Zachowania klientów indywidualnych w procesie zakupu usługi ubezpieczeniowej

-17%

Zachowania klientów indywidualnych w procesie zakupu usługi ubezpieczeniowej

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

42,33  51,00

Format: pdf

Cena początkowa: 51,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 42,33 zł  


42,33

w tym VAT

Książka stanowi kompleksowe opracowanie problematyki zachowań klientów indywidualnych w warunkach stale zmieniającego się rynku usług ubezpieczeniowych. Dogłębne poznanie tych zachowań i wpływających na nie czynników jest dla zakładów ubezpieczeń warunkiem koniecznym do opracowania skutecznych działań marketingowych, które mają na celu odróżnienie produktów od ofert konkurencji, zdobycie i utrzymanie klienta, a tym samym umocnienie pozycji na rynku.


Autorka w monografii:


prezentuje charakterystykę rynku ubezpieczeniowego, regulacje prawne oraz specyfikę usługi ubezpieczeniowej,
identyfikuje potrzeby klientów indywidualnych na polskim rynku ubezpieczeniowym oraz wykorzystywane przez nich źródła informacji,
charakteryzuje postępowanie klientów na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego, wyodrębnia segmenty rynku usług ubezpieczeniowych oraz grupy typologiczne klientów indywidualnych według ich zachowań,
wdraża nowe metody oceny działań marketingowych wpływających na postępowanie klientów. Omówione w publikacji zagadnienia zostały opracowane na podstawie krytycznej analizy literatury przedmiotu oraz badań bezpośrednich przeprowadzonych w latach 2011–2012 w województwie śląskim.


Adresaci:


Książka jest adresowana do kadry menedżerskiej instytucji ubezpieczeniowych i zakładów ubezpieczeń, studentów kierunków ekonomicznych oraz wszystkich osób zajmujących się badaniami zachowań konsumentów.


Rok wydania2013
Liczba stron220
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-6052-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz ważniejszych skrótów
   str.    9
  
  Wstęp
   str.    11
  
  Rozdział I. Rozwój i funkcjonowanie rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    21
  
  1. Istota i charakterystyka rynku ubezpieczeniowego
   str.    21
  
  2. Specyfika usług ubezpieczeniowych i ich klasyfikacja
   str.    29
  
  3. Rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce - ewolucja podstaw prawnych
   str.    43
  
  4. Rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce - instytucje i charakterystyka
   str.    51
  
  Rozdział II. Zachowania klientów na rynku usług ubezpieczeniowych - ujęcie teoretyczne
   str.    65
  
  1. Konsumenci, nabywcy i klienci na rynku - przegląd definicji i stanowisk teoretycznych
   str.    65
  
  2. Istota i charakterystyka zachowań klientów na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    75
  
  3. Uwarunkowania i czynniki zachowań klientów na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    79
  
  4. Potrzeby klientów na rynku usług ubezpieczeniowych w świetle teorii potrzeb i teorii wyboru konsumenta
   str.    88
  
  5. Proces podejmowania decyzji o zakupie i ich rodzaje w świetle teorii asymetrii informacji na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    97
  
  6. Lojalność klientów na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    106
  
  Rozdział III. Metodyczne aspekty badań zachowań klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    115
  
  1. Cele i zakres badań zachowań klientów na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    115
  
  2. Źródła informacji o zachowaniach klientów indywidualnych
   str.    116
  
  3. Metody badań klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    121
  
  4. Charakterystyka i organizacja badań zachowań klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    126
  
  Rozdział IV. Zachowania klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    134
  
  1. Świadomość ubezpieczeniowa jako podstawowy warunek potrzeby ubezpieczenia
   str.    134
  
  2. Czynniki warunkujące zachowania klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    139
  
  3. Decyzje klientów o zakupie usługi ubezpieczeniowej
   str.    145
  
  4. Zaspokojenie potrzeb ubezpieczeniowych przez klientów
   str.    154
  
  Rozdział V. Typologia klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych według zachowań rynkowych
   str.    160
  
  1. Metody typologii klientów indywidualnych na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    160
  
  2. Typy klientów na rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    167
  
  3. Segmentacja rynku usług ubezpieczeniowych
   str.    171
  
  4. Kierunki wykorzystywania wiedzy o zachowaniach klientów w działalności marketingowej zakładów ubezpieczeń
   str.    177
  
  Zakończenie
   str.    183
  
  Załącznik. Kwestionariusz ankiety
   str.    191
  
  Spis ilustracji
   str.    201
  
  Spis tabel
   str.    203
  
  Bibliografia
   str.    205
  
  Akty prawne
   str.    215
  
  Strony internetowe
   str.    217
RozwińZwiń