Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem

Wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem

1 ocena

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,86  16,70

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,70 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,02 zł  


13,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.


The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in communicative competence on the communicative function of the utterance.


Rok wydania2020
Liczba stron294
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-4252-0
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci
  11
  1. Język, mowa, komunikacja    12
  2. Kompetencja komunikacyjna    15
  3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej    33
  4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci    39
  
  II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia    65
  1. Autyzm – problemy terminologiczne    65
  2. Etiologia autyzmu    71
  3. Objawy autyzmu    76
  
  III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem    84
  1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem     84
  2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne    89
  3. Werbalne zachowania komunikacyjne    93
  
  IV. Metodologia badań własnych    109
  
  V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci    136
  1. Kompetencja werbalna (językowa)    136
  2. Umiejętności interakcyjne    153
  3. Kompetencja społeczno-kulturowa    166
  4. Kompetencja pragmatyczna    181
  5. Kompetencja emocjonalna    193
  6. Kompetencja poznawcza    204
  7. Kompetencja symboliczna    209
  8. Kompetencja metakomunikacyjna    214
  9. Kompetencja korekcyjna (korygująca)    216
  
  VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem    218
  1. Echolalie    219
  2. Stereotypie językowe    244
  3. Powtarzające się aktywności językowe    248
  4. Trudności z używaniem zaimków osobowych    255
  5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów    258
  
  VII. Wnioski i postulaty badawcze    261
  Bibliografia    271
  Spis tabel    285
  Aneks    286
RozwińZwiń