Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania

Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka przedstawia, jak skutecznie porozumiewać się, zwiększać satysfakcję z pracy, efektywnie włączyć się w wykonywanie celu grupowego i unikać błędnej interpretacji otaczającego środowiska czyli jak zostać doskonałym liderem, menedżerem lub pracownikiem.


Pozycja prezentuje następujące zagadnienia:


-zachowania organizacyjne,


-czynniki wpływające na osobowość i jej wpływ na człowieka w środowisku pracy,


-percepcję człowieka w rozumieniu środowiska pracy,


-wartości w zachowaniach pracowników i ich diagnozę,


-motywację w firmie,


-istotę, przyczyny i etapy istnienia grupy,


-kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy,


-podejmowanie decyzji,


-porozumiewanie się w organizacji i jego ulepszanie,


-koncepcję i działanie kierownika oraz przywódcy.


Rok wydania2012
Liczba stron220
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-14955-0
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rozdział 1. Wprowadzenie do nauki o zachowaniach organizacyjnych    7
    1.1. Przyczyny i możliwości rozszerzania wiedzy o człowieku    7
    1.2. Istota zachowania organizacyjnego    9
    1.3. Źródła wiedzy o zachowaniu organizacyjnym    100
    1.4. Komponenty i zakres przedmiotu    12
    1.5. Klasyczne podejścia do zachowania człowieka w środowisku pracy    14
    1.6. Zasady oddziaływania na pracownika i test badania przyczyn wykonywania pracy według trzech koncepcji zarządzania    17
  Rozdział 2. Czynniki wpływające na osobowość i jej wpływ na człowieka w środowisku pracy    26
    2.1. Podejścia do osobowości    26
    2.2. Definicje osobowości i jej implikacje dla menedżera    28
    2.3. Zmienne przyczyniające się do kształtowania się osobowości    33
    2.4. Wpływ niektórych charakterystyk osobowości na zachowanie    37
    2.5. Pomiar miejsca kontroli człowieka nad jego zachowaniem    41
    2.6. Typy osobowości ze względu na preferencje człowieka    43
  Rozdział 3. Percepcja człowieka w rozumieniu środowiska pracy    48
    3.1. Istota, definicje i warunki percepcji    48
    3.2. Etapy procesu percepcyjnego    50
    3.3. Rodzaje i zasady percepcji wizualnej    53
    3.4. Cechy bodźców otoczenia i cechy człowieka oddziałujące na jego percepcję    55
    3.5. Cechy człowieka wpływające na percepcję    56
    3.6. Stereo typizacja jako skłonność człowieka do zniekształcania percepcji    58
    3.7. Test percepcji stereotypów o kobiecie    61
    3.8. Błędy halo-efektu w rozmowie kwalifikacyjnej    65
    3.9. Stosowanie projekcji przez nowo zatrudnionego kierownika    66
    3.10. Atrybucja w wyjaśnianiu wyników pracy    67
  Rozdział 4. Wartości w zachowaniach pracowników i ich diagnoza    70
    4.1. Istota i źródła wartości    70
    4.2. Kryteria wyodrębniania i rodzaje wartości    71
    4.3. Zarządzanie wartościami pracowników firmy    81
    4.4. Diagnoza wartości człowieka    83
  Rozdział 5. Motywacja w firmie    86
    5.1. Istota motywacji    86
    5.2. Teoria motywacji A. Maslowa i interpretacja potrzeb    87
    5.3. Komponenty i rezultaty teorii motywacji F. Herzberga    90
    5.4. Trychotomia potrzeb D. McClellanda, ich diagnoza i tendencje    94
  Rozdział 6. Istota, przyczyny i etapy istnienia grupy    99
    6.1. Istota grupy, cechy i przyczyny powstania    99
    6.2. Role w grupie i test rodzaju uczestnika    101
    6.3. Etapy istnienia grupy    105
  Rozdział 7. Kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy    109
    7.1. Rodzaje i komponenty postawy    109
    7.2. Sposoby wpływania na postawę człowieka    112
    7.3. Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy    115
    7.4. Pomiar poziomu satysfakcji pracownika    117
  Rozdział 8. Podejmowanie decyzji    121
    8.1. Istota podejmowania decyzji    121
    8.2. Struktury procesu podejmowania decyzji    124
    8.3. Indywidualna i grupowa twórczość w podejmowaniu decyzji    135
    8.4. Racjonalność i ograniczona racjonalność decyzji    137
    8.5. Rodzaje decyzji    140
  Rozdział 9. Porozumiewanie się w organizacji i jego ulepszanie    147
    9.1. Istota i składniki interpersonalnego porozumiewania się    147
    9.2. Cechy elementarnych i złożonych składników porozumiewania się    155
    9.3. Typy i charakterystyki sieci informacyjnych    160
    9.4. Test umiejętności porozumiewania się    163
    9.5. Techniki aktywnego słuchania, pomagające w osiągnięciu celu przekazu    167
    9.6. Istota i funkcje niewerbalnej komunikacji    168
    9.7. Typy języka niewerbalnego    171
    9.8. Atmosfera informacyjna wpływająca na skuteczność kontaktu informacyjnego    173
  Rozdział 10. Koncepcje i działania kierownika i przywódcy    177
    10.1. Istota i zakres działań kierownika    177
    10.2. Koncepcja władzy i jej społecznych i organizacyjnych źródeł    178
    10.3. Koncepcja i składniki przywództwa    183
    10.4. Zasady postępowania lidera i test charyzmy    188
    10.5. Lider w globalnej firmie    194
    10.6. Modele cech i zachowań kierownika i lidera    197
    10.7. Sytuacje konfliktowe w firmie i jej rezultaty    205
    10.8. Style zarządzania konfliktem destrukcyjnym    212
  Bibliografia    217
RozwińZwiń