Rodzice więźniów

Studium doświadczeń

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Problematyka kryzysu penitencjarnego rodzin, choć stanowi ważne zagadnienie w ramach teorii i praktyki resocjalizacyjnej, nadal wydaje się nierozpoznana. Studium doświadczeń rodzicielskich to propozycja szczególnego wglądu w biografie ojców i matek uwięzionych (dorosłych) dzieci. Autorka w interpretatywnej perspektywie odkrywa, ujawnia i analizuje biografie rodziców przygniecionych ciężarem przestępczej działalności dzieci. Krok po kroku przeprowadza czytelnika przez kolejne etapy narastania bezładu, wzmacniania napięć i kumulowania zagrożeń. Kim są, kim byli i kim ostatecznie stają się rodzice więzionych dzieci? Jak postrzegają swoją rodzicielską rolę? Jak kształtuje się ich relacja z dzieckiem pozbawionym wolności? To tylko kilka wybranych pytań towarzyszących podjętym analizom.


Rok wydania2022
Liczba stron204
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8220-805-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  CZĘŚĆ I. TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE RAMY PROJEKTU BADAŃ Z UDZIAŁEM RODZICÓW WIĘŹNIÓW    13
  
  Rozdział 1. Rodzina, rodzicielstwo i uwięzienie     15
  1.1. Rodzicielstwo. Macierzyństwo. Ojcostwo    15
  1.2. Kryzys penitencjarny rodziny: zdefiniowanie zjawiska     22
  1.3. Rodzic w przebiegu resocjalizacji dorosłego dziecka    27
  
  Rozdział 2. Organizacja procesu badawczego    33
  2.1. Realizacja projektu, przedmiot i cel badań    33
  2.2. Metoda, procedura i strategia badawcza    42
  2.3. Próba badawcza: ogólna charakterystyka, odstępstwa i zróżnicowanie    49
  2.4. Badanie dzieci więźniów i badanie rodziców więźniów    54
  
  CZĘŚĆ II. STAWANIE SIĘ RODZICEM UWIĘZIONEGO DZIECKA W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH    59
  
  Rozdział 3. Niespełnione rodzicielstwo w kryzysie penitencjarnym    61
  3.1. Autodiagnozowanie roli rodzicielskiej    64
  3.2. O ambiwalencji odczuć i podwójnej moralności    76
  3.3. Rodzic versus instytucje totalizujące    85
  3.4. Poczucie (niezawinionego) wstydu    96
  3.5. Żałoba, czyli doświadczenie wpisane w niespełnienie rodzicielskie    99
  3.6. Paradoks zaburzonych kryzysów, czyli kryzys fazy kryzysu    104
  
  Rozdział 4. Strategie zaradcze i adaptacyjne w niespełnionym rodzicielstwie     111
  4.1. Oswajanie doświadczenia za pomocą aktów językowych    111
  4.1.1. Definiowanie źródeł przestępczości dziecka    112
  4.1.2. Definiowanie procesu resocjalizacji    120
  4.1.3. Argumentacja i neutralizacja    128
  4.1.4. Ochrona lub wina. Relacje partnerskie w świetle uwięzienia dziecka    138
  4.2. Oswajanie za pomocą działań w rzeczywistości społecznej    143
  4.2.1. Budowanie sieci kontaktów – osoby i instytucje towarzyszące wydarzeniu    144
  4.2.2. Na pograniczu norm, prawa i etyki    154
  4.2.3. Kreowanie i kontrolowanie rzeczywistości postpenitencjarnej    157
  4.2.4. „Rozwód” z dzieckiem    162
  
  Rozdział 5. Zebrane: próba uogólnionej typologizacji sposobów działania i postaw    171
  5.1. Rodzice otrzeźwiający i dyscyplinujący    172
  5.2. Rodzice opatrujący rany    174
  5.3. Rodzice aktywni taktycy    175
  5.4. Rodzice w zewnętrznym zawierzeniu    176
  5.5. Rodzice w niedopowiedzeniu lub rezygnacji    177
  
  CZĘŚĆ III. NOTATKI BADAWCZE. POSTSCRIPTUM    179
  Wprowadzenie do formy reporterskiej    181
  Nie ma takiego numeru    182
  Mój syn? Nie wiem. Chyba coś się pani pomyliło    183
  Czy jest pani matką?    186
  Pod Bolesławem Chrobrym    187
  Nie będę rozmawiał o tym, bo tego nie dożyję    188
  
  Zakończenie    191
  
  Bibliografia     195
RozwińZwiń