Obniżanie poziomu przemocy i lęku młodzieży gimnazjalnej

Obniżanie poziomu przemocy i lęku młodzieży gimnazjalnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,30

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 27,30 zł  


27,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka przedstawiła właśnie w tej książce jedną z metod pracy z młodymi ludźmi przeciwdziałania przemocy szkolnej, która ma równocześnie wymiar poznawczy i praktyczny. Agnieszka Lewicka-Zelent nie ogranicza się do teoretycznych rozważań na temat lęku i przemocy, ale prezentuje fragment prowadzonego oddziaływania o charakterze wychowawczym. Dzięki ewaluacji programu "Mediacja w szkole" możliwe było empiryczne wskazanie skuteczności warsztatu mediacyjnego realizowanego w grupie młodzieży gimnazjalnej. Pomysł przeprowadzenia zajęć mediacyjnych stanowi rezultat zintegrowania kompetencji mediacyjnych i pedagogicznych Autorki, która uważa, że założenia mediacji sądowych można z powodzeniem wykorzystywać do minimalizowania zjawiska przemocy w szkole.


Rok wydania2012
Liczba stron130
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-139-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział I. Przemoc w ujęciu psychopedagogicznym     9
  1.1. Przemoc. Próba zdefiniowania pojęcia     9
  1.2. Specyfika przemocy szkolnej. Pierwsze lata funkcjonowania szkół gimnazjalnych     12
  1.2.1. Formy przemocy szkolnej     12
  1.2.2. Uwarunkowania przemocy     14
  1.2.3. Skala zjawiska przemocy szkolnej     17
  1.3. Działania podejmowane w zakresie obniżania poziomu przemocy wśród młodzieży     20
  
  Rozdział II. Lęk u młodzieży szkolnej     23
  2.1. Pojęcie lęku     23
  2.2. Rodzaje lęku     25
  2.3. Geneza lęku     30
  2.4. Konsekwencje przeżywania silnego lęku i sposoby jego minimalizowania     35
  2.5. Lęk szkolny – analiza zjawiska w świetle badań     38
  
  Rozdział III. Założenia badawcze     41
  3.1. Cel i problematyka badań     41
  3.2. Procedura badawcza     43
  3.3. Miejsce warsztatu mediacyjnego w przebiegu badań     46
  3.4. Charakterystyka badanej grupy młodzieży     52
  
  Rozdział IV. Efektywność oddziaływań prowadzonych w ramach warsztatu
  mediacyjnego dla młodzieży gimnazjalnej     65
  4.1. Poziom przemocy i lęku w grupie eksperymentalnej i kontrolnej     65
  4.2. Zmiany w zakresie przemocy i lęku uczestników warsztatu mediacyjnego     75
  4.2.1. Poziom przemocy mediatorów rówieśników w poszczególnych pomiarach     76
  4.2.2. Poziom lęku badanej młodzieży w kolejnych pomiarach     89
  4.3. Dyskusja wyników     93
  
  Zakończenie     105
  Bibliografia     107
  Spis tabel     115
  Spis schematów     116
  Spis wykresów     116
  Aneks     117
RozwińZwiń