Usługi pocztowe. Rynek i marketing

Usługi pocztowe. Rynek i marketing

Rynek i marketing

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pierwsza polska publikacja na temat poczty! 


Książka adresowana jest do studiujących zagadnienia związane z zarządzaniem i marketingiem usług pocztowych i telekomunikacyjnych. Zawiera kompleksowe i rzetelne ujęcie teoretycznych i praktycznych aspektów działania operatorów pocztowych, którzy rozszerzając działalność podstawową o nowe formy aktywności rynkowej muszą dostosować swoje funkcjonowanie do wysoce konkurencyjnych warunków i przyjąć marketing jako podstawową filozofię postępowania. Autor uwzględnia najnowsze osiągnięcia w dziedzinie marketingu: marketing partnerski, clienting, marketing relacji. Omawia również procesy rozwojowe na rynkach usług pocztowych w Polsce i w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Praca została oparta na najnowszych badaniach i literaturze światowej oraz polskiej w tej dziedzinie.

Rok wydania2003
Liczba stron208
KategoriaUsługi
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-0114-084-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Poczta w gospodarce rynkowej    11
    1.1. Poczta jako sektor gospodarki    11
    1.2. Funkcje poczty    17
    1.3. System pocztowy    21
    1.4. Pocztowy proces produkcyjny    27
  
  Rozdział 2. Rynek usług pocztowych    33
    2.1. Istota rynku usług pocztowych    33
    2.2. Podmioty gospodarcze na rynku usług pocztowych    39
    2.3. Usługi pocztowe    43
    2.4. Konsumpcja usług pocztowych    52
    2.5. Regulacja rynku usług pocztowych    58
  
  Rozdział 3. Marketing usług pocztowych    69
    3.1. Marketing usług    69
      3.1.1. Istota marketingu usług    69
      3.1.2. Fazy rozwoju marketingu usług    75
    3.2. Koncepcja marketingowa w usługach pocztowych    78
      3.2.1. Przyczyny wprowadzenia marketingu do działalności operatorów pocztowych    80
      3.2.2. System marketingowy usług    82
    3.3. Instrumenty marketingu usług pocztowych    87
      3.3.1. Produkt - usługa pocztowa    87
      3.3.2. Cena usługi pocztowej    92
      3.3.3. Dystrybucja usług pocztowych    97
      3.3.4. Promocja usług pocztowych    105
      3.3.5. Personel operatora pocztowego    110
    3.4. Strategie marketingowe w usługach pocztowych    114
  
  Rozdział 4. Marketingowa dywersyfikacja działalności pocztowej    124
    4.1. Dywersyfikacja działalności operatorów pocztowych    124
      4.1.1. Rynek usług przesyłkowych    126
      4.1.2. Rynek usług bankowych    129
      4.1.3. Rynek usług ubezpieczeniowych    131
      4.1.4. Rynek marketingu bezpośredniego    134
      4.1.5. Rynek usług telekomunikacyjnych    138
      4.1.6. Rynek usług transportowych    143
      4.1.7. Obrót handlowy i dystrybucja    145
      4.1.8. Rynek usług turystycznych    147
      4.1.9. Badania marketingowe    151
      4.1.10. Pozostałe subrynki    154
    4.2. Jakość jako instrument dywersyfikacji działalności pocztowej    155
      4.2.1. Istota jakości usług pocztowych    155
      4.2.2. Mierniki jakości usług pocztowych    158
      4.2.3. Jakość usług pocztowych w ujęciu marketingowym    164
  
  Rozdział 5. Strategiczne aspekty rozwoju rynku usług pocztowych    167
    5.1. Europejski rynek usług pocztowych    167
      5.1.1. Problemy liberalizacji rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej    167
      5.1.2. Problemy dostosowawcze polskiego rynku usług pocztowych do wymagań Unii Europejskiej    171
    5.2. Globalizacja działalności pocztowej    177
    5.3. Elementy strategii rozwoju rynku usług pocztowych    185
      5.3.1. Misja operatora pocztowego    187
      5.3.2. Organizacja marketingu operatorów pocztowych    187
      5.3.3. Modelowe ujęcie strategii rynkowych operatorów pocztowych    190
  
  Zakończenie    190
  Bibliografia    199
RozwińZwiń