INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, pdf, ibuk
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 294 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-4252-0 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci | |
11 | |
1. Język, mowa, komunikacja | 12 |
2. Kompetencja komunikacyjna | 15 |
3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej | 33 |
4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci | 39 |
II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia | 65 |
1. Autyzm – problemy terminologiczne | 65 |
2. Etiologia autyzmu | 71 |
3. Objawy autyzmu | 76 |
III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem | 84 |
1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem | 84 |
2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne | 89 |
3. Werbalne zachowania komunikacyjne | 93 |
IV. Metodologia badań własnych | 109 |
V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci | 136 |
1. Kompetencja werbalna (językowa) | 136 |
2. Umiejętności interakcyjne | 153 |
3. Kompetencja społeczno-kulturowa | 166 |
4. Kompetencja pragmatyczna | 181 |
5. Kompetencja emocjonalna | 193 |
6. Kompetencja poznawcza | 204 |
7. Kompetencja symboliczna | 209 |
8. Kompetencja metakomunikacyjna | 214 |
9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) | 216 |
VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem | 218 |
1. Echolalie | 219 |
2. Stereotypie językowe | 244 |
3. Powtarzające się aktywności językowe | 248 |
4. Trudności z używaniem zaimków osobowych | 255 |
5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów | 258 |
VII. Wnioski i postulaty badawcze | 261 |
Bibliografia | 271 |
Spis tabel | 285 |
Aneks | 286 |