN-13978-83-7072-584-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział I. Ogólnodydaktyczne podstawy nauczania    17
    1.1. Założenia ogólne    17
    1.2. Podmiot nauczania    22
    1.3. Cele nauczania    27
    1.4. Zasady dydaktyczno-wychowawcze    34
    1.5. Strategie nauczania    42
  Rozdział II. Szczegółowe metody nauczania i uczenia się    55
    2.1. Wykład    55
    2.2. Analiza tekstu    68
    2.3. Dyskusja i dialog    83
    2.4. Kształtowanie wartości    96
    2.5. Rozwiązywanie problemów    110
    2.6. Metoda biograficzna    126
    2.7. Nauczanie metaforyczne    141
    2.8. Współpraca w grupach    157
    2.9. Kontrola i ocena    174
    2.10. Konspekt    192
  Rozdział III. Specyfika nauczania i uczenia się filozofii i etyki    209
    3.1. Specyfika nauczania etyki    209
    3.2. Wychowanie i nauczanie dzięki filozofii    228
    3.3. Rola studentów w poszukiwaniu dydaktyki nauk filozoficznych    239
    3.4. Wzór osobowy nauczyciela filozofii i etyki    245
  Rozdział IV. Propozycje ćwiczeń z filozofii i etyki    259
    4.1. Pojęcie filozofii    259
    4.2. Jak powstaje filozofia?    262
    4.3. Czy filozofia jest nauką?    264
    4.4. Filozofia, nauki przyrodnicze, teologia    266
    4.5. Filozofia a religia    267
    4.6. Filozofia chrześcijańska    270
    4.7. Zagrożenia myślenia    273
    4.8. Filozofia, światopogląd, ideologia    274
    4.9. Koncepcje filozofii    278
    4.10. Działy filozofii    287
    4.11. Pojęcia filozoficzne    293
    4.12. Pytania filozoficzne    297
    4.13. W poszukiwaniu zasady świata    300
    4.14. Byt    304
    4.15. Mądrość    309
    4.16. Poznanie    311
    4.17. Prawda    313
    4.18. Kłamstwo    316
    4.19. Racjonalność – irracjonalność    322
    4.20. Antropologia filozoficzna    324
    4.21. Definicja człowieka    331
    4.22. Dusza    335
    4.23. Nieśmiertelność duszy    337
    4.24. Cielesność    339
    4.25. Poznanie drugiego    341
    4.26. Szczęście    346
    4.27. Sens życia    352
    4.28. Śmierć    357
    4.29. Stoicki spokój    359
    4.30. Cynizm    361
    4.31. Wolność    363
    4.32. Zło    366
    4.33. Bóg a zło    369
    4.34. Etyka    370
    4.35. Sumienie    372
    4.36. Odpowiedzialność    377
    4.37. Kara śmierci    379
    4.38. Miłość    383
    4.39. Przyjaźń    390
    4.40. Filozofia dialogu    395
    4.41. Cnota    408
    4.42. Czyn    410
    4.43. Kultura postmodernistyczna    413
    4.44. Wartości    415
    4.45. Nauki o religii    418
    4.46. Definicja religii    422
    4.47. Pluralizm religijny    424
    4.48. Dojrzała religijność    425
    4.49. Idee religijne    427
    4.50. Postawy wobec Boga    429
    4.51. Ateizm    431
    4.52. Sekularyzacja    436
    4.53. Fideizm    438
    4.54. Czy istnienia Boga można dowodzić?    440
    4.55. Arystotelesowska koncepcja pierwszej przyczyny    442
    4.56. Dowód ontologiczny    445
    4.57. Pięć dróg św. Tomasza    448
    4.58. Modele Boga    455
  Odpowiedzi do ćwiczeń    459
  Bibliografia    475
RozwińZwiń