Muzyka pomiędzy kulturami

-20%

Muzyka pomiędzy kulturami

Okcydent i Orient

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,20  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,50 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,68 zł  


25,20

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

nikiem dyskusji specjalistów, głównie w zakresie teorii muzyki i edukacji muzycznej, z kilku krajów europejskich: Polski, Niemiec, Austrii, Rosji, Ukrainy i Litwy, o stanie badań nad muzyką w sytuacji międzykulturowej. Wymienione kraje są różne pod względem statusu politycznego, rozwoju ekonomicznego, struktury ludności czy wreszcie, co najistotniejsze, tradycji kulturowych. Okcydent i Orient, Wschód i Zachód, to – wydawałoby się – proste do zdefiniowania obszary, lecz jak wykazują treści zebrane w tej książce, granice nie przebiegają często tam, gdzie moglibyśmy się tego spodziewać. Orient wkracza do kultury zachodnioeuropejskiej za sprawą silnej mniejszości tureckiej w takich krajach, jak Niemcy czy Austria. (Fragment Wstępu)


Rok wydania2005
Liczba stron274
KategoriaTeoria sztuki
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku
ISBN-13978-83-7467-025-8
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     5
  
  I MUZYKA JAKO POMOST POMIĘDZY ZACHODEMI WSCHODEM     11
  
  ИРИНА П ПОПОВА, Сирены и русалки – к вопросу о соотношении мифологического и музыкального образа    13
  IRINA P POPOWA, Syreny i rusałki – wokół problemu wzajemnych relacji mitologicznego i muzycznego obrazu    25
  
  ОЛГА Л БЕРАК, Воспитание чувства ритма – актуальная проблема музыкальной педагогики    35
  OLGA L BIERAK, Kształcenie poczucia rytmu – aktualny problem pedagogiki muzycznej     47
  
  ALICJA GRONAU-OSIŃSKA, Echa innych kultur w polskiej muzyce współczesnej     57
  
  DOMINIKA PORĘBSKA-KWAŚNIK, Wschodnia polska twórczość operowa – Żmija Stanisława Pilińskiego i Pan Wołodyjowski Henryka Skirmuntta    69
  
  KATARZYNA BOJARUNIEC, Polska muzyka chóralna na przełomie wieków XX i XXI w perspektywie europejskiej (na podstawie wybranych utworów: A Koszewskiego, R Twardowskiego i J Świdra)    81
  
  ANNA JEREMUS, Sztuka a życie artysty    91
  
  
  II W STRONĘ KULTURY MUZYCZNEJ ORIENTU    97
  
  DORIT KLEBE, Die Musikkultur der Türkei sowie der türkischen Migranten in Deutschland und ihre Thematisierung im Musikunterricht    99
  DORIT KLEBE, Kultura muzyczna Turcji oraz tureckich imigrantów w Niemczech i jej „tematyzacja” na zajęciach muzyki w szkole    111
  
  NORALDINE BAILER, Zur Bedeutung der Musik im Leben von „Gastarbeiter“- Kindern in Wien    121
  NORALDINE BAILER, Znaczenie muzyki w życiu dzieci gastarbeiterów w Wiedniu     131
  
  GÜNTER KLEINEN, Identität und Differenz bei interkulturellen Experimenten zum Musikhören    141
  GÜNTER KLEINEN, Tożsamość i różnica w międzykulturowych eksperymentach w zakresie słuchania muzyki    157
  
  
  III MUZYKA NARODU I REGIONU ORAZ JEJ PEDAGOGICZNE KONSEKWENCJE    173
  
  STANISLAVA JARECKAITĖ, The rewiev of musical education in schools of Lithuania (to 1990)    175
  STANISLAVA JARECKAITĖ, Przegląd historii edukacji muzycznej w szkołach na Litwie (do roku 1990)    189
  
  HALYNA NIKOLAYI, Культуросообразность украинского музыкально-педагогического образования – между востоком и западом Европы    201
  HALYNA NIKOLAYI, Kulturoodpowiedniość ukraińskiej edukacji muzyczno-pedagogicznej – pomiędzy wschodem a zachodem Europy    215
  
  LIDIA KATARYŃCZUK-MANIA, Wybrane zespoły folklorystyczne na ziemi lubuskiej – Zespół Górali Czadeckich „Watra”    227
  
  ALEKSANDRA WIELOCH, Koncerty muzyczne w Kielcach w latach 1918-1939    237
  
  VIOLETTA PRZEREMBSKA, Wielokulturowość muzyczna dawnej Łodzi – tradycje i ich współczesne kontynuacje    247
  
  JADWIGA UCHYŁA-ZROSKI, Róg instrumentem kultur wielu narodów    257
RozwińZwiń