Stałość czy zmienność autorytetów

-32%

Stałość czy zmienność autorytetów

pedagogiczno-społeczne studium funkcjonowania i degradacji autorytetu w zmieniającym się społeczeństwie

1 opinia

Redakcja:

Iwona Wagner

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,86  24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 24,80 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,12 zł  


16,86

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce zaprezentowano główne aspekty przemian społecznych, gospodarczych i politycznych oraz ich skutki, także w postaci zmiany lub degradacji dotychczasowych autorytetów. Współczesne wychowanie i nowe programy edukacyjne powinny uwzględniać szereg negatywnych zjawisk społecznych sprzyjających dezintegracji rodziny, zanikaniu ogólnoludzkich wartości i norm moralnych. Szczególną rolę mają osoby znaczące, obdarzone autorytetem, posiadające kompetencje i cieszące się społecznym uznaniem. Autorka stara się przybliżyć wyniki badań empirycznych trzech grup społecznych (dorosłych mieszkańców, przedstawicieli elit, studentów) dobranych celowo, aby ukazać mechanizmy i procesy wpływające na postrzeganie, trwanie i upadek autorytetów.
Pozycja jest szczególnie przydatna dla studentów kierunków pedagogicznych, np. pedagogika opiekuńcza, pedagogika społeczna oraz studentów socjologii.


Rok wydania2005
Liczba stron160
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-819-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  1. Transformacja wartości i anomia – jako czynniki sprzyjające zmienności i upadkowi autorytetów
  1.1. Próba bilansu zmian społecznych w Polsce z perspektywy pedagogiki społecznej
  1.2. Modele przemian wartości i norm moralnych w polskim
  społeczeństwie
  1.2. Kryzys i zmienność autorytetów w społeczeństwie pluralistycznym
  2. Autorytet – jego specyfikacja i wieloznaczność pojęcia
  2.1. Definiowanie autorytetu w naukach społecznych
  2.2. Autorytet – jako zjawisko społeczne. Jego pozytywne i negatywne aspekty
  2.3. Prestiż a autorytet
  2.4. Autorytet – w aspekcie relacji: potrzeby – wartości
  2.5. Typy i rodzaje autorytetów
  2.6. Typy autorytetu ze względu na motywy podporządkowania się jego woli
  2.7. Autorytet moralny i intelektualny
  2.8. Autorytet epistemiczny i deontyczny
  2.9. Inne rodzaje autorytetów
  2.10. Autorytet niższego rzędu
  2.11. Autorytet wyższego rzędu
  2.12. Czynniki kształtujące autorytet nauczyciela
  2.13. Funkcje autorytetu
  3. Metodologiczne problemy podjętych badań i analiz
  3.1. Przedmiot i cel badań, problemy badawcze
  3.2. Założenia hipotetyczne
  3.3. Metody i techniki badań
  3.4. Organizacja i przebieg badań
  4. Autorytet w opiniach społecznych – stałość czy zmienność?
RozwińZwiń