Total Rewards w praktyce. Nowoczesne podejście do polityki wynagrodzeń

-17%

Total Rewards w praktyce. Nowoczesne podejście do polityki wynagrodzeń

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

34,86  42,00

Format: pdf

Cena początkowa: 42,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 32,34 zł  


34,86

w tym VAT

Total Rewards to system wynagradzania pracowników i wspierania ich dobrostanu w taki sposób, aby zapewnić ich jak największe zaangażowanie i efektywność. W jego skład wchodzą zarówno pensje czy premie, jak i świadczenia i działania pozapłacowe, takie jak ścieżki kariery, awanse, szkolenia, benefity, programy wellbeingowe, elastyczne formy pracy.


Z lektury książki dowiesz się m.in.:
• jakie są mechanizmy tworzenia wynagrodzenia podstawowego, premii krótko- i długoterminowych;
• jakie są obecnie trendy na rynku benefitów i które z nich są najbardziej cenione przez pracowników;
• jak dostosować Total Rewards do różnych grup wiekowych i kulturowych;
• jakie ciekawe inicjatywy związane ze zdrowiem fizycznym i mentalnym pracowników warto oferować;
• z jakich narzędzi IT do zarządzania wynagrodzeniami warto korzystać.


Autorka opisuje zagadnienia w lekki, przystępny sposób, a dodatkowo uzupełnia je ciekawymi studiami przypadków oraz wypowiedziami przedstawicieli działów HR.


Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich. Zainteresuje również menedżerów oraz przedsiębiorców, pozwalając im zrozumieć, jak wynagrodzenia i dodatkowe motywatory pozapłacowe przekładają się na pracę i wydajność zespołu i firmy.


Rok wydania2021
Liczba stron240
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8286-146-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp ........................................................................................    9
   I. Wprowadzenie do tematyki Total Rewards .........................    11
   1. No to zacznijmy od początku – HR i Total Rewards ......    11
   2. Filozofia i strategia wynagradzania ................................    25
   II. Wynagrodzenia – Compensation ..........................................    32
   3. Skąd bierze się wynagrodzenie podstawowe, czyli
   architektura stanowisk, siatka płac, grejdy, wycena
   stanowisk ......................................................................    32
   4. Premie, bonusy, nagrody ...............................................    48
   4.1. Premie krótkoterminowe STI
   (short term incentives) ............................................    48
   4.2. Spot award i bonus projektowy ..............................    64
   4.3. Sign on bonus i retention bonus ..............................    67
   4.4. Recognition ............................................................    70
   4.5. Nagrody stażowe – Long Service Awards ................    77
   5. Premie długoterminowe pokrótce – LTI .........................    83
   6. Odprawy i wyceny kosztów pracowniczych ...................    88
   7. Ocena pracownicza i jej wpływ na wynagrodzenia,
   czyli Pay for Performance ...............................................    93
   8. Najczęstsze problemy spotykane w firmowej
   rzeczywistości związane z wynagrodzeniem
   podstawowym i jak z nich wybrnąć ...............................    99
   8.1. Rekrutacja i oferta .................................................    99
   8.2. Nielubiani pracownicy ...........................................    104
   8.3. Pracownicy „przepłacani” ......................................    106
   8.4. Counter offer – kontroferta ....................................    109
   9. Związki zawodowe, negocjacje, CBA
   (układy zbiorowe) .........................................................    113
   III. Benefity ...............................................................................    116
   10. Szeroko rozumiane benefity ..........................................    116
   10.1. Insured benefits .....................................................    117
   10.2. Perks .....................................................................    125
   10.3. Wellbeing – urlop (także bez ograniczeń), krótszy
   tydzień roboczy i praca zdalna ..............................    130
   10.4. Wellbeing finansowy i psychologiczny ...................    141
   11. Samochody służbowe ....................................................    147
   IV. Trendy, ważne aspekty Total Rewards, co jeszcze
   warto wiedzieć ....................................................................    154
   12. Dostosowanie propozycji Total Rewards do różnych
   grup wiekowych i kulturowych .....................................    154
   13. IT w służbie C&B .........................................................    157
   14. Komunikowanie zmian wynagrodzeń i nagród ..............    165
   15. Gender pay gap/Gender pay equity .................................    169
   16. Pay ratio ........................................................................    175
   17. ESG ogólnie i w połączeniu z Total Rewards ..................    180
   18. Mergers and Acquisitions (M&A) w Total Rewards .........    186
   19. Global Mobility .............................................................    193
   20. Pięć mitów o C&B ........................................................    199
   21. Co niesie przyszłość? .....................................................    208
   Podziękowania ...........................................................................    223
RozwińZwiń