Styl późny w muzyce, literaturze i kulturze. T. 4

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,70  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,70 zł  


14,70

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dwa kolejne tomy, trzeci i czwarty, Stylu późnego w muzyce, literaturze i kulturze są zapisem wykładów wygłoszonych na konferencji zorganizowanej w 2014 roku przez Akademię Muzyczną w Katowicach i Uniwersytet Śląski. Było to już trzecie spotkanie z cyklu „styl późny”, które zgromadziło muzykologów, teoretyków muzyki, literaturoznawców, historyków sztuki, kulturoznawców i filozofów. Problematyka obydwu publikacji dowodzi, że zjawiska „późności” i „schyłkowości” wciąż budzą wiele kontrowersji, nie poddają się jednoznacznym klasyfikacjom i opisom.


W tomie czwartym pomieszczono artykuły dotyczące zagadnień stylu późnego w kulturze europejskiej XX wieku. Wśród poruszonych tematów, widzianych przez autorów poprzez pryzmat stylu późnego i „późności”, znalazły się: dzieła filmowe Langa, Leana i Kurosawy, twórczość kompozytorska Blocha, dzieła Iwaszkiewicza w kontekście inwariantnego modelu Tomaszewskiego, elementy stylu późnego w dojrzałej twórczości Sikorskiego, schyłkowy modernizm w utworach Ptaszyńskiej, teologia wydarzenia Caputo jako przykład schyłkowości postsekularyzmu, wielowymiarowy proces zmian, zwłaszcza ekonomicznych i społecznych, w Liverpool, fascynacje stylem późnym w literaturze, muzyce i sztuce, transformacje stylu kompozytorskiego Andrzeja Panufnika, zagadnienie teodycei w Błaznach Barry’ego.


Rok wydania2016
Liczba stron204
KategoriaHistoria sztuki
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-883-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wstęp /    7
  
  Joanna Wojnicka: Wierni sobie, niewierni czasowi. Ostatnie (zapomniane) filmy mistrzów kina    9
  Joanna Schiller-Rydzewska: „Nie ma mnie dla nikogo – no chyba, żeby ktoś zadzwonił!”. O stylu pźnym w twórczości Augustyna Blocha /    24
  Aleksandra Giełdoń-Paszek: Dylematy estetyczne okresu późnego w twórczości Jarosława Iwaszkiewicza w kontekście Mieczysława Tomaszewskiego inwariantnego modelu życia twórcy /    43
  Marek Dolewka: Cisza i milczenie w twórczości Tomasza Sikorskiego a problem stylu późnego /    57
  Anna Granat – Janki: Twórczość Marty Ptaszyńskiej a styl późny XX-wiecznej moderny /    76
  Marta Zając: Postsekularyzm – styl późny? Johna D. Caputo teologia wydarzenia /    92
  Peter Martyn: Liverpool wielkomiejski, Liverpool hiperboliczny. Zestawienie XX-wiecznej metropolii z jej nowomilenijnym „odrodzeniem miejskim” /    103
  Ewa Borkowska: Kult początku a fascynacje wieku dojrzałego w literaturze i muzyce /    134
  Katarzyna Szymańska-Stułka: Styl późny w kompozytorskiej odsłonie. O transformacji idiomu polskiego w ostatnim okresie twórczości Andrzeja Panufnika /    153
  Teresa Malecka: Wokół ostatnich dzieł Henryka Mikołaja Góreckiego. Styl późny a styl ostatni /    172
  Agnieszka Woźniakowska: Błazny i zagadnienie teodycei /    187
  
  Noty o autorach /    197
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia