Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu

-17%

Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu

Wybrane problemy

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,28  16,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 12,32 zł  


13,28

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorzy w niniejszej monografii podjęli próbę zbadania przejawów kreatywności (i w opozycji do niej – rutyny) językowej w wybranych obszarach praktyki gospodarczej oraz teorii odnoszącej się do nauk ekonomicznych (ekonomii i zarządzania). W książce ujęto rozważania na temat: kreatorów nieszablonowych językowych wytworów pracy, miejsca kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności, barier stosowania kreatywności językowej, oglądu językowych wytworów pracy z perspektywy różnych teorii twórczości, przejawów i funkcji kreatywności językowej oraz możliwości ich pomiaru, uzusu językowego, a także kreatywności językowej w kontekście rutyn organizacyjnych.


Rok wydania2019
Liczba stron196
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-600-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Część I. Aspekty teoretyczno-metodyczne
  1. Kreatywność na płaszczyźnie językowej a wyzwania rynkowe    13
  1.1. Wytwory pracy o charakterze językowym i ich kreatorzy    13
  1.2. Pojęcie, cechy i umiejscowienie kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności    17
  1.3. Kreatywność nowatorskich językowych rozwiązań z perspektywy teorii twórczości    21
  1.4. Przejawy kreatywności językowej    25
  1.5. Propozycje pomiaru kreacji leksykalnej i frazeologicznej    31
  1.6. Funkcje kreatywności językowej w warunkach rynku doznań, gospodarki kreatywnej i wielogeneracyjności oraz potencjalne bariery ich realizacji    33
  2. Rutyny organizacyjne i ich język    38
  2.1. Rutyny organizacyjne jako odzwierciedlenie uzusu językowego    38
  2.2. Rodzaje i poziomy rutyn organizacyjnych a kodyfikacja języka    41
  2.3. Rutyny organizacyjne z perspektywy podejścia ewolucyjnego i procesualnego oraz językowego uczenia się    45
  2.4. Zmienność rutyn a kreatywność językowa    48
  Część II. Egzemplifikacja i wyniki własnych analiz empirycznych
  3. Kreatywność językowa tytułów publikacji ekonomicznych    55
  4. Metafory rynku    67
  5. Antropomorfizacje i anglicyzmy w nazwach koncepcji zarządzania    73
  6. Przejawy kreatywności językowej w określeniach kultur, struktur i strategii organizacyjnych    76
  7. Relacje: rutyna – kreatywność w recenzjach dorobku naukowego z zakresu zarządzania    79
  7.1. Postępowanie badawcze    79
  7.2. Kreatywność językowa – rezultaty analizy treści i wynikające z niej wnioski    80
  7.3. Oprogramowanie usprawniające identyfikację rutynowych określeń    116
  7.4. Wyniki analizy „języka rutynowego” i ich interpretacja    118
  8. Przyciąganie klientów biur podróży poprzez nieszablonowe środki językowe w nazwach ofert wycieczek    126
  8.1. Materiał badawczy i rezultaty jego analizy    126
  8.2. Wnioski    135
  9. Ładunek kreatywności nazw na rynku szkoleń    139
  10. Kreatywność nazw firm sektora HoReCa    145
  11. Projektowanie ogłoszeń rekrutacyjnych z użyciem innowacyjnych form językowych    150
  11.1. Obecność kreatywnych form językowych w sformułowaniach ofert pracy    150
  11.2. Etapy projektowe    162
  Zakończenie    171
  Bibliografia    175
  Spis rysunków    189
  Spis tabel    191
  Informacja o Autorach    193
RozwińZwiń