Pedagogika dialogu. Dialog jako droga rozumienia i samorozumienia

-20%

Pedagogika dialogu. Dialog jako droga rozumienia i samorozumienia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,40  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,16 zł  


22,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dialog był i jest stałą właściwością akademickiego charakteru kształcenia. Jest obecny w treściach kształcenia, w twórczości, w dyskursie naukowym i edukacyjnym. Podkreślić należy, że społeczna wartość i pozycja dialogu ma swoją proweniencję, stałe odniesienia oraz rozwój w akademickich jakościach myślenia. Stąd akademicka ethosowa powinność naukowej refleksji nad wartością wielotomowego zbioru i przyszłych pól badawczych Pedagogiki dialogu.[…] Są tu studia dotyczące filozoficznych podstaw pedagogiki dialogu i dialogicznych relacji, pogłębione odniesienia do komunikacji społecznej, ale przede wszystkim do edukacyjnej codzienności szkół i innych środowisk wychowawczych. Książka zbiera współcześnie potrzebne wątki egzystencjalnej wartości dialogu w rozumieniu świata, siebie, innych; własnej tożsamości i jej jakości w złożonych i zmiennych relacjach z innym i z innością; z bytem realnym i z przestrzenią transcendencji. Oprócz tych bardzo potrzebnych dla indywidualnego rozwoju kwestii, wiele stwierdzeń i pytań dotyczy dialogu pomiędzy różnymi kulturami, różnymi dążeniami rozwojowymi.
z recenzji prof. zw. dr hab. Danuty Gielarowskiej


Dość ławo jest rozprawiać o dialogu, poszukując jedynie argumentów potwierdzających jego pedagogiczne wartości. Większego wysiłku i przenikliwości wymaga natomiast analiza jego licznych i wielorakich uwarunkowań. Obydwa podejścia są zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym potrzebne, zwłaszcza że dość często argumenty ujawniające wychowawcze i edukacyjne wartości dialogu otwierają perspektywę badawczą. Recenzowana praca zachowuje równowagę pomiędzy obydwoma podejściami. Czytelnik znajdzie w niej teksty wskazujące zarówno na uniwersalne, jak i specyficzne dla sytuacji wychowawczych i edukacyjnych wartości dialogu, a zarazem ujawniające wybrane jego uwarunkowania, ugruntowane w myśleniu i w działaniu. Znajdzie w niej również sygnalizowanie w tytule ujęcie dialogu nie tyle jako faktu, który się zdarza, lub procesu, który przebiega wśród ludzi, lecz także jako uniwersalnej i swoistej zarazem postawy – strategii kontaktowania się z innymi oraz rozmowy ze sobą.
z recenzji prof. zw. dr hab. Stefana Mieszalskiego


Rok wydania2016
Liczba stron268
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaAkademia Pedagogiki Specjalnej
ISBN-13978-83-64953-41-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje