POLECAMY
-20%
Format:
Zbiór tekstów zamieszczonych w tej książce skupia uwagę na wychowaniu inspirowanym tradycją biblijną, późnożydowską i wczesnochrześcijańską. Nie trzeba uzasadniać znaczenia podjętej tematyki dla życia chrześcijańskiego, gdyż powszechnie wiadomo, że chrześcijaństwo kładzie duży nacisk na wychowanie człowieka według zasad swej wiary. Do naczelnych wartości chrześcijańskich, które są u podstaw wychowania w duchu nauczania i świadectwa Jezusa Chrystusa, należy miłość pokorna, służebna, bezinteresowna, wszechogarniająca, obejmująca także nieprzyjaciół. Św. Paweł nie wahał się napisać: „gdybym miłości nie miał, byłbym niczym" (1 Kor 13, 2). W zakończeniu zaś swego hymnu o miłości stwierdza: „Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość - te trzy: największa z nich [jednak] jest miłość" (1 Kor 13, 13). Tytuł książki odsyła do tej wartości w perspektywie końcowych przemówień Chrystusa podczas Ostatniej Wieczerzy: „Wy Mnie nazywacie «Nauczycielem» i «Panem» i dobrze mówicie" ( J 13, 13). Czwarty ewangelista zawarł te przemówienia w rozdziałach od 13 do 17 swojej ewangelii. Słowa, które tam padają, mają wyjątkowe znaczenie, gdyż są niejako wyrazem ostatniej woli Jezusa wobec Jego uczniów. Mają one zatem charakter duchowego testamentu. Podkreśla to wprowadzenie ewangelisty do mów pożegnalnych: „Było to przed Świętem Paschy. Jezus wiedząc, że nadeszła godzina Jego, by przeszedł z tego świata do Ojca— 151 —, umiłowawszy swoich na świecie, do końca ich umiłował" ( J 13, 1).
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 228 |
Kategoria | Teologia |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika |
ISBN-13 | 978-83-231-2501-3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Mnie nie oszukasz
do koszyka
Mnie płynąć, płynąć i płynąć
do koszyka
Mnie zabić
do koszyka
A wy za kogo Mnie uważacie?
do koszyka
Ale mnie strzeż od wszelkiego złego
do koszyka
Bądź blisko mnie
do koszyka
Bądź przy mnie
do koszyka
Bądź przy mnie
do koszyka
Spis treści
Bp Andrzej Suski - PRZEDMOWA / | 5 |
Ks. Jerzy Bagrowicz, Stanisław Jankowski SDB - WPROWADZENIE / | 9 |
Ks. Jerzy Bagrowicz - WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ NAUCZANIA I WYCHOWANIA W CZASACH JEZUSA CHRYSTUSA / | 13 |
Ks. Waldemar Chrostowski - KTO WYCHOWUJE SWEGO SYNA, BĘDZIE MIAŁ Z NIEGO POCIECHĘ (SYR 30, 2). ELEMENTY WYCHOWAWCZE | |
W BIBLIJNEJ LITERATURZE MIĘDZYTESTAMENTALNEJ / | 51 |
Stanisław Jankowski SDB - GRECKIE TŁO NOWOTESTAMENTALNEJ PEDAGOGII / | 71 |
Bp Zbigniew Kiernikowski - JEZUS NAUCZYCIEL W EWANGELIACH / | 97 |
Ks. Dariusz Kotecki - MODEL UCZNIA NA PRZYKŁADZIE DWUNASTU W EWANGELII WEDŁUG ŚW. MARKA / | 117 |
Ks. Jerzy Bagrowicz, Stanisław Jankowski SDB. Ryszard Kempiak SDB - STUDIUM PEDAGOGICZNE NA PODSTAWIE LISTÓW ŚW. PAWŁA / | 151 |
Antoni Paczkowski OFM - BIBLIA W EDUKACJI I FORMACJI DUCHOWEJ ANTONIEGO EGIPSKIEGO / | 173 |
Ks. Jerzy Bagrowicz, Stanisław Jankowski SDB - ZAKOŃCZENIE / | 215 |
„YOU CALL ME TEACHER AND LORD, AND YOU SAY WELL" ( J 13, 13). EDUCATION IN THE LATE-JEWISH AND EARLY-CHRISTIAN | |
BIBLE TRADITION (SUMMARY) / | 219 |
NOTY O AUTORACH / | 223 |