Private banking. Tradycja i nowoczesność w bezpiecznym wydaniu

-32%

Private banking. Tradycja i nowoczesność w bezpiecznym wydaniu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,37  32,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 32,90 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,37 zł  


22,37

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W opracowaniu skupiono się przede wszystkim na private banking jako obszarze bankowości. Scharakteryzowano definicję private banking oraz jego zależności i powiązania z innymi pojęciami z zakresu finansów i bankowości związanymi z obsługą klientów zamożnych. Ponadto wskazano rolę i miejsce private banking w nauce o finansach i bankowości, jak również sposób organizacji świadczenia usług na rzecz zamożnych klientów. Nie zapomniano również o nakreśleniu rysu historycznego, który umożliwia zrozumienie cech charakterystycznych private banking, jak również jego zróżnicowanie. Odniesiono się także do kwestii produktowo-usługowych. Scharakteryzowano więc zagadnienia związane z ofertą dla klientów zamożnych. Odniesiono się zarówno do podstawowych produktów bankowych, uwzględniając specyfikę potrzeb klientów private banking, produktów finansowych (inwestycji tradycyjnych i alternatywnych), jak i usług skierowanych do klientów zamożnych. Wzięto pod uwagę zarówno ich potrzeby finansowe, jak i pozafinansowe. Nie zapomniano przy tym o najnowszych trendach oraz zjawiskach w zakresie kategorii inwestycji oferowanych klientom zamożnym, takich jak innowacje finansowe, w szczególności kryptoaktywa i waluty wirtualne, które stanowią nowy segment zainteresowania klientów private banking. Analizie oferty produktowej przeznaczonej dla klientów private banking towarzyszy również ocena poziomu ryzyka wiążąca się z zaangażowaniem w poszczególne formy inwestycji. Nie pominięto klienta i jego obsługi. Dokonano szczegółowej charakterystyki potencjalnego klienta private banking, ze wskazaniem na jego potencjalne zróżnicowanie i segmentację. Zaprezentowano profil klienta zamożnego, odnosząc się do jego potrzeb i oczekiwań w zakresie obsługi przez doradcę private banking. Stawiając klienta i jego oczekiwania w centrum zainteresowania private banking, dokonano także charakterystyki osób zaangażowanych w proces jego obsługi oraz narzędzia, jakimi dysponują (marketing, innowacje finansowe). Novum w literaturze krajowej jest jednak odniesienie się również do wyzwań, jakie wiążą się z obsługą klientów zamożnych, w szczególności niedocenianego dotychczas ryzyka zaangażowania banku w proceder prania pieniędzy. Ostatni rozdział książki dotyczy bezpieczeństwa obsługi klientów private banking. W rozdziale tym dokonano szczegółowej prezentacji i analizy dotyczącej rodzajów ryzyka, jakie wiążą się z organizacją obsługi klienta zamożnego. Pod tym względem odniesiono się zarówno do organizacji private banking w ramach danej instytucji, implikacji dla bezpieczeństwa środków powierzonych przez zamożnego klienta bankowi, jak również bezpieczeństwa z punktu widzenia funkcjonowania samego banku (compliance).


Rok wydania2022
Liczba stron184
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-531-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  WSTĘP
  
  
  PRIVATE BANKING W ŚWIECIE FINANSÓW
  
  1.1. Private banking - definicja i zagadnienia wstępne
  
  1.2. Umiejscowienie private banking w nauce o finansach i bankowości
  
  1.3. Private banking a wealth management oraz asset management
  
  1.4. Organizacja private banking w systemie finansowym
  
  1.4.1. Modele organizacji obsługi klientów zamożnych
  
  1.4.2. Family offices jako szczególna forma obsługi klienta zamożnego
  
  1.5. Private banking - rys historyczny
  
  1.5.1. Private banking na świecie
  
  1.5.2. Private banking w Polsce
  
  
  
  PRODUKTY I USŁUGI W RAMACH PRIVATE BANKING
  
  2.1. Oferta produktowo-usługowa private banking - zagadnienia ramowe
  
  2.2. Produkty w ramach portfela klienta private banking
  
  2.2.1. Inwestycje tradycyjne (klasyczne)
  
  2.2.1.1. Instrumenty rynku pieniężnego
  
  2.2.1.2. Klasyczne papiery wartościowe
  
  2.2.1.3. Klasyczne fundusze inwestycyjne
  
  2.2.1.4. Inwestycje w nieruchomości
  
  2.2.2. Inwestycje alternatywne (nowoczesne)
  
  2.2.2.1. Inwestycje alternatywne - pojęcie i bezpieczeństwo
  
  2.2.2.2. Fundusze private equity i venture capital
  
  2.2.2.3. Inwestycje w metale i kamienie szlachetne
  
  2.2.2.4. Inwestowanie w sztukę
  
  2.2.2.5. Inwestycje w alkohole
  
  2.2.2.6. Pozostałe inwestycje w pasje
  
  2.2.2.7. Inwestycje w aktywa wirtualne
  
  2.2.3. Produkty kredytowe
  
  2.3. Usługi w ramach private banking
  
  2.4. Ubezpieczenia dla klientów private banking
  
  
  
  OBSŁUGA KLIENTA PRIVATE BANKING
  
  3.1. Klient w ramach private banking
  
  3.2. Marketing produktów i usług private banking
  
  3.3. Proces obsługi klienta private banking a jego potrzeby i preferencje
  
  3.4. Rola i zadania pracowników private banking
  
  3.5. Wykorzystanie nowych technologii w obsłudze klienta private banking
  
  3.6. Wyzwania w obsłudze klientów zamożnych
  
  
  
  BEZPIECZEŃSTWO OBSŁUGI KLIENTA PRIVATE BANKING
  
  4.1. Bezpieczeństwo i organizacja w private banking
  
  4.2. Modele obsługi i bezpieczeństwa w usługach private banking
  
  4.3. Uwarunkowania formalne i wymogi regulacyjne determinujące prawidłowe i bezpieczne świadczenie usług private banking
  
  
  
  ZAKOŃCZENIE
  
  Bibliografia
  
  Spis rysunków
  
  Spis tabel
RozwińZwiń