POLECAMY
-32%
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W książce zaprezentowano główne aspekty przemian społecznych, gospodarczych i politycznych oraz ich skutki, także w postaci zmiany lub degradacji dotychczasowych autorytetów. Współczesne wychowanie i nowe programy edukacyjne powinny uwzględniać szereg negatywnych zjawisk społecznych sprzyjających dezintegracji rodziny, zanikaniu ogólnoludzkich wartości i norm moralnych. Szczególną rolę mają osoby znaczące, obdarzone autorytetem, posiadające kompetencje i cieszące się społecznym uznaniem. Autorka stara się przybliżyć wyniki badań empirycznych trzech grup społecznych (dorosłych mieszkańców, przedstawicieli elit, studentów) dobranych celowo, aby ukazać mechanizmy i procesy wpływające na postrzeganie, trwanie i upadek autorytetów.
Pozycja jest szczególnie przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych, np. pedagogika opiekuńcza, pedagogika społeczna oraz studentów socjologii.
Rok wydania | 2005 |
---|---|
Liczba stron | 160 |
Kategoria | Pedagogika społeczna |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-819-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
1. Transformacja wartości i anomia – jako czynniki sprzyjające zmienności i upadkowi autorytetów | |
1.1. Próba bilansu zmian społecznych w Polsce z perspektywy pedagogiki społecznej | |
1.2. Modele przemian wartości i norm moralnych w polskim | |
społeczeństwie | |
1.2. Kryzys i zmienność autorytetów w społeczeństwie pluralistycznym | |
2. Autorytet – jego specyfikacja i wieloznaczność pojęcia | |
2.1. Definiowanie autorytetu w naukach społecznych | |
2.2. Autorytet – jako zjawisko społeczne. Jego pozytywne i negatywne aspekty | |
2.3. Prestiż a autorytet | |
2.4. Autorytet – w aspekcie relacji: potrzeby – wartości | |
2.5. Typy i rodzaje autorytetów | |
2.6. Typy autorytetu ze względu na motywy podporządkowania się jego woli | |
2.7. Autorytet moralny i intelektualny | |
2.8. Autorytet epistemiczny i deontyczny | |
2.9. Inne rodzaje autorytetów | |
2.10. Autorytet niższego rzędu | |
2.11. Autorytet wyższego rzędu | |
2.12. Czynniki kształtujące autorytet nauczyciela | |
2.13. Funkcje autorytetu | |
3. Metodologiczne problemy podjętych badań i analiz | |
3.1. Przedmiot i cel badań, problemy badawcze | |
3.2. Założenia hipotetyczne | |
3.3. Metody i techniki badań | |
3.4. Organizacja i przebieg badań | |
4. Autorytet w opiniach społecznych – stałość czy zmienność? | |