POLECAMY
Redakcja:
Ireneusz Kubiaczyk, Krystyna Marzec-Holka, Andrzej Radziewicz-Winnicki, Wiesław Ambroziak, Jerzy Modrzewski, Piotr Stępniak, Przemysław Frąckowiak
Format:
ibuk
Książka wydana w 65. rocznicę urodzin profesora Tadeusza Frąckowiaka skupia się wokół problemów szczególnie mu bliskich, podejmowanych w czasie jego wieloletniej pracy. Prace te, doskonale znane psychologom, pedagogom, filozofom i socjologom, stały się inspiracją dla autorów tego tomu. Zdrowie, starość, feminizm – to nieliczne spośród poruszonych w zbiorze problemów, coraz częściej pojawiających się w kontekście współczesnej oświaty. Autorzy ukazują, że edukacja jest procesem różnokierunkowym, na który składa się wiele czynników natury politycznej, historycznej, socjologicznej, i w taki też sposób powinna być rozpatrywana.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 310 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2417-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Andrzej Radziewicz-Winnicki, Zamiast wstępu. Pożegnanie z moim Przyjacielem | 11 |
CZĘŚĆ PIERWSZA. Osoba i twórczość Profesora Tadeusza Frąckowiaka | |
Przemysław Frąckowiak, Anna Kubiak, Bibliografia prac Profesora Tadeusza Frąckowiaka | 17 |
Krystyna Marzec-Holka, Andrzej Radziewicz-Winnicki, Ireneusz Kubiaczyk, Przemysław Frąckowiak, Czas, Przestrzeń i Droga w wędrowaniu ku Prawdzie | 27 |
Piotr Stępniak, Katarzyna Segiet, Astrid Tokaj, Kamila Słupska, Danuta Krzysztofiak, Anna Kubiak, Justyna Wardęcka, Przemysław Frąckowiak, Profesor Tadeusz Frąckowiak – Mistrz życia i słowa | 33 |
Wiesław Ambrozik, Jerzy Modrzewski, Wspomnienie o Profesorze Tadeuszu Frąckowiaku – naszym koledze, przyjacielu i współpracowniku | 39 |
Andrzej Radziewicz-Winnicki, Przykład kreacji i ekspresji w naukach społecznych. Wielki romantyk doby współczesnej przejawiający apoteozę rozumu, wiary i nadziei | 45 |
Andrzej Olubiński, O pisarstwie naukowym Tadeusza Frąckowiaka. Garść refleksji czytelnika | 53 |
Teresa Wilk, Agata Rzymełka-Frąckiewicz, O współpracy naukowej i przyjaźni między Poznaniem a Katowicami w perspektywie pedagogiki społecznej | 59 |
Astrid Tokaj, Danuta Krzysztofiak, O potrzebie niecodziennych spotkań | 65 |
Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz, Monika Noszczyk-Bernasiewicz, Wyznaczniki tożsamości naukowej, czyli kilka słów o tym, z czego najbardziej znamy Profesora | 75 |
CZĘŚĆ DRUGA. Paradygmat Dobra, Prawdy i Piękna w pedagogice społecznej | |
Profesora Tadeusza Frąckowiaka, Krystyna Marzec-Holka, O wychowaniu w czasie marnym, czyli Profesora Tadeusza Frąckowiaka spojrzenie na dylematy współczesnej pedagogiki aksjologicznej | 81 |
Ewa Marynowicz-Hetka, Inspiracje filozoficzne w kształtowaniu pedagogiki społecznej | 89 |
Wojciech Pasterniak, Nadświadomość i edukacja. Jakości metafizyczne, przeżycia „szczytowe”, medytacja | 101 |
Krystyna Ferenz, Elitaryzm i egalitaryzm jako idee w środowiskach edukacyjnych | 109 |
Barbara Kromolicka, Doświadczenie człowieczeństwa – rozważania w pigułce | 115 |
Ewa Kantowicz, Aksjologiczno-prakseologiczne aspekty ochrony praw dziecka (refleksja pedagoga społecznego) | 121 |
Elżbieta Górnikowska-Zwolak, Zaangażowanie w imię wartości. Pedagog i feministka – wspólne uczestnictwo w projekcie „nadzieja” | 127 |
Jolanta Spętana, Myśl wiodąca w życiu uczonego. Przyczynek do idei wspólnoty | 135 |
Andrzej Czerkawski, Adam Roter, Humanista w czasach technopolu – postindustrialna rzeczywistość a poszukiwanie drogi naukowej | 143 |
Ewa Bielska, Społeczeństwo obywatelskie i wspólnota jako kategorie pedagogiki społecznej w refleksji naukowej Profesora Tadeusza Frąckowiaka | 149 |
CZĘŚĆ TRZECIA. Pedagogika społeczna wobec problemów człowieka i świata współczesnego | |
Wiesław Theiss, Pamięć Hiroszimy i edukacja globalna | 157 |
Zbyszko Melosik, Pedagogiki życia codziennego: teoria i praktyka | 163 |
Jerzy Modrzewski, Konformizm i dewiacja w doświadczeniu socjalizacyjnym jednostek i w ich społecznej kwalifikacji | 181 |
Mariusz Cichosz, Środowisko i środowisko wychowawcze w refleksji nauk społecznych i pedagogiki społecznej | 197 |
Piotr Stępniak, Probacyjne procedury postępowania z przestępcami jako rozbudowa przestrzeni wolności współczesnego człowieka | 203 |
Halina Guzy-Steinke, Wzajemność – perspektywa procesu wychowania | 213 |
Ewa Jarosz, Przemoc i jej ofiary – perspektywa indywidualna i społeczna | 219 |
Zdzisław Wołk, Praca zawodowa w życiu pokolenia cywilizacji poprzemysłowej | 227 |
Ewa Syrek, Środowiskowe konteksty zdrowia i jego promocji | 235 |
Małgorzata Biedroń, Rozwój kompetencji komunikacyjnych jednostek i grup – nowy obszar zadań dla pedagogiki społecznej XXI wieku | 247 |
Kazimierz Kotlarski, Wschodząca i zachodząca dorosłość – rozwój czy tylko zmiany? | 253 |
Katarzyna Segiet, Kamila Słupska, Dzieciństwo i młodość w kontekście realizacji szans życiowych. O potrzebie troski o młode pokolenia | 263 |
Dorota Rondalska, Rozwój probacji w kontekście arytmii życia codziennego w Polsce | 273 |
Barbara Toroń, Wpływ kulturotechniki na konstrukcję społecznie akceptowanej tożsamości osób przebywających w jednostkach totalnych | 283 |
Przemysław Frąckowiak, Czy resocjalizacja ma program naprawy niepoprawnej młodzieży? O spotkaniu trzech dylematów: skuteczności, oczekiwań i możliwości | 293 |
CZĘŚĆ CZWARTA. Listy gratulacyjne z okazji jubileuszu naukowego | |
Anna Nowak, List gratulacyjny | 303 |
Zbigniew Kwieciński, List gratulacyjny | 305 |
Adam Stankowski, List gratulacyjny | 306 |
Informacja o autorach | 307 |