INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Problematyka pracy zdalnej, jako nowego i dynamicznie rozwijającego się zjawiska na polskim rynku pracy, jest podejmowana przez autorów wciąż w nielicznym zakresie – niniejsza monografia ma uzupełnić tę badawczą lukę w literaturze. Cel poznawczy opracowania został zrealizowany w ramach trójczłonowej struktury, na którą składają się: ustalenie specyfiki pracy zdalnej, rozpoznanie zakresu i preferencji stosowania pracy zdalnej w okresie pandemii COVID-19 w Polsce oraz identyfikacja utrudnień i korzyści, jakie napotykali członkowie gospodarstw domowych w związku z pracą (i nauką) zdalną. Natomiast celem aplikacyjnym jest sformułowanie rekomendacji dla podmiotów gospodarczych dotyczących organizacji pracy w podziale na tradycyjną i zdalną. Opracowanie powstało z wykorzystaniem metod: krytycznej analizy piśmiennictwa, danych statystycznych i ogłoszeń rekrutacyjnych dotyczących pracy zdalnej i hybrydowej oraz sondażu diagnostycznego. Przedstawiono wyniki badań własnych obejmujących zagadnienia z zakresu pracy i nauki zdalnej w gospodarstwach domowych, trudności, korzyści i negatywnych skutków pracy i nauki zdalnej, preferencji w zakresie sposobów komunikacji i formy organizacji pracy, a także subiektywnej oceny kompetencji do pracy i nauki zdalnej.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 110 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach |
ISBN-13 | 978-83-7875-817-4 |
Numer wydania | 110 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 5 |
Rozdział 1. Od telepracy do pracy zdalnej | 8 |
1.1. Telepraca – rzadko wykorzystywana w Polsce forma zatrudnienia | 8 |
1.2. Praca zdalna jako elastyczna forma organizacji pracy | 16 |
1.3. Praca zdalna – projekt regulacji prawnych | 21 |
1.4. Telepraca a praca zdalna – podobieństwa i różnice | 23 |
Rozdział 2. Rynek pracy zdalnej | 27 |
2.1. Uwarunkowania pracy zdalnej | 27 |
2.2. Praca zdalna a realizacja funkcji personalnej | 31 |
2.3. Zakres pracy zdalnej w Polsce w czasie pandemii | 40 |
2.4. Oferty pracy zdalnej i hybrydowej | 49 |
Rozdział 3. Nauka i praca zdalna – wyniki badań własnych | 59 |
3.1. Procedura, narzędzie i hipotezy badawcze | 59 |
3.2. Struktura respondentów | 66 |
3.3. Zakres pracy i nauki zdalnej w gospodarstwach domowych | 68 |
3.4. Ocena trudności, korzyści oraz negatywnych skutków pracy i nauki zdalnej | 74 |
3.5. Preferencje w zakresie sposobów komunikacji i formy organizacji pracy | 86 |
3.6. Subiektywna ocena kompetencji do pracy i nauki zdalnej | 87 |
3.7. Podsumowanie wyników, weryfikacja hipotez badawczych oraz implikacje dla pracodawców | 91 |
Zakończenie | 96 |
Bibliografia | 98 |
Spis rysunków | 107 |
Spis tabel | 107 |
Spis wykresów | 108 |
O autorce | 110 |