Percepcja turystyki w przestrzeni i w czasie pandemii COVID-19

1 opinia

Format:

ibuk

Prace opublikowane w 12. Tomie monografii „Warsztaty z Geografii Turyzmu” poszerzają perspektywę dla co najmniej kilku zagadnień badawczych podejmowanych w turystyce. Tymi zagadnieniami wyznaczonymi przez osiem oryginalnych prac są:
– aktywność fizyczna mieszkańców Polski w czasie pandemii COVID-19;
– rozwój bazy noclegowej w Kołobrzegu i jego najbliższym zapleczu podczas dwóch lat trwania pandemii;
– kreowanie w okresie pandemii turystyki w Łodzi poprzez medialny przekaz;
– świadomość zrównoważonego rozwoju wśród studentów na kierunku turystyka i rekreacja;
– turystyczny wizerunek Polski w percepcji studentów programu Erasmus+;
– międzynarodowe systemy hotelowe w polskiej i zagranicznej literaturze naukowej;
– lokalne i regionalne produkty żywnościowe w pięciogwiazdkowych hotelach w Polsce;
– groundspotting w przestrzeni turystycznej Łodzi.
Najogólniej problematykę badawczą zaprezentowaną w niniejszym tomie można odnieść do takich trzech nurtów, jak: pandemia COVID-19, percepcja turystyki oraz hotele i groundspotting w przestrzeni turystycznej Łodzi. Stanowią one tytuły dla trzech wyznaczonych w monografii części. Opublikowane prace zachęcają do namysłu, a także niejednokrotnie prowokują do zastanowienia się nad postawieniem kolejnych, czy nawet nowych, pytań badawczych.


Rok wydania2022
Liczba stron162
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-908-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Redakcji    7
  
  TURYSTYKA W OKRESIE PANDEMII COVID-19
  Aktywność fizyczna wybranej grupy Polaków w czasie pandemii COVID-19 (The physical activity of a selected group of Poles during the COVID-19 pandemic) – Krystyna Krzyżanowska     13
  Rozwój bazy noclegowej Kołobrzegu i jego zaplecza w czasie pierwszych dwóch lat trwania pandemii COVID-19 (Development of the Kołobrzeg accommodation base during the first two years of the COVID-19 pandemic) – Mariusz Miedziński     33
  Obraz turystyki w łódzkich mediach i jego odbiór przez mieszkańców w pierwszym roku pandemii COVID-19 (The image of tourism in the Łódź media and its reception by residents in the first year of the COVID-19 pandemic) – Andrzej Matczak, Joanna Bik, Karolina Dynkowska, Joanna Paprzycka, Ewelina Stępowska, Anna Żak     57
  
  PERCEPCJA TURYSTYKI
  Świadomość zrównoważonego rozwoju wśród studentów Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach (Awareness of sustainable development among students of Katowice Business University) – Anna Staszewska    69
  Turystyczny wizerunek Polski w percepcji uczestników programu Erasmus+ (The tourist image of Poland as perceived by Erasmus+ program participants) – Jan Zawadka, Joanna Pietrzak-Zawadka, Sylwia Ziemińska    89
  
  HOTELE I GROUNDSPOTTING W PRZESTRZENI TURYSTYCZNEJ
  Międzynarodowe systemy hotelowe (MSH) jako problem badawczy w polskiej i zagranicznej literaturze naukowej (The expansion of international hotel systems (IHS) as a research issue in Polish and foreign academic literature) – Małgorzata Janiak    103
  Lokalne produkty, regionalne i tradycyjne dania w gastronomii hotelowej jako przykład innowacji stosowanych przez hotele 5-gwiazdkowe w Polsce (Local products, and regional and traditional dishes, in the hotel food and beverage industry as examples of innovations used by five-star hotels in Poland) – Anna Poreda    125
  Groundspotting w przestrzeni turystycznej Łodzi (Groundspotting in the tourist space of Łódź) – Bartłomiej Łuć    137
  
  Informacje o autorach    159
RozwińZwiń